Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jordgubbspaj
#9386320
Hej! Jag har nyss börjat bära mitt barn (55 cm, 4,3 kg). Vi använder en beco gemini men jag har problem med att få den att sitta rätt. Barnet "sjunker ihop" efter en stunds bärande (då han somnar), vilket gör att huvudet sjunker och jag upplever det som att han blir klämd. Jag tycker att jag drar åt remarna ordentligt, den är spänd över barnets rygg. När han sjunker upplever jag också att han nästan hänger med sidoremmen i armhålorna. Det här gör självklart att jag inte använder selen men barnet har ett enormt behov av att bli buren så jag vill gärna få till det. Någon med erfarenhet och/eller tips?
Användarens profilbild
Av marmite
#9386327
Du kan försöka två saker, dels att sätta selen högre upp på dig själv, i midjan istället för på höften. Du skulle också kunna knäppa ut sitsen så den blir bred och sätta bebben i grodposition med armarna inuti selen istället för med benen utanför och se om det blir bättre? De är ju naturligt väldigt hopkrupna i den åldern... De blir ganska snabbt stadigare.
Av Jordgubbspaj
#9386570
Tack för svar :) jag bar honom med hela kroppen innanför selen idag och det kändes mycket bättre! Mer stabilt. Men jag förstår inte riktigt var jag ska göra av hans fötter! Jag fällde ut hela sitsen men fötterna hamnade innanför midjebältet. Han sjönk efter ett tag nu också så tillslut var fötterna på väg ut under midjebältet, kändes inte bra. Antar att jag drog åt det för löst?
Av Altariel
#9386584
Jordgubbspaj skrev:Tack för svar :) jag bar honom med hela kroppen innanför selen idag och det kändes mycket bättre! Mer stabilt. Men jag förstår inte riktigt var jag ska göra av hans fötter! Jag fällde ut hela sitsen men fötterna hamnade innanför midjebältet. Han sjönk efter ett tag nu också så tillslut var fötterna på väg ut under midjebältet, kändes inte bra. Antar att jag drog åt det för löst?
Ja, det låter som att du måste dra åt midjebältet hårdare! :)

Jag bär min 8-veckors i Gemini med fötterna utanför och det funkar jättebra, så de blir snabbt mer stabila.
Av Jordgubbspaj
#9386586
Moa83 skrev:
Jordgubbspaj skrev:Tack för svar :) jag bar honom med hela kroppen innanför selen idag och det kändes mycket bättre! Mer stabilt. Men jag förstår inte riktigt var jag ska göra av hans fötter! Jag fällde ut hela sitsen men fötterna hamnade innanför midjebältet. Han sjönk efter ett tag nu också så tillslut var fötterna på väg ut under midjebältet, kändes inte bra. Antar att jag drog åt det för löst?
Ja, det låter som att du måste dra åt midjebältet hårdare! :)

Jag bär min 8-veckors i Gemini med fötterna utanför och det funkar jättebra, så de blir snabbt mer stabila.
Men då ska det ju gå för min är också 8 veckor! Jag får prova igen och dra åt allting hårdare för han ska ju inte glida som han gör nu. Tycker dock det är läskigt att dra åt eftersom huvudet inte når över kanten. Hur lång är ditt barn?
Av Altariel
#9386589
Hon är nog 58-59 cm, men en bra bit tyngre än ditt barn (närmare 5,5 kg tror jag), kanske därför hon är lite stadigare... Använder du huvudstödet eller når huvudet inte över kanten på själva selen?
Av Jordgubbspaj
#9386655
Okej, ja det kan det säkert bero på. Huvudet når inte över, han hamnar med ansiktet precis vid sidoremmarna vilket inte heller känns bra. Funderar på att köpa en trikåsjal och ha tills han växt på sig. Men han kanske är för tung?
Av Altariel
#9386677
Tror inte han är för tung för trikå. Men du behöver ju inte köpa dom allra tunnaste. Jag bär fortfarande min i en aldoria bambu soft en hel del. Den är väldigt tunn, men det funkar även om den inte är jätteavlastande längre. Har haft en tricot slen också, mycket tjockare och stabilare men inte lika lätthanterlig. Minimundus eller looma sino ska också vara bra vad jag har förstått.
Av Altariel
#9386682
Vet inte om det kan hjälpa i ditt fall men när M sitter i geminin så gör jag så att hon sitter i ett "dike" liksom. Dels så känns det som hon sitter mer i grodposition och dels så hamnar selen lägre i förhållande till huvudet, så att inte huvudet hamnar precis på remmarna utan ovanför och vi använder huvudstödet. Förstår du vad jag menar? Vet inte om det funkar för att min är begagnad och väldigt mjuk eller om det kan vara nåt att testa?
Av Jordgubbspaj
#9386758
Tack för massa bra tips, uppskattar det verkligen! Gillar ju geminin och A somnar efter någon minuts bärande så det är ömsesidigt. Jag ska prova ditt tips och fortsätter kolla upp sjalar, det var verkligen en djungel! Tänker att jag ska köpa någon billigare variant eftersom han inte är spädis längre, i 500 kr klassen. Har läst om Boba och Moby wrap, men det är svårt när man inte har någon koll! Ska kolla upp dina tips också, tack igen ☺
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?