Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
#9387363
Idag var vi och tittade på lådcyklar, och det lutar åt en bakfiet.nl med elmotor.

Vad tycker ni om dem?
Av bomajan
#9390706
Visst är det mycket att tänka på när man funderar på köpa lådcykel. Jag står och väljer mellan babboe city och en bakfiets lång ifrån cykelfabriken, den sistnämnda är ju en drömcykel dock kostar den såpass mycket att jag måste fortsätta spara pengar några månader till. Och jag vill/behöver den nu! ;)
Av litensoetis
#9391680
bomajan skrev:Visst är det mycket att tänka på när man funderar på köpa lådcykel. Jag står och väljer mellan babboe city och en bakfiets lång ifrån cykelfabriken, den sistnämnda är ju en drömcykel dock kostar den såpass mycket att jag måste fortsätta spara pengar några månader till. Och jag vill/behöver den nu! ;)
jag har en babboe city, den är awesome!
Användarens profilbild
Av CAKirre
#9538681
Hoppas på att kunna sparka igång denna tråd.

Vi funderar på denna lådcykel, The Box någonsin har koll på den?

Jag behöver nämligen en cykel, men funderingen är på om vi ska satsa på en lådcykel istället. Annars blir det cykel med barnsits bak.

Hur länge kan man skjutsa barnen i en lådcykel?
Användarens profilbild
Av zink
#9538713
Till studenten kanske?

Eller. Kanske snarare hem från den...
Användarens profilbild
Av äpple
#9538817
Tyvärr ingen koll på "The box" men den såg ju helt klart prisvärd ut (just nu iaf, kostar 13 tusen omonterad för den som inte klickat på länken). Tex jämfört med Babboe (fast de har mer tillbehör). Men undrar hur den är att svänga med det där handtaget? :hmm:

Jag är så sugen att köpa en lastelcykel för det verkar så smidigt att ha ungarna framför sig (istället för bak i en vagn) + stabilt i vinterväglag med tre hjul. Det som känns lite knepigt är var jag ska förvara den. Bor i hyreshus och jag tror inte en sån trehjuling tar sig in genom vanlig dörr som vi har till vårt cykelförråd + att den lär ta upp lite väl stor del av förrådet... Så jag hoppas också på lite input i tråden.
Användarens profilbild
Av Ashe
#9541971
Vi har äntligen beställt en lådcykel. Vi var på cykelfabriken i maj förra året, och då bestämde vi oss för att vi skulle köpa en cykel i framtiden.
Vår bil gick sönder för några veckor sedan, och med en mil till förskola och skola så är enda alternativet buss eller cykel och barnen orkar inte cykla hela vägen.

Så i dag beställde vi en Bakfiets XL. När vi var där så hade vi bestämt oss för en Amii, men tyvärr är dom slut för tillfället och vi vill ha en så fort som möjligt. Så nu hoppas vi på snabb och smidig leverans.


Nån fler som har cykel från Cykelfabriken?
Av evano
#9541975
Beställt en cykel från Cykelfabriken för drygt en vecka sedan, en Bakfiets lång
Användarens profilbild
Av Ashe
#9542008
evano skrev:Beställt en cykel från Cykelfabriken för drygt en vecka sedan, en Bakfiets lång
Spännande! Med eller utan el? När får ni den?
Av krakri
#9542030
Ashe skrev:Vi har äntligen beställt en lådcykel. Vi var på cykelfabriken i maj förra året, och då bestämde vi oss för att vi skulle köpa en cykel i framtiden.
Vår bil gick sönder för några veckor sedan, och med en mil till förskola och skola så är enda alternativet buss eller cykel och barnen orkar inte cykla hela vägen.

Så i dag beställde vi en Bakfiets XL. När vi var där så hade vi bestämt oss för en Amii, men tyvärr är dom slut för tillfället och vi vill ha en så fort som möjligt. Så nu hoppas vi på snabb och smidig leverans.


Nån fler som har cykel från Cykelfabriken?
Vad kul! :vågen:

Jag ska provcykla en Baboe långcykel snart och hoppas innerligt att få ett stipendium. Om vi gilar cykeln tänker jag investera i en lådcykel till mig och barnen. :D
Av evano
#9542039
Ashe skrev:Spännande! Med eller utan el? När får ni den?
Vi beställde med el, jag vet inte när vi får den exakt. Han sa att det beror på när motorn kommer, cirka 1-4 veckor (men den verkar mer eller mindre färdigmonterad nu, har fått ramnummer).

Vi var också intresserade av en Amii med el, jag var och provade i maj/juni. Tyckte den tvåhjuliga kändes mycket skönare att köra men tvekade ändå kring vintern (ibland kan jag tveka jättemycket att cykla på vinterdagar även med dubbdäck). När mannen åkte för att prova var Amii med el slut och inte skulle komma tillbaka förrän kanske till nästa säsong så var det ett enkelt val. Övriga trehjuliga med låda kändes inget vidare att köra.
Användarens profilbild
Av Ashe
#9542043
evano skrev:
Ashe skrev:Spännande! Med eller utan el? När får ni den?
Vi beställde med el, jag vet inte när vi får den exakt. Han sa att det beror på när motorn kommer, cirka 1-4 veckor (men den verkar mer eller mindre färdigmonterad nu, har fått ramnummer).

