Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cisco
#9326986
Elin G skrev:Vad roligt, Knyttet&K :D .

Vi har löst våra barnstolsbekymmer. Vi köpte en gammal bilbarnstol och modifierade lite. Det blir ganska trångt i lådan, men det går.
Bra jobbat!! Får man se bild? Hur har ni fäst den?

Vårsolen får mig än mer att vilja cykla!! Vad tror ni om att montera en barncykelstol i lådan? Har jag redan frågat det kanske.. :hmm:
Användarens profilbild
Av Elin G
#9330931
Cisco skrev:
Elin G skrev:Vad roligt, Knyttet&K :D .

Vi har löst våra barnstolsbekymmer. Vi köpte en gammal bilbarnstol och modifierade lite. Det blir ganska trångt i lådan, men det går.
Bra jobbat!! Får man se bild? Hur har ni fäst den?

Vårsolen får mig än mer att vilja cykla!! Vad tror ni om att montera en barncykelstol i lådan? Har jag redan frågat det kanske.. :hmm:
Den är fäst med spännremmar på baksidan. Jag kanske kan försöka få till nån bild, men det är verkligen inget märkvärdigt. Jag tror inte det fungerar bra att fästa en vanlig cykelstol i lådan, det finns ju liksom inget att fästa den på. Men det kanske går att lösa det också.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
#9332674
Jag har en fråga till er med tvåhjuliga lådcyklar - hur mycket lägre sadelhöjd har ni när ni cyklar på dem jämfört med en vanlig cykel? Har ni så ni kan sätta ner foten helt i marken när ni sitter på sadeln, eller hur mycket når ni ner?

Jag är inte jättelång (161 cm) och har blivit rekommenderad en lägre ramhöjd. Efter att ha cyklat på en vanlig cykel med mindre ram är jag orolig att cykeln ska kännas för liten för det gör den vanliga jag cyklat på.
Sadel och styre går ju att höja, men det har jag fått göra rejält på den cykel jag testat och min man är rätt lång (190 cm) och även om nog jag kommer använda lådcykeln mest ska den ju funka för honom också.
Vilket den kommer göra enligt tillverkaren, och jag borde ju lita på hans rekommendationer eftersom hans erfarenhet är stor och min obefintlig. Men ändå…. :lol:
Användarens profilbild
Av flindra
#9333023
Hur menar du att cykeln ska kännas för liten? Den kommer väl i så fall kännas för stor om du är van vid mindre ramstorlek?

Ramstorleken spelar väl inte så stor roll när cykeln har så lågt insteg. Du har ju inget överrör. Det blir ju inte som på en racer, hybrid eller mtb där överrörets längd är helt avgörande för cykelstorleken. Jag har sadeln rätt lågt på lådcykeln. Maken är 20 cm längre och kan använda samma sadelhöjd. Tänk gammeldags tantcykel gjord för långa kjolar.

Tänk på att köpa en lådcykel som har snabbfäste för sadelstammen. Annars måste ni använda verktyg varje gång ni ska byta förare till cykeln. Med så mycket som 30 cm längdskillnad kanske man måste byta sadelhöjd.
Av Emma-Lisa
#9333044
Jag har haft en cykel med för liten ram. Sadeln kom för nära styret och den kändes trång och svårcyklad , så nog kan det bli fel även på en vanlig cykel, det var en tantmodell.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
#9333641
Snabbfäste har den, se det kommer vi lätt att kunna reglera.
Jag är mest nyfiken på hur lågt ni har sadeln. Man kan ju inte ha den så man kan sätta ner foten platt i marken, då måste det ju bli jobbigt att cykla.
Användarens profilbild
Av flindra
#9334997
Om man ska ha sin lådcykel som ett riktigt vettigt alternativ till bilen, och om man har en del backar, så
rekommenderar jag så bra motor som möjligt!

Idag hade jag glömt ladda batteriet så jag fick cykla merparten av sträckan till och från simskolan utan
motor. Det tog en halv evighet! Skulle aldrig använda den regelbundet om den var så slö och tung.
Användarens profilbild
Av Cisco
#9337096
I det fina vädret igår ville jag verkligen ut och cykla och eftersom jag var själv med båda barnen fick jag äntligen ringen ur och satte fast bilstolen i lådan!
Liten gallskrek när jag fotade precis innan vi skulle cykla iväg, men somnade sen gott efter ungefär 50 meter. Så här kommer bara ett kort på hur det såg ut innan barnen sattes i.:) det var UNDERBART att äntligen få cykla! :vågen:
Bild
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
#9339640
Tassar. I höst kommer jag att lämna barnen på olika ställen och att gå blir tight med tiden. Cykelkärran och jag kom inte överens, och dessutom vill jag inte ha plutt som blir ett i augusti där jag inte kan se honom. Lådcykel verkar ju vara grejen. Men oj vad dyrt! Vi ska visserligen renovera badrummet och funderar på att låna till en lådcykel då med..
Användarens profilbild
Av flindra
#9341460
Tvärtemot vad man kan tro så är det inte alls vingligt med tvåhjulig lådcykel.

Roligt att se alla foton, tack för att ni delar med er!

Jag har beställt en Brompton. Är så himla trött på att åka stadsbussar. Pendeltåget är helt okej de tider jag åker, men sen är det jobbigt. Det vore smidigt när jag går och simmar också, slipper vänta på olika bussar.

Hur jag ska göra med dagislämningen vet jag inte. Antingen tar jag lådcykeln och fraktar Bromptonen i lådan ihop med barnen (stora kan få cykla på sin cykel). Eller så sjalar jag A och leder Bromptonen. Det är himla bra för O att få gå till och från dagis tycker vi, jättebra motion för honom att gå 2 km varje dag! Så det lutar nog åt att skippa lådcykeln och istället promenera.
Användarens profilbild
Av flindra
#9351828
Bild


Jag har fått min Brompton!

Den är skitrolig att cykla på, vilket jag inte alls var beredd på. Kan nästan inte minnas alls
att det varit så roligt att cykla. Man kan riktigt buscykla och säkert komma upp i bra fart
om man tränar lite. Just nu ibörjan tar jag det lite försiktigt.


Bild

Så här såg det ut idag när vi var och röstade.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 20
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?