Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cayenne
#8929887
Jag håller på att sy en sittpuff till vårt biorum. Köpte 50cm av fyra olika färger av quiltat tyg som är glansigt. Det passar till mangatemat vi ska ha i rummet.

Jag ska fylla den med platskulor som jag hade på vinden från när jag sydde en amingskudde för sesådär 12 år sedan :roll:

Bild

Jag syr lite på fri hand (ritade o räknade lite innan) och så har jag kollat lite på olika webbsidor..... Förhoppningsvis blir jag klar idag.
Användarens profilbild
Av Cayenne
#8930204
Och nu är den ihopsydd, förutom litte fyllningshålet, men 100 liter plastkulor räckte inte :hmm:

Frågan är om jag ska fylla den med lump eller köpa fler plastkulor någonstans?
Användarens profilbild
Av Fryle
#8930258
Snygg! :tumup:

Jag tror resultatet blir bäst om du köper fler plastkulor.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
#8930277
Så snygga!
Min kompis har två sittpuffar som är fyllda med hopknölat tidningspapper, hon bara fyller på med mer när det har tryckts ihop av att man använder dem.
Användarens profilbild
Av Cayenne
#8930287
Jag har kollat runt lite, och tror att jag ska köpa en saccosäck på jysk och slakta den. En 100-liters kostar där 349:-. Ska jag skicka efter en påse någonstans ifrån kan det bli ett par tior billigare, men då får jag vänta en vecka..... :roll:

Eller vet någon om man kan köpa sådana kulor i någon möbelaffär typ mio eller så eller på någon bygghandelskedja?
Användarens profilbild
Av Cayenne
#8930289
Maddemoa skrev:Så snygga!
Min kompis har två sittpuffar som är fyllda med hopknölat tidningspapper, hon bara fyller på med mer när det har tryckts ihop av att man använder dem.

Smart, men vi har ingen tidning.... och har sagt av oss all reklam :roll:
Användarens profilbild
Av CAKirre
#8930638
Cayenne skrev:Jag har kollat runt lite, och tror att jag ska köpa en saccosäck på jysk och slakta den. En 100-liters kostar där 349:-. Ska jag skicka efter en påse någonstans ifrån kan det bli ett par tior billigare, men då får jag vänta en vecka..... :roll:

Eller vet någon om man kan köpa sådana kulor i någon möbelaffär typ mio eller så eller på någon bygghandelskedja?
Brukar inte en del möbelaffärer ha påsar som man kan köpa om man behöver fylla på sina saccosäckar? Jag har för mig att de haft det förr iallafall. Hör med Mio tycker jag.

Förresten; Supersnygga puffar! :tumup:
Användarens profilbild
Av Cayenne
#8931475
Mio hade, så jag köpte en säck på 100 liter för 295:-

När jag satte mig på puffen, sprack den i mitten under knappen som satt där, så nu får jag fixa till den där. Det tar lite tid eftersom jag måste sy för hand- På båda sidor. Och det måste ju sys noga så inte kulorna smiter ut. JAg har gjort en massa annat också idag så jag är inte rktigt klar än. Förhoppningsvis imorgon.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#8931549
Snygg! Gillade tårtbitsmönstret där! :tumup:

Jag vet att jag kollade på nätet efter sånna kulor, och helt klart billigast var ju om man kunde hämta jättesäckar direkt från deras lager, men annars verkar det billigaste vara just att köpa en billig säck och slakta.

Maddemoa - din kompis med tidningspapperspuffen, vilken slags puff har hon? Är den en sån stor, fluffig á la traditionell saccosäck eller mer hårdstoppad liten pall-puff? Det lät ju onekligen som en rätt smart lösning :D
Användarens profilbild
Av Maddemoa
#8931626
CrazyMagpie skrev:Snygg! Gillade tårtbitsmönstret där! :tumup:

Jag vet att jag kollade på nätet efter sånna kulor, och helt klart billigast var ju om man kunde hämta jättesäckar direkt från deras lager, men annars verkar det billigaste vara just att köpa en billig säck och slakta.

Maddemoa - din kompis med tidningspapperspuffen, vilken slags puff har hon? Är den en sån stor, fluffig á la traditionell saccosäck eller mer hårdstoppad liten pall-puff? Det lät ju onekligen som en rätt smart lösning :D
En pall-puff :tumup: Men det kanske kan funka i en saccosäckstyp också :hmm: men då får man nog byta ut tidningarna helt när det blivit för ihoptryckta. Hon bara fyller på sina och tömmer dem inte. Vet inte hur ofta hon gör det dock.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#8931633
Maddemoa skrev:
CrazyMagpie skrev:Snygg! Gillade tårtbitsmönstret där! :tumup:

Jag vet att jag kollade på nätet efter sånna kulor, och helt klart billigast var ju om man kunde hämta jättesäckar direkt från deras lager, men annars verkar det billigaste vara just att köpa en billig säck och slakta.

Maddemoa - din kompis med tidningspapperspuffen, vilken slags puff har hon? Är den en sån stor, fluffig á la traditionell saccosäck eller mer hårdstoppad liten pall-puff? Det lät ju onekligen som en rätt smart lösning :D
En pall-puff :tumup: Men det kanske kan funka i en saccosäckstyp också :hmm: men då får man nog byta ut tidningarna helt när det blivit för ihoptryckta. Hon bara fyller på sina och tömmer dem inte. Vet inte hur ofta hon gör det dock.
Oh, då vet jag var våra returtidningar kommer att hamna när det inte hamnar i brasan! :app:
Användarens profilbild
Av Cayenne
#8933240
Bild
En bild på puffen när den är klar. Den är en meter i diameter, så den är ganska stor, men tyvärr spricker den lite i sömmarna, så jag får laga lite här o där med kaststygn, men den är uppskattad :tumup: Den ligger i vårt nybyggdabiorum, som vi använde för första gången igår- Tapeten på en fondvägg som inte syns här, går i guld
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?