Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Zilver
#9429346
Jag vill bara berätta lite om hur skönt det är att kunna hämta sjalen när barnet behöver extra trygghet.

Till att börja med så skulle jag dammsuga hemma för någon månad sen. Eftersom jag flitigt sopar/torrmoppar lägenheten nästan varje dag känns det sällan nödvändigt att dammsuga, men just den dagen behövdes det. Men lilla ettåringen blev jätterädd för det dånande åbäket som hon nästan aldrig har sett. Jag provade att leka lite, låta henne själv trycka på knappen och göra dammsugaren lite rolig, men så fort den var på så blev hon rädd. Jag hämtade då sjalen, knöt fast henne på min mage, och började dammsuga, och hon var inte det minsta rädd längre. Helt avslappnad, bara nyfiken.

Häromdagen skulle vi besöka lillans farmor som vi inte har träffat på flera månader. Vi lekte lite på en lekplats utanför först, så sjalen var nerpackad. När vi då knackade på hos farmor så bar jag lillan i famnen. Farmor hälsade lyckligt på oss och klappade lillan på kinden, och då började lillan stortjuta. Jätterädd och ledsen. Vi (jag och lillans pappa) gjorde vad vi kunde för att trösta och lugna henne men det gick inte. Så fort lillan såg eller hörde farmor grät hon igen. Tills jag hämtade sjalen. Under tiden jag knöt märktes ingen skillnad men så fort knuten var klar blev hon tyst. Drog efter andan, och la örat mot mitt bröst. Som natt och dag. Hon var fortfarande tydligt påverkad av att ha gråtit så mycket/länge, men nu fick hon chansen att andas och slappna av, trots att farmor var bredvid. Efter en stund i sjalen bad hon själv om att få gå ner och sen gick hon glatt och utforskade farmors hem.

Älskade, trygga sjal :heart:
Användarens profilbild
Av Zilver
#9429377
SCSI skrev::vågen:
Extra fint blir det när barnet blivit stort nog att själv gå och hämta en sjal när hen behöver det! :loving:
Ja, det låter mysigt. :D
Användarens profilbild
Av HPe
#9429379
SCSI skrev::vågen:
Extra fint blir det när barnet blivit stort nog att själv gå och hämta en sjal när hen behöver det! :loving:
Ja! Det brukade Skrutt göra! 'Sitta halen, mamma' :loving:
Den nya bäbisen hatar allt vad sjalar och selar heter, kan klara ringsjalen och meitaien om jag knyter så löst att hon hänger typ under mina bröst... :roll:
Får hoppas det ändras snart. :) Sjalen är underbar som trygghet, för både förälder och barn!
Av Altariel
#9429382
:loving:

Det är samma här, men hon lugnar sig bara jag tar fram sjalen för det mesta. Till och med sambons mamma (allt annat än "nära förälder/farförälder" om man säger så) sa flera gånger när hon var här att det nog var dags att ta fram sjalen när lillan blev kinkig.
Användarens profilbild
Av Supernova
#9429388
Sjalen är faktiskt på snudd till magisk! :loving: Funkar alltid när lillan blir upprörd. Säkraste kortet för att lugna henne är att låta henne bo i sjal samtidigt som jag dammsuger (lite omvänt där, haha). Då somnar hon på två sekunder :tumup:
Användarens profilbild
Av vimla
#9429477
Här hade jag sonen på ryggen vid dammsugning läääänge :heart: Svettigt och tungt för ryggen men sonen somnade oftast, blev inte rädd, och dammsugningen blev gjord :tumup:
Av Naoli
#9435823
Senat för två dagar sedan när 2 1/2 åringen hade kräkts på morgonen och var fortfarande groggigt så satt han i ringsjalen medans vi lagade frukost. Sedan somnade där när vi gungade lillasyster till sömns i barnvagnen.

Så tänkte jag på hur bra det är!

Och så många som inte ser vad de ska sjalen till...
Användarens profilbild
Av Zilver
#9435940
Ja, tänk så många barn som missar den här tryggheten :(
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?