Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9225809
Jag tassar nya tråden, just nu håller jag på med en cardigan till mig själv. Plus tusen småprojekt som prinsessdockkläder, leksaksmat och ett virkat medeltida vapen till min åttaåring som har höga krav och livlig fantasi
#9225869
Färdig:
Bild
Custom_fit_raglan_13 heter visst projektet internt på Ravelry. Favoritmönster? Näää, vaddå...? ;-)

Nu ska jag börja kolla randning hur det ska bli på det som väl blir Custom_fit_raglan_14 :D
#9225875
Den var snygg, Kaffemoster! Var det det där garnet du pratade om för ett tag sedan, som bara var en färg på ett ställe, i övergångar. Om du fattar vad jag menar. :D
#9225895
gurkan skrev:Den var snygg, Kaffemoster! Var det det där garnet du pratade om för ett tag sedan, som bara var en färg på ett ställe, i övergångar. Om du fattar vad jag menar. :D
Jepp, det låter som det.

Det är sextrådigt, och sen byter hon färg på en av trådarna i taget - så den blev lite mera randig än vad jag önskat. Uppe, där det skiftar mellan två turkosa, så syns inte ränderna så mycket - men längre ner när mörkare blå byts in tycker jag det blev en ganska skarp kant... Men jag är nöjd i alla fall :).
Av mly
#9226020
Ni måste hjälpa mig lite till i garnvalet till koftan, jag behöver 5 härvor och det gröna som jag mer eller mindre hade bestämmt mig för fanns det bara 4 av, alltså måste jag välja nån annan färg.
Eller har ni tips på något annat garn som skulle kunna fungera? 28m och 36varv.
#9226315
mly skrev:Ni måste hjälpa mig lite till i garnvalet till koftan, jag behöver 5 härvor och det gröna som jag mer eller mindre hade bestämmt mig för fanns det bara 4 av, alltså måste jag välja nån annan färg.
Eller har ni tips på något annat garn som skulle kunna fungera? 28m och 36varv.
Den turkosa istället!!!
Av mly
#9226352
Majaå skrev:
mly skrev:Ni måste hjälpa mig lite till i garnvalet till koftan, jag behöver 5 härvor och det gröna som jag mer eller mindre hade bestämmt mig för fanns det bara 4 av, alltså måste jag välja nån annan färg.
Eller har ni tips på något annat garn som skulle kunna fungera? 28m och 36varv.
Den turkosa istället!!!
Jag åkte upp till lysen igår för att kolla vad de hade, slutade med att jag kom hem med några hekto petrolblått bomullsgarn. Har fått en del kritik för att jag väljer att sticka i bomull men jag hoppas att det fungerar, jag gillar verkligen bomullskoftor så jag hoppas att den inte förlorar formen direkt. Isf får jag repa upp den och göra disktrasor av garnet, men jag tror nog att det ska fungera. Klänningen till Amanda va stickad i bomullsgarn.
Av mly
#9226365
gurkan skrev:Vem får du kritik från, mly? Låter helt absurt. :heart:
I kal-gruppen, Jag vet att bomullsgarn kan leva sitt eget liv lite, men jag hoppas på att det inte töjer sig för mycket och ska fungera som plagg. Jag har stickat en hel del i virkgarn det senaste men inte fått färdigt så mycket än, har gjort en del disktrasor som tvättas i 60 grader och visst blir de tråkiga och förlorar formen, men de bahandlas ju inte heller med någon försiktighet. Tack för :heart:
#9226440
mly skrev:
gurkan skrev:Vem får du kritik från, mly? Låter helt absurt. :heart:
I kal-gruppen, Jag vet att bomullsgarn kan leva sitt eget liv lite, men jag hoppas på att det inte töjer sig för mycket och ska fungera som plagg. Jag har stickat en hel del i virkgarn det senaste men inte fått färdigt så mycket än, har gjort en del disktrasor som tvättas i 60 grader och visst blir de tråkiga och förlorar formen, men de bahandlas ju inte heller med någon försiktighet. Tack för :heart:
På Ravelry? Precis, en trasa nöts ju, och kramas ur och misshandlas på ett sätt som inte en tröja gör.
Av mly
#9226442
gurkan skrev:
mly skrev:
gurkan skrev:Vem får du kritik från, mly? Låter helt absurt. :heart:
I kal-gruppen, Jag vet att bomullsgarn kan leva sitt eget liv lite, men jag hoppas på att det inte töjer sig för mycket och ska fungera som plagg. Jag har stickat en hel del i virkgarn det senaste men inte fått färdigt så mycket än, har gjort en del disktrasor som tvättas i 60 grader och visst blir de tråkiga och förlorar formen, men de bahandlas ju inte heller med någon försiktighet. Tack för :heart:
På Ravelry? Precis, en trasa nöts ju, och kramas ur och misshandlas på ett sätt som inte en tröja gör.
Ja på ravelry, gruppen verkade annars vara väldigt mysig, men sticka i bomullsgarn skulle man visst inte... Det va väl inte så jätte hård kritik, men ibland tar man åt sig ändå. Jag hoppas iaf att min kofta blir bra och jag ska ta hand om den försiktigt. Färgen är iaf helt fantastisk, ren slump att jag hittade garnet, det låg bakom några andra nystan och jag trodde först att det bara fanns några stycken men jag hittade ett gäng till..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 198
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?