Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av alta
#9442177
Vi ska troligen till fjällen i sommar och jag räknar inte med att 3-åringen orkar gå hela vägen mellan stugorna. Men vad ska vi bära i?
Jag är ganska smal så höftbälte mm måste gå att dra åt.
Vi har burit i manduca hittills och det fungerar ju fortfarande till vardags när det bara blir kortare stunder bara enstaka gånger.
Tips? Eller kanske till och med någon som har någon stor sele att sälja (gärna inte alltför dyr då den nog bara kommer att användas denna sommar).
#9442221
Tula toddler eller Rose and Rebellions Pre-school. Vi har en Tula och gillar den även om huvudstödet är lite svåranvänt. Knyt an har båda om du vill jämföra mått för att se om någon av dem är tillräckligt liten att passa dig. Tula är nog lättare att hitta begagnad.
#9442272
Vi bar treåringen mycket i en ganska rejäl mei tai med breda axelband. Enklare att packa ner än en sele tyckte jag.

Sen bar vi mycket på axlarna också, bra om man är flera vuxna som kan turas om och bra om barnet ofta vill springa en bit, vila en stund och sen springa igen..

Låter härligt med fjällen :D
Av alta
#9443386
Härhemma blir det mest spring på egna ben och axlarna när det krisar. Men ska vi ta oss 10-15 km i fjällen vill jag nog ha bärdon så att jag är lite smidigare i terrängen.

Har fixat bredare sittyta på vår manduca idag och hon sitter helt klart lite bättre.
Ska se om vi kan prova sjal och Tula toddler också innan vi åker.

Provade en Wompat för drygt ett år sedan men då tyckte jag inte att den var så toppen, helt ok men inte bättre bärkomfort än manducan.
Av alta
#9443402
Miltonia skrev:En rejäl mei tai? Melkaj är mitt favoritbärdon. Har du testat dem? Finns i flera storlekar.

Bara testat en hemmasydd mei tai (i icke ioptimalt tyg och alldeles för liten nu). Skulle kunna vara något. Visst bodde du också i Linköping? Har du någon vi kan få prova?
#9443410
alta skrev:
Miltonia skrev:En rejäl mei tai? Melkaj är mitt favoritbärdon. Har du testat dem? Finns i flera storlekar.

Bara testat en hemmasydd mei tai (i icke ioptimalt tyg och alldeles för liten nu). Skulle kunna vara något. Visst bodde du också i Linköping? Har du någon vi kan få prova?

Ja, vi har en Melkaj i toddlerstorlek. Jag pm:ar dig! :tumup:
Av alta
#9443540
Miltonia skrev:
alta skrev:
Miltonia skrev:En rejäl mei tai? Melkaj är mitt favoritbärdon. Har du testat dem? Finns i flera storlekar.

Bara testat en hemmasydd mei tai (i icke ioptimalt tyg och alldeles för liten nu). Skulle kunna vara något. Visst bodde du också i Linköping? Har du någon vi kan få prova?

Ja, vi har en Melkaj i toddlerstorlek. Jag pm:ar dig! :tumup:

Perfekt!

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?