Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
#8837757
Fast det där verkar ju vara solvat på sex skaft, jag har ju bara solvat på 4, kan det vara därför jag har lite problem med att få till mönster som blir tillräckligt breda tro :roll:
Då får jag nog dumpa min idé om Simpsons, för jag hinner inte solva om nu :gaah: , får bli efter skolavslutningen isf och jag måste ju ha något med mig till Linköping v 23.
Användarens profilbild
Av melon
#8837780
kvarnkvik skrev:Fast det där verkar ju vara solvat på sex skaft, jag har ju bara solvat på 4, kan det vara därför jag har lite problem med att få till mönster som blir tillräckligt breda tro :roll:
Då får jag nog dumpa min idé om Simpsons, för jag hinner inte solva om nu :gaah: , får bli efter skolavslutningen isf och jag måste ju ha något med mig till Linköping v 23.
Men har du provat att rita upp figurerna på rutat papper? Och sen skickade jag jättepedagogiska bilder från Stora vävboken till dig förra veckan, fick du dem? På mobilen alltså.
Användarens profilbild
Av tweed
#8837791
melon skrev:
kvarnkvik skrev:Fast det där verkar ju vara solvat på sex skaft, jag har ju bara solvat på 4, kan det vara därför jag har lite problem med att få till mönster som blir tillräckligt breda tro :roll:
Då får jag nog dumpa min idé om Simpsons, för jag hinner inte solva om nu :gaah: , får bli efter skolavslutningen isf och jag måste ju ha något med mig till Linköping v 23.
Men har du provat att rita upp figurerna på rutat papper? Och sen skickade jag jättepedagogiska bilder från Stora vävboken till dig förra veckan, fick du dem? På mobilen alltså.
Jo, jag har både bilderna och boken här, och testade att väva efter den, det är romberna med ett streck av bottenfärgen igenom, längst upp på bilden, vet inte varför det inte blir något i mitten, det ska det väl bli :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
#8837806
kvarnkvik skrev:
melon skrev:
kvarnkvik skrev:Fast det där verkar ju vara solvat på sex skaft, jag har ju bara solvat på 4, kan det vara därför jag har lite problem med att få till mönster som blir tillräckligt breda tro :roll:
Då får jag nog dumpa min idé om Simpsons, för jag hinner inte solva om nu :gaah: , får bli efter skolavslutningen isf och jag måste ju ha något med mig till Linköping v 23.
Men har du provat att rita upp figurerna på rutat papper? Och sen skickade jag jättepedagogiska bilder från Stora vävboken till dig förra veckan, fick du dem? På mobilen alltså.
Jo, jag har både bilderna och boken här, och testade att väva efter den, det är romberna med ett streck av bottenfärgen igenom, längst upp på bilden, vet inte varför det inte blir något i mitten, det ska det väl bli :hmm:
Jag fattar inte hur du menar.

Mitt tips är att rita upp på rutat papper enligt diagrammet i boken och väva efter det.
Användarens profilbild
Av glis
#8837827
Kvarnkvik: det ser ju lovande ut men jag tror att du skall ha inslaget lösare spänt om du vill dölja varpen som man "skall" i rosengång.
I Stora vävboken finns bunden rosengång på 4 skaft.
Användarens profilbild
Av tweed
#8837854
Jo, jag har boken, men jag har inte hunnit rita upp mönstret än, måste ju skriva uppsats också :roll: Jag har ett mönster till en julvepa där det också är uppritat ungefär som i stora vävboken, det är den girlangen jag har testvävt på bilden. Imorgon blir det uppsatsskrivning och på torsdag praktik, vet inte när jag ska hinna sätta mig med detta :whut:
Användarens profilbild
Av tweed
#8839256
Nuu fattar jag! Det är ju från mitten av mönstret man ska utgå när man tänker mönstret :D
Och när det gäller att ha inslaget löst så kom jag på det på slutet, så på översta raden ser det bättre ut.
Användarens profilbild
Av melon
#8839506
kvarnkvik skrev:Nuu fattar jag! Det är ju från mitten av mönstret man ska utgå när man tänker mönstret :D
Och när det gäller att ha inslaget löst så kom jag på det på slutet, så på översta raden ser det bättre ut.
Aha så bra! Jag trodde du fattade när du skrev att det skulle trampas med vändning.
Användarens profilbild
Av tweed
#8847687
Kolla, kolla! Har satt igång att väva och även om gubbarna är lite fulare än jag tänkt mig så är jag nöjd. Det går ganska fort, men det går åt mer garn än jag hade trott.
Bild
Av mly
#8847689
kvarnkvik skrev:Kolla, kolla! Har satt igång att väva och även om gubbarna är lite fulare än jag tänkt mig så är jag nöjd. Det går ganska fort, men det går åt mer garn än jag hade trott.
Bild
Häftigt!!!
Användarens profilbild
Av Fryle
#8848409
Jättefint, kvarnvik, de blå ser ut som små kineser! :D
Användarens profilbild
Av tweed
#8848437
Fryle skrev:Jättefint, kvarnvik, de blå ser ut som små kineser! :D
Det ska vara bebisen i Simpsons :roll:
Användarens profilbild
Av Fryle
#8848447
kvarnkvik skrev:
Fryle skrev:Jättefint, kvarnvik, de blå ser ut som små kineser! :D
Det ska vara bebisen i Simpsons :roll:
För mig som nästan aldrig har sett Simpsons så är det fina små kineser 8) .
Användarens profilbild
Av tweed
#8848459
Fryle skrev:
kvarnkvik skrev:
Fryle skrev:Jättefint, kvarnvik, de blå ser ut som små kineser! :D
Det ska vara bebisen i Simpsons :roll:
För mig som nästan aldrig har sett Simpsons så är det fina små kineser 8) .
:lol:
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 29
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?