Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#7759072
Jag tänkte på det här:
kajsa kavat skrev: Det är alltså inte tillåtet att starta trådar eller skriva anonymt i befintliga trådar om det inte är för att skydda sig själv eller sin familj eller liknande i högst personliga frågor. Man får inte skriva anonymt bara för att starta debatt, eller uttrycka kanske lite känsliga åsikter.
Detta för att undvika allt för hårda debatter och åsikter som man inte kan stå för, vilket ju är omöjligt i det "vanliga livet".
Jag reflekterade inte över att logga ut och vara anonym i tråden jag refererar till, eftersom jag inte har några problem med att stå för det inom forumets kontext liksom. Det känns inte som om jag måste vara anonym för att skydda mig eller min familj i denna högst personliga fråga. Däremot känns det väl mindre kul och nödvändigt att det kan googlas fram. :hmm: Men nu måste jag väl tänka ett varv till, och logga ut varje gång jag känner att jag inte vill att någon ska kunna googla mitt nick plus sjalbarn och hitta sådana svar. Eller låta bli att svara någonsin under anonymt.
#7759100
bani skrev: ... Jag reflekterade inte över att logga ut och vara anonym i tråden jag refererar till, eftersom jag inte har några problem med att stå för det inom forumets kontext liksom. Det känns inte som om jag måste vara anonym för att skydda mig eller min familj i denna högst personliga fråga.
Jag förstår hur du menar, och det är ju egentligen ett bra betyg att många känner sig bekväma och hemtama på Sjalbarn. Samtidigt måste man vara medveten om att allt man skriver på internet är öppet att läsa för alla, egentligen även det som inte googlas fram (bara det att det kräver viss motivation för att läsaren först måste regga sig). Jag tycker det är viktigt att debatten kommer upp, så att fler förstår hur det fungerar. Anledningen till att reglerna är som de är, är för att det missbrukats att kunna skriva anonymt, det har använts som "täckmantel" för kritik och för att starta debatter där man inte kan stå för sina egna åsikter. Självklart hade det varit tillåtet att skriva anonymt för dig i den berörda tråden!
#7759102
Jomen visst. Jag skriver inget på internet jag inte tycker känns okej, men håller väldigt hårt på det där med att våra riktiga namn aldrig ska stå. Samtidigt blev jag lite överraskad bara, hade inte reflekterat över att den skillnaden. Det kändes inte som om jag BEHÖVDE vara helt anonym liksom så då var jag inte det. Och nu känns det lite fånigt, om någon skulle få för sig att kartläggamitt nick liksom. :roll:
#7761168
Tyvärr, är det så att eftersom anonyma är ett "öppet forum" så kan man googla och få upp allt som står där. Detta gäller dock ENDAST anonyma och de vanliga sjalkategorierna. Känsliga ämne m.m. är "spärrat" så att man måste logga in för att läsa.

Anledningen till att anonyma måste vara öppet, är för att man ska kunna skriva anonymt. Vi har tyvärr inte kunnat lösa denna kategori på annat sätt.

Kram
#7761199
April skrev:Tyvärr, är det så att eftersom anonyma är ett "öppet forum" så kan man googla och få upp allt som står där. Detta gäller dock ENDAST anonyma och de vanliga sjalkategorierna. Känsliga ämne m.m. är "spärrat" så att man måste logga in för att läsa.

Anledningen till att anonyma måste vara öppet, är för att man ska kunna skriva anonymt. Vi har tyvärr inte kunnat lösa denna kategori på annat sätt.

Kram
Inställningarna för phpbb3 som SB körs under tillåter särskilda behörigheter för robotar och spindlar. Det är bara att stänga av robotarnas åtkomst till "anonyma inlägg" under behörighetsinställningarna så är problemet mer eller mindre löst.
#8714654
tinaw skrev:
April skrev:Tyvärr, är det så att eftersom anonyma är ett "öppet forum" så kan man googla och få upp allt som står där. Detta gäller dock ENDAST anonyma och de vanliga sjalkategorierna. Känsliga ämne m.m. är "spärrat" så att man måste logga in för att läsa.

Anledningen till att anonyma måste vara öppet, är för att man ska kunna skriva anonymt. Vi har tyvärr inte kunnat lösa denna kategori på annat sätt.

Kram
Inställningarna för phpbb3 som SB körs under tillåter särskilda behörigheter för robotar och spindlar. Det är bara att stänga av robotarnas åtkomst till "anonyma inlägg" under behörighetsinställningarna så är problemet mer eller mindre löst.
Lösningen är väldigt enkel. En inställning. Se mitt inlägg ovan.
#8714658
tinaw skrev:
tinaw skrev:
April skrev:Tyvärr, är det så att eftersom anonyma är ett "öppet forum" så kan man googla och få upp allt som står där. Detta gäller dock ENDAST anonyma och de vanliga sjalkategorierna. Känsliga ämne m.m. är "spärrat" så att man måste logga in för att läsa.

Anledningen till att anonyma måste vara öppet, är för att man ska kunna skriva anonymt. Vi har tyvärr inte kunnat lösa denna kategori på annat sätt.

Kram
Inställningarna för phpbb3 som SB körs under tillåter särskilda behörigheter för robotar och spindlar. Det är bara att stänga av robotarnas åtkomst till "anonyma inlägg" under behörighetsinställningarna så är problemet mer eller mindre löst.
Lösningen är väldigt enkel. En inställning. Se mitt inlägg ovan.
Jo jag påminner April om det. Fast helt löst är det ju inte. Det finns fortfarande där öppet. Har man varit här en gång kan man lätt hitta tillbaka.
#8714665
kajsa kavat skrev:
tinaw skrev:
tinaw skrev:
April skrev:Tyvärr, är det så att eftersom anonyma är ett "öppet forum" så kan man googla och få upp allt som står där. Detta gäller dock ENDAST anonyma och de vanliga sjalkategorierna. Känsliga ämne m.m. är "spärrat" så att man måste logga in för att läsa.

Anledningen till att anonyma måste vara öppet, är för att man ska kunna skriva anonymt. Vi har tyvärr inte kunnat lösa denna kategori på annat sätt.

Kram
Inställningarna för phpbb3 som SB körs under tillåter särskilda behörigheter för robotar och spindlar. Det är bara att stänga av robotarnas åtkomst till "anonyma inlägg" under behörighetsinställningarna så är problemet mer eller mindre löst.
Lösningen är väldigt enkel. En inställning. Se mitt inlägg ovan.
Jo jag påminner April om det. Fast helt löst är det ju inte. Det finns fortfarande där öppet. Har man varit här en gång kan man lätt hitta tillbaka.
Det är sant. Rensas anonyma regelbundet? Rensa det först och låt sedan sökmotorerna jobba i en vecka ungefär. Sedan gör man om bot-inställningarna.

Att någon som vet att man finns på sb går in här kan man aldrig komma ifrån. Men man ska inte behöva googla sig in på anonyma.
#8715813
tinaw skrev:Att någon som vet att man finns på sb går in här kan man aldrig komma ifrån. Men man ska inte behöva googla sig in på anonyma.
Precis! Det är bra att bli av med sökträffarna, det som ger snabb åtkomst både medvetet och omedvetet.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?