Vi var också intresserade av en Amii med el, jag var och provade i maj/juni. Tyckte den tvåhjuliga kändes mycket skönare att köra men tvekade ändå kring vintern (ibland kan jag tveka jättemycket att cykla på vinterdagar även med dubbdäck). När mannen åkte för att prova var Amii med el slut och inte skulle komma tillbaka förrän kanske till nästa säsong så var det ett enkelt val. Övriga trehjuliga med låda kändes inget vidare att köra.

Samma leverans som för oss då. Han sa att vi kunde vänta oss leverans i slutet av augusti, för motorerna kommer då.
Så jag har ställt in mig på i början av september. Jag fick också ramnumret och skickade in ansökan på en gång. Fick svar samma dag att det blivit beviljat. Tydligen är det "bara" 141 miljoner kvar.
Jag är feg att cykla alltid, men känner ändå att tvåhjuling är bäst för oss. Jag är rädd att jag (och maken) skulle känna falsk trygghet med en trehjulig och välta. Har läst att dom är lättare att välta i svängar än en tvåhjuling.
Nu håller vi på att bygga ett förråd så vår nya familjemedlem får ett hus. :D
Av evano
#9542047
Ashe skrev: Samma leverans som för oss då. Han sa att vi kunde vänta oss leverans i slutet av augusti, för motorerna kommer då.
Så jag har ställt in mig på i början av september. Jag fick också ramnumret och skickade in ansökan på en gång. Fick svar samma dag att det blivit beviljat. Tydligen är det "bara" 141 miljoner kvar.
Jag är feg att cykla alltid, men känner ändå att tvåhjuling är bäst för oss. Jag är rädd att jag (och maken) skulle känna falsk trygghet med en trehjulig och välta. Har läst att dom är lättare att välta i svängar än en tvåhjuling.
Nu håller vi på att bygga ett förråd så vår nya familjemedlem får ett hus. :D
Fick du något du något dokument med ramnumret på eller bara ett foto med ramnumret? Jag började fylla i ansökan men insåg att jag inte hade något dokument med ramnumret utan bara ett foto så tänkte att jag var tvungen att vänta tills vi fått cykeln. Vore praktiskt att också skicka in ansökan redan nu
Användarens profilbild
Av Ashe
#9542089
evano skrev:
Ashe skrev: Samma leverans som för oss då. Han sa att vi kunde vänta oss leverans i slutet av augusti, för motorerna kommer då.
Så jag har ställt in mig på i början av september. Jag fick också ramnumret och skickade in ansökan på en gång. Fick svar samma dag att det blivit beviljat. Tydligen är det "bara" 141 miljoner kvar.
Jag är feg att cykla alltid, men känner ändå att tvåhjuling är bäst för oss. Jag är rädd att jag (och maken) skulle känna falsk trygghet med en trehjulig och välta. Har läst att dom är lättare att välta i svängar än en tvåhjuling.
Nu håller vi på att bygga ett förråd så vår nya familjemedlem får ett hus. :D
Fick du något du något dokument med ramnumret på eller bara ett foto med ramnumret? Jag började fylla i ansökan men insåg att jag inte hade något dokument med ramnumret utan bara ett foto så tänkte att jag var tvungen att vänta tills vi fått cykeln. Vore praktiskt att också skicka in ansökan redan nu
Jag fick bara ett foto. Bifogade det och fakturan/orderdokumentet eller vad det var.
Av evano
#9542096
Ashe skrev:
evano skrev:
Ashe skrev: Samma leverans som för oss då. Han sa att vi kunde vänta oss leverans i slutet av augusti, för motorerna kommer då.
Så jag har ställt in mig på i början av september. Jag fick också ramnumret och skickade in ansökan på en gång. Fick svar samma dag att det blivit beviljat. Tydligen är det "bara" 141 miljoner kvar.
Jag är feg att cykla alltid, men känner ändå att tvåhjuling är bäst för oss. Jag är rädd att jag (och maken) skulle känna falsk trygghet med en trehjulig och välta. Har läst att dom är lättare att välta i svängar än en tvåhjuling.
Nu håller vi på att bygga ett förråd så vår nya familjemedlem får ett hus. :D
Fick du något du något dokument med ramnumret på eller bara ett foto med ramnumret? Jag började fylla i ansökan men insåg att jag inte hade något dokument med ramnumret utan bara ett foto så tänkte att jag var tvungen att vänta tills vi fått cykeln. Vore praktiskt att också skicka in ansökan redan nu
Jag fick bara ett foto. Bifogade det och fakturan/orderdokumentet eller vad det var.
Ok, vad bra, då kan jag också göra så :D

Skönt med plats på tomten för ett förråd/cykelförråd, tveksamt om vi skulle kunna få plats med ett sådant. Här är det istället storstädning av garaget som gäller. Hoppas det ska vara helt klart tills den kommer
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?