Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här kan du komma kontakt med andra SjalBärare som kan hjälpa dig!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CAKirre
#9427129
Ponyo skrev:Min trikåringsjal:
Bild
Jag funderade på ringsjal, som ett alternativ, då många verkar gilla dem, men samtidigt har jag läst på flera ställen att de är svårare att få till än en trikåsjal. Även att många vana sjalare har svårt att komma överens med dem.

Om du vill skiljas från den och tror att den kan vara ett alternativ för en novis, så köper jag den gärna.
Användarens profilbild
Av CAKirre
#9427130
Maddemoa skrev::hello:
Jag hjälper dig gärna irl om du vill. Längesedan jag bar en så liten men det sitter förhoppningsvis i ryggraden.
Det vore super. :D
Bor du i närheten av Karlskrona?
Av Ponyo
#9427132
CAKirre skrev:
Ponyo skrev:Min trikåringsjal:
Bild
Jag funderade på ringsjal, som ett alternativ, då många verkar gilla dem, men samtidigt har jag läst på flera ställen att de är svårare att få till än en trikåsjal. Även att många vana sjalare har svårt att komma överens med dem.

Om du vill skiljas från den och tror att den kan vara ett alternativ för en novis, så köper jag den gärna.
Vanlig ringsjal är svårare. Trikåringsjal är mycket lättare, men har ytterst kort användningstid eftersom den börjar svaja snabbt. Funkar bara allra första tiden.
Så jag säljer den inte, lånar bara ut ;)
Användarens profilbild
Av Maddemoa
#9427145
CAKirre skrev:
Maddemoa skrev::hello:
Jag hjälper dig gärna irl om du vill. Längesedan jag bar en så liten men det sitter förhoppningsvis i ryggraden.
Det vore super. :D
Bor du i närheten av Karlskrona?
Tyvärr bor jag i andra änden av Blekinge, norr om Olofström.
Användarens profilbild
Av CAKirre
#9430918
Nu har vi försökt ett antal gånger till. Sambon lyckades få henne att halvsomna i trikåsjalen, dock satt hon bara innanför ena "snedbandet", när vi skulle försöka få henne innanför bägge så blev hon jätteledsen. En annan gång när hon satt på samma sätt så ville han gärna kolla om vi iallafall kunde dra upp smokingbandet en bit, det funkade inte alls, hon blev tokledsen. Andra gånger har hon börjat kräkas jättemycket när vi försökt.
Jag har fått tag på en MT, den är lite för stor henne har jag insett, men har iallafall försökt få henne att vara groda i den. Det spelar ingen roll om hon sover/halvsover och är nöjd, hon blir tokledsen så fort jag satt fötterna till rätta på henne och tyget kommer upp över hennes rygg. Har försökt gå runt med henne och bara hålla tyget löst om ryggen på henne, men får inte till det. Så fort vi dock tar bort tygerna så lugnar hon ner sig och är gärna i famnen...
I helgen och denna vecka har jag inte riktigt vågat testa så mycket, hon har börjat kräkas i stort sett så fort hon man lägger upp henne på axeln, oavsett när hon senast åt. :(

Sambon har FB och har skickat meddelande till Blekingegruppen där han förklarat vår sits och att han , dock verkar han inte riktigt fått kontakt med någon. Han säger att några hälsat på honom, men det verkar inte ha blivit något mer.

Edit: Det kan vara bra att klaga, nu har jag faktiskt lyckats få upp henne i trikåsjalen, i båda snedbanden och hon har inte klagat än (sover), men smokingbältet skiter jag i och benen är utanför, men hon har knäna högre än rumpan. Dock hamnade hon lite långt ner, måste böja nacken en del för att pussa på henne och lutar jag mig framåt så lättar hon från min mage/bröst. Men hon får nog sitta så här en stund, för så fort jag börjar pilla på sjalen så börjar hon röra på sig och knorra...
Av Ponyo
#9431008
Vad jobbigt! (Men skönt att se att det ändå gick bra längst ned sen)

Jag är ledsen att jag inte hört av mig igen.
Gjorde ett litet försök att leta reda på sjalarna, men sen åkte jag på influensa, och innan jag ens hann bli frisk åkte vi på skidsemester.

Ska ner till Malmö i helgen. Men det är nog för långt bort från er.
Användarens profilbild
Av CAKirre
#9431017
Du ska inte ha dåligt samvete Ponyo, har ju inte heller hört av mig. ;)
Är lite rädd för att låna, har så dåligt minne och är rädd för att förstöra eller förlägga.
Jag gjorde ett nytt försök senare idag, dessvärre så kräktes hon ner både mig, sig själv och sjalen då, så den gången blev det inget med det. Men hon verkade inte hinna bli ledsen över sjalen iallafall...
Malmö är en bit bort, vi har i och för sig åkt längre för mindre saker, men vi har inte åkt så långt med Tösen ännu.
Användarens profilbild
Av HPe
#9431026
Plutt här gillar inte heller att bli sjalad.
Ringsjalen är ok. Trikån tokvägrar hon.
Har dock lyckats i både meitai och manducan men måste sätta henne väldigt löst.
Inte ergonomiskt för mej, hon hänger typ under tuttarna,men tänker att jag kanske kan vänja henne långsamt.
Meitaien är för stor så den rullar jag några varv nertill så hon inte drunknar.
Hoppas du hittar nån lösning! :heart:
Användarens profilbild
Av CAKirre
#9431170
Skönt, men tråkigt att man inte är ensam om problemet med småttingar som inte gillar bärhjälpmedel...
Bra tips om att vika upp MeiTaien, det har jag gjort i midjan, men den är väldigt bred, så hon kommer inte in mot min kropp utan säckar ihop inuti den. Sen jag tror hon är en sån som gärna vill ha benen fria. Det är en Kelimalu jag fått köpa för en billig peng. Den är fin, men känns stor. Funderar på om man kan sy in den i sidan.
Av Altariel
#9431179
Du kan inte knyta ihop panelen längst ner med typ ett skosnöre eller nåt så att den går knäveck till knäveck? Det funkar på en del, vet inte hur tjock just din är.
Användarens profilbild
Av CAKirre
#9431202
Altariel skrev:Du kan inte knyta ihop panelen längst ner med typ ett skosnöre eller nåt så att den går knäveck till knäveck? Det funkar på en del, vet inte hur tjock just din är.
Det skulle jag kanske kunna göra, den är inte vadderad.
Användarens profilbild
Av CAKirre
#9433854
Gissa vem som somnade nästan omgående i den slitna, totalt ingosade, solblekta och söndertuggade Boba 2G som jag fick hem i brevlådan igår!? :eld:
Jag har nog inte spänt åt den så mycket som jag kanske borde göra, men jag ville inte utmana ödet. ;)

I och för sig var hon nyäten, nybajsad och rätt trött, men det har inte hindrat henne från att protestera mot de andra bärdonen.
Jag vik och rullade ihop en handduk och la i botten så hon skulle komma upp en liten bit.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?