Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Altariel
#9442941
Jag funderar på hur jag kom på tanken att bära, men jag kan inte komma på nåt särskilt. Jag har (tydligen) reggat mig här när jag var gravid med stora så tanken måste ju ha funnits redan då. Sen bars inte han jättemycket jämfört med lilla, jag vet inte varför för det hade verkligen underlättat med honom också. På nåt sätt tyckte jag nog att det var jobbigare då. Alla skulle kommentera hur jobbigt det såg ut hela tiden. Lilla har jag burit på heltid och bara sagt att jag inte orkar släpa på vagnen när folk varit negativa.
#9442951
Favorit i repris :D

Bild

Här bär jag mitt första barn i en sjal (halsduk) för att det var mysigt och för att han inte ville vara ensam. Han fyller 25 år i december :heart:

Orsaken till att jag bär i detta tunna lite sladdriga tyg är att jag inte kände till nåt annat sätt att bära barn i förutom den gamla sortens babybjörn som vi sen hade när han blev lite större och olika sorters "bärmesar" (ryggsäckar) som vi hade när han blev ännu större :tumup:
Av krakri
#9442958
mammagumman skrev:Favorit i repris :D

Bild

Här bär jag mitt första barn i en sjal (halsduk) för att det var mysigt och för att han inte ville vara ensam. Han fyller 25 år i december :heart:

Orsaken till att jag bär i detta tunna lite sladdriga tyg är att jag inte kände till nåt annat sätt att bära barn i förutom den gamla sortens babybjörn som vi sen hade när han blev lite större och olika sorters "bärmesar" (ryggsäckar) som vi hade när han blev ännu större :tumup:
Åh, så fina ni båda är! :loving:
Användarens profilbild
Av Zilver
#9442985
Fin bild :mrgreen: Det ser ändå ganska bra ut för att vara improviserat av en nybörjare.
Av Jos
#9442990
En kompis visade sin trikåsjal, och hur man knyter, när jag var gravid med mitt första barn. Jag tyckte det verkade praktisk att kunna ha händerna fria och att kunna gå hundpromenader på stigar som inte lämpar sig för barnvagnar. Vi hade vagn också, och en lånad babybjörn. Liggvagn dissades av barnet, så det blev mest sjal första halvåret eller så, tills trikån var "urvuxen". Sen mest sittvagn, tills en annan kompis la upp en bild på en ergo på facebook, då köpte jag en sån och varvade vagn och sele.
Av lilith
#9443001
Sambon vägrade skaffa barnvagn (7 vån, för liten hiss). Då så jag att då får du bära och började kolla på alternativ :lol:. Hittade sjalbarn.. Bästa föräldraskapssajten hittills :loving:
#9443029
Jag hade innan pluggat mycket psykologi och barnpsykologi och läst in mig mycket på anknytningsteorier. Och när jag var gravid så läste jag "ALLT" jag kunde hitta om barn och bebisar och det dröjde ju inte så länge innan jag kom till bärande och alla fördela med det.

Min första var en väldigt lång och grov stork men den byttes snabbt ut till en trikå och en mjuk didymos.
#9443030
Nina & lilla J skrev:Jag hade innan pluggat mycket psykologi och barnpsykologi och läst in mig mycket på anknytningsteorier. Och när jag var gravid så läste jag "ALLT" jag kunde hitta om barn och bebisar och det dröjde ju inte så länge innan jag kom till bärande och alla fördela med det.

Min första var en väldigt lång och grov stork men den byttes snabbt ut till en trikå och en mjuk didymos.
Men sedan var det framför allt bara den starka känslan av att vilja hålla mitt barn nära mig hela tiden, för just det upplevde jag så starkt då. Det var absolut den starkaste orsaken till att jag bar och fortsatte bära så länge.
Användarens profilbild
Av brisea
#9443079
När jag och min syster var små bar mamma oss i någon slags japansk sele med knytband och senare hade mina föräldrar en bärryggsäck som användes vid skogsutflykter och resor. När jag var gravid med första barnet 2004 kändes det därför självklart att skaffa något slags bärredskap. Det blev en vanlig babybjörnliknande sele som användes flitigt eftersom bebisen ifråga hatade att åka vagn och helst ville vara i famnen hela tiden. När bebisen växte och jag fick ont i axlarna började jag undersöka alternativ till selen och efter en mindre lyckad resa till Portugal som ägnades åt att försöka ta oss runt i en stad med mycket trappor med en barnvagn och en ledsen bebis inköptes en Storchenwiege inka som vi fortfarande har kvar :loving: Efter det fanns ingen återvändo, när nästa bebis föddes låg en trikåsjal och inkan och väntade på henne. Ganska snart hade vi även en ergo sele. Någonstans längs vägen hittade jag även in på Sjalbarn som tur var. :heart:
Användarens profilbild
Av kapdurk
#9443113
Hm...
Jag lånade en hård hoppe av en kompis till första barnet.
Ingen succe.
Med tvåan så köpte jag en sele här på sjalbarn & bar bebi i när jag & ettan var ute och röjde.
Egentligen skulle jag skaffat mig en sjaltai/didytai alltså hybrid mellan sjal & meitai.
Är nog det jag gillar mest.
Nu blir det väl inga fler barn så jag får gosa med andras barn istället & drömma om att bära i kanga/kitenge som de gör i Östafrika. :lol:
Jag gillar helt enkelt inte sjalar men hänger här för det härliga sällskapets skull.
Provade även en sino med tvåan men trikå är ej heller min grej.
En trea skulle jag vilja bära i en sjaltai och ha en filt/liknande som inlägg första tiden.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?