Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Smyfröken
#9316595
Jag har en ljusrosa Moby som jag tänker färga. Men jag har aldrig färgat något, någon gång...
Vad ska jag tänka på?
Kan jag färga den i vilken färg som helst eftersom den är ljusrosa eller ska jag tänka på någon speciell kulörriktning?

Tips och råd! :)
Användarens profilbild
Av Smyfröken
#9316687
Köpt färg nu men väl hemma insåg jag att man behövde ett salt också... Kan man göra på något annat sätt eller är det bara att fixa salt och färga sen?
Användarens profilbild
Av Ashe
#9316688
En grej med att färga är att trådarna som det är sytt med, exempelvis fållning, inte kommer färgas (oftast)
Och, ja. Man måste ha salt.
Användarens profilbild
Av Smyfröken
#9316689
Ashe skrev:En grej med att färga är att trådarna som det är sytt med, exempelvis fållning, inte kommer färgas (oftast)
Och, ja. Man måste ha salt.
Jaha... Men den är ljusrosa och jag har köpt lila färg, kanske inte blir så tokigt ändå.. :hmm:
Användarens profilbild
Av Ashe
#9316699
Smyfröken skrev:
Ashe skrev:En grej med att färga är att trådarna som det är sytt med, exempelvis fållning, inte kommer färgas (oftast)
Och, ja. Man måste ha salt.
Jaha... Men den är ljusrosa och jag har köpt lila färg, kanske inte blir så tokigt ändå.. :hmm:
Nej, det blir nog bra. :tumup:
Användarens profilbild
Av Smyfröken
#9317162
Nu är den färgad och torkad. Men borde jag tvätta den en gång till? Jag tänker om tyget nu är ok att ha mot nyfödd hud eller borde jag tvätta den med mild tvättmedel för säkerhet skull?
Det borde ju vara ganska starkt medel som färgar eller det kanske funkar fint?? Det här är första gången som jag gör det så jag är lite ny på det här.. :pops:


Den blev iallafall riktigt snygg. Lila med ljusrosa söm. :tumup:
Användarens profilbild
Av Ashe
#9317169
Smyfröken skrev:Nu är den färgad och torkad. Men borde jag tvätta den en gång till? Jag tänker om tyget nu är ok att ha mot nyfödd hud eller borde jag tvätta den med mild tvättmedel för säkerhet skull?
Det borde ju vara ganska starkt medel som färgar eller det kanske funkar fint?? Det här är första gången som jag gör det så jag är lite ny på det här.. :pops:


Den blev iallafall riktigt snygg. Lila med ljusrosa söm. :tumup:
Härligt! Jag vill gärna se bild om du orkar/vill fixa det.

Jag skulle tvättat den en gång innan den används. För säkerhetsskull.
Användarens profilbild
Av Smyfröken
#9317274
Ashe skrev:
Smyfröken skrev:Nu är den färgad och torkad. Men borde jag tvätta den en gång till? Jag tänker om tyget nu är ok att ha mot nyfödd hud eller borde jag tvätta den med mild tvättmedel för säkerhet skull?
Det borde ju vara ganska starkt medel som färgar eller det kanske funkar fint?? Det här är första gången som jag gör det så jag är lite ny på det här.. :pops:


Den blev iallafall riktigt snygg. Lila med ljusrosa söm. :tumup:
Härligt! Jag vill gärna se bild om du orkar/vill fixa det.

Jag skulle tvättat den en gång innan den används. För säkerhetsskull.
Fotar och lägger upp när jag torkat den efter ny tvätt. :tumup:
Användarens profilbild
Av Ashe
#9317355
Smyfröken skrev:
Ashe skrev:
Smyfröken skrev:Nu är den färgad och torkad. Men borde jag tvätta den en gång till? Jag tänker om tyget nu är ok att ha mot nyfödd hud eller borde jag tvätta den med mild tvättmedel för säkerhet skull?
Det borde ju vara ganska starkt medel som färgar eller det kanske funkar fint?? Det här är första gången som jag gör det så jag är lite ny på det här.. :pops:


Den blev iallafall riktigt snygg. Lila med ljusrosa söm. :tumup:
Härligt! Jag vill gärna se bild om du orkar/vill fixa det.

Jag skulle tvättat den en gång innan den används. För säkerhetsskull.
Fotar och lägger upp när jag torkat den efter ny tvätt. :tumup:
:vågen: Hoppas du inte känner dig tvungen. Strunta i det om du inte orkar/vill. :tumup:
Användarens profilbild
Av Smyfröken
#9317563
Det är ingen fara, jag lägger gärna upp en bild. Men jag förstår inte varför bilden blir upp och ner och så liten.... :hmm:

Bild
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?