Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här kan du komma kontakt med andra SjalBärare som kan hjälpa dig!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av dinnajad
#8938484
Eftersom det är nya igång i skellefteå tänkte jag samla information om vad som finns att prova här i stan.
gamla tråden http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 5#p1606142 kan också vara bra att titta i.

Jag har
Vävda
Gauze slät ametyst
Ellevill Paisley ink :loving:

Ringsjal
Ägirshus lin ringis ( lånad av Zink)
Zolowear siden ringsjal (Festsjal lånar gärna ut för kortare perioder)

Sele
Beco Butterfly II

MeiTai
hemsydd

Tygblöjor
vikisar, formsydda, pockets och aio, syr egna pockets
Användarens profilbild
Av Clavinova
#8946242
Jag är intresserad av titta på ergonomiska bärselar, kanske främst Manduca men även Beco och Ergo. Jag och sambon är väldigt olika storlek så vi skulle behöva prova...
Av Clee
#8946672
Clavinova skrev:Jag är intresserad av titta på ergonomiska bärselar, kanske främst Manduca men även Beco och Ergo. Jag och sambon är väldigt olika storlek så vi skulle behöva prova...
:vågen: :heart: Alltså, anar jag rätt?
Användarens profilbild
Av Clavinova
#8946881
Clee skrev:
Clavinova skrev:Jag är intresserad av titta på ergonomiska bärselar, kanske främst Manduca men även Beco och Ergo. Jag och sambon är väldigt olika storlek så vi skulle behöva prova...
:vågen: :heart: Alltså, anar jag rätt?
Jess box! I februari :-)
Av Clee
#8947152
Clavinova skrev:
Clee skrev:
Clavinova skrev:Jag är intresserad av titta på ergonomiska bärselar, kanske främst Manduca men även Beco och Ergo. Jag och sambon är väldigt olika storlek så vi skulle behöva prova...
:vågen: :heart: Alltså, anar jag rätt?
Jess box! I februari :-)
Underbart, varmt grattis!
Användarens profilbild
Av zink
#8959215
Grattis ni okända skelleftebor :tumup: :D

och va bra med en lista under detta topic Dinnajad :tumup:
Av magwalena
#8959418
Jag har en bb sling, bb-slen, beco kopia, tuli bärsele, hemmasydd ringsjal, "badsjal" en tunn mimmis krinklade (till salu)
Användarens profilbild
Av Clavinova
#8963128
Jag har ju en praktisk (ergonomisk?) inbyggd bärmodell på mitt barn än så länge, men jag är lite på jakt efter en trikåsjal att använda första tiden om någon har någon de vill sälja. Annars funderar jag på en minimundus, de verkar prisvärda!
Användarens profilbild
Av zink
#8984602
Clavinova skrev:Jag har ju en praktisk (ergonomisk?) inbyggd bärmodell på mitt barn än så länge, men jag är lite på jakt efter en trikåsjal att använda första tiden om någon har någon de vill sälja. Annars funderar jag på en minimundus, de verkar prisvärda!
Har du skaffat nåt? Annar har jag en mörkgrå Tricot-Slen som är arbetlös ;-) Ska dock ebhålla den men kan låna ut den. Den är alltså en av de tjockaste av trikå så stabiliteten höll för vår del tills sonen blev halvåret. Konstigt nog funkade den på mig sommartid fatsän jag är varmlivad och avskyr värme! Den är ju tjock och mörkgrå liksom :hmm:
Användarens profilbild
Av zink
#9116915
Uppdatering! Ur Skellefteå-tråden! http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=6&t=63807
zink skrev:Kanske dags å göra en inventering i tråden och kolla vad vi har hemma - eller utlånat ;-)


TRIKÅ Tricot-slen mörkgrå
- utlånad till pedagog på fsk

VÄVD TUNN Skrynklig choklad-gås (Calin Bleu Gauze)
- utlånad till dinnajad

VÄVD TUNN Skrynklig oliv-gås (Calin Bleu Gauze)
- utlånad till emor (via dinnajad)

VÄVD BB-slen passion-fruit X,X m (funkar till ryggknyt men inget mer på mig)
- utlånad till ?????

