Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9419086
Hjälp mig fundera lite:

Miniplutten är beräknad i början av juni och denna gång vill vi bära från början. (Plutten var runt 7-8 veckor tror jag när vi började.) Plutten avskydde vävd sjal så vår Hoppediz blev mer eller mindre liggande resp. används som sjalgunga nu. :D MeiTai, ringsjal och bärsele (först Manduca, nu Tula Toddler) fungerar toppen.

Jag funderar ganska mycket om vi ska försöka med Gauze denna gång. Det är ju trots allt en sommarbebis i motsats till Plutten som är född i december. :hmm: Eller ska jag strunta i det också med tanke på pengarna och bara satsa på HopTyen från början och sedan testa med de andra bärdonen?

Eller kanske en sval trikåsjal för att sedan övergå till HopTye resp. Hoppen? :?
#9419179
Det är svårt att råda andra, men jag tycker verkligen att trikåsjal är supermysigt de första månaderna, det är så mjukt o gosigt :loving: En aldoria eller looma sino hade jag nog satsat på till en sommarbebis.

Annars tror jag säkert att gauze funkar också, särskilt om du är lite van att knyta. Men trikåsjal är nog lite mer förlåtande för halvdana knyt.
#9419208
Och jag älskade min gås, och gillade inte alls trikåsjalen.
Nu var det en Mobywrap, alltså ganska tjock men min dotter kom i oktober så egentligen borde inte värmen varit ett jätteproblem.
#9419213
Sval trikå kanske är en bra idé då just med tanken att man knyter först. Plutten var jättebökig varje gång vi använde sjalen. Jag utgår från att miniplutten kommer bli ungefär lika tung som storebrorn dvs. en bit över 4kg. Hur länge funkar trikån? (Jag har verkligen jättedålig koll på dem. ) Och i vilken prisklass ligger? (Köper helst begagnat.)

Annars tror jag att HopTyen kommer bli en favorit igen under hösten men den kanske blir för varm under sommaren även om det är betydligt mindre tyg än långsjalarna.
#9419215
kelaren skrev:Trikåsjal gillar jag med. Min favorit är Wrapsody Bali stretch.
Är den svalare? Visst är Mobyn rätt tjock för en trikåsjal, eller?
#9419219
krakri skrev:
kelaren skrev:Trikåsjal gillar jag med. Min favorit är Wrapsody Bali stretch.
Är den svalare? Visst är Mobyn rätt tjock för en trikåsjal, eller?
Den är sval. Och lite stabilare. Brukar även benämnas hybridsjal. Jag bär min 7 månaders/ 8kg bebis i wbs just nu, men den börjar kännas lite svajig ibland. Jag använder iofs nästan aldrig smokingbältet.
Finns en sån under säljes. bbs tror jag den kallas där.
Senast redigerad av kelaren den tor feb 19, 2015 21:57, redigerad totalt 1 gånger.
#9419225
kelaren skrev:
krakri skrev:
kelaren skrev:Trikåsjal gillar jag med. Min favorit är Wrapsody Bali stretch.
Är den svalare? Visst är Mobyn rätt tjock för en trikåsjal, eller?
Den är sval. Och lite stabilare. Brukar även benämnas hybridsjal. Jag bär min 7 månaders/ 8kg bebis i wbs just nu, men den börjar kännas lite svajig ibland. Jag använder iofs nästan aldrig smokingbältet.
Finns en sån under säljes. Nja tror jag den kallas där.
Just ja, hybridsjal. :notes: Ska kolla under säljes. Tack! :)
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?