Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#87703
Hej allihop!
Jag har precis hittat hit. Vilket bra forum! Letar runt efter mönster och sidor med beskrivning på gör-det-själv-grejjer och vill gärna hitta något i stil med babyskyddet som finns lite längre ner på den här sidan:

http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/vinter.htm

Är det någon som vet någon beskrivning på en sådan ytterpåse? *hoppas, hoppas*
Användarens profilbild
Av zmurfan
#87732
Vet inte om det finns något mönster på en någonstans men jag kan tala om hur jag gjorde mitt.
Bild
Jag tog en bit fleece, en bit vindtyg och ett tunnt bomullstyg och klippte lika stora bitar av det. ca 55 brett och 75 långt tror jag det var om jag inte minns fel. Sen klippte jag till axelband av ett lite kraftigare tyg för att det skulle bli lite vadderat på axlarna (Har även en extra bit med fleece just på axeln med) och klädde de med vindtyg.
Sen sydde jag ihop alltihopa och satte fast spännen så att jag knäpper skyddet genom att dra remmarna i kors på ryggen.
Den värmer bra nu när det börjar bli lite kyligt. Jag har bara vanliga innekläder på sonen som åker sjal i omslutet på magen när jag har bärskyddet. När det blir kallare i vinter så måste jag nog iallafall ha nån tjockare tröja och tjockare byxor på honom under sjal och bärskydd om vi ska ut. Det kan ju ändå bli -30 grader här uppe i Umeå.

Behöver du en bättre förklaring så pip till.
Mvh Linda
Användarens profilbild
Av persilja
#87759
Tack så jättemycket! :D
Bra beskrivet, ska ta och köpa in mig på lite tyg och sätta igång och sy. *det kliar i fingrarna*
Vad skönt att kunna ha innekläder under påsen på barnet.
Användarens profilbild
Av frida
#88034
Hej! Här är en annan variant. Jag har gjort ett "pocket"bärskydd. Målet var att få det smidigt och även värma fötterna på barnet.
Fleece och vind/vattentätt tyg. Två lika stora bitar, rektanglar. Sytt ihop tygerna där det som ska bli uppe och nere+ en extra söm under överkant(som blir krage) Sen sytt dragsko i öppningarna (sidorna)så allt blir en cylinder som går att dra åt ändarna på. Sen i med sjalen, gör ett omslut med smokingbälte utanpå(där bärskyddet är). Bärskyddet tar slut ca under armarna på mig och där dras dragskon åt runt sjalen som ju smalnar av där. (är detta begripligt :roll: ) Bärskyddets nederdel dras då in och bakar in fötterna. Överdelen (kraghöjden) justeras med smokingbältet.
Funkar jättebra på men har nackdelen att det inte går att ta av när man tex kommer inomhus utan att knyta av sig sjalen.
Bild
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
#88234
Jag har också gjort ett bärskydd... Ska se om jag kan fixa bild. Fast jag är inte klar. Hittar ständigt små saker att förbättra och flytta, sy om osv. :roll:
Användarens profilbild
Av Tiz
#88237
Sara med 98+02+05 skrev:Jag har också gjort ett bärskydd... Ska se om jag kan fixa bild. Fast jag är inte klar. Hittar ständigt små saker att förbättra och flytta, sy om osv. :roll:
Måste ju fotografera det!! I morgon förmiddag? Kan ni då?
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?