RING Ägirs Hus svart ringsjal av lin med bronsringar
- utlånad till ???? (dinnajad eller M) (troligen M)

RING Ägirs Hus oliv ringsjal av lin med bronsringar
- utlånad till ???? (dinnajad eller M) (troligen dinnajad)

RING Ringsjal sydd av rebozo muliti
- utlånad till ???? (ingen eller M) (ligger nog i gamla skötryggan, funkar på ett sjukt storbarn akut också ju)

SELE Patapum Baby svart urtvättad
- utlånad till ??? (antingen dinnajad eller grannarna)

SELE Boba brun
(passar för storbarn, har fortfarande nytta av den själv)

BÄRSTOL Vaude Comfort II eller nå't (kan stå själv, inbyggd ryggsäck, regn"tak")
- utlånad till grannarna.


Oj, jag måste nog efter detta göra en bättre lista. Fast jag tror att jag har en i tråden här redan eller en som dinnajad skapade. Och M fick låna innan jul så de har nog koll på vad de lånade!
Användarens profilbild
Av Clavinova
#9205291
Kan uppdatera med det jag råkat samla på mig *hosthost*

VÄVD TUNN Skrynklig choklad-gås (Calin Bleu Gauze)

MEI TAI vadderad lite formad variant, köpt från MarinaN på Etsy (rekommenderas, billig och skön)

SELE Pognae, chokladfärgad

SELE Ergo Sport, svart (sambons)

SJALHYBRID Tri-cotti, mörkgrå
(utlånad till nyföding)

TRIKÅSJAL minimundus, kakifärgad och svart, urvuxen av dottern

Finns även pocketblöjor från Bum Genius och Alvehamn om någon vill titta närmre på dem!
Användarens profilbild
Av zink
#9205515
Jag funderade just häromdagen på var jag har vissa av mina bärdon just nu... ;-)

Ni kanske kan hjälpa mig? :D
zink skrev:Uppdatering! Ur Skellefteå-tråden! http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=6&t=63807
zink skrev:Kanske dags å göra en inventering i tråden och kolla vad vi har hemma - eller utlånat ;-)


TRIKÅ Tricot-slen mörkgrå
- utlånad till pedagog på fsk

VÄVD TUNN Skrynklig choklad-gås (Calin Bleu Gauze)
- utlånad till dinnajad

VÄVD TUNN Skrynklig oliv-gås (Calin Bleu Gauze)
- utlånad till emor (via dinnajad)

VÄVD BB-slen passion-fruit X,X m (funkar till ryggknyt men inget mer på mig)
- utlånad till ?????

RING Ägirs Hus svart ringsjal av lin med bronsringar
- utlånad till ???? (dinnajad eller M) (troligen M)

RING Ägirs Hus oliv ringsjal av lin med bronsringar
- utlånad till ???? (dinnajad eller M) (troligen dinnajad)

RING Ringsjal sydd av rebozo muliti
- utlånad till ???? (ingen eller M) (ligger nog i gamla skötryggan, funkar på ett sjukt storbarn akut också ju)

SELE Patapum Baby svart urtvättad
- utlånad till ??? (antingen dinnajad eller grannarna)

SELE Boba brun
(passar för storbarn, har fortfarande nytta av den själv)

BÄRSTOL Vaude Comfort II eller nå't (kan stå själv, inbyggd ryggsäck, regn"tak")
- utlånad till grannarna.


Oj, jag måste nog efter detta göra en bättre lista. Fast jag tror att jag har en i tråden här redan eller en som dinnajad skapade. Och M fick låna innan jul så de har nog koll på vad de lånade!
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?