Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av asfaltsblomma
#8016544
Jag har nog bestämt mig nu för att unna mig en underbar regnbåge. Jag har hela tiden varit inne på en EasyCare men har nu även fått upp ögonen för Bebina.

Jag har kollat runt lite och försökt hitta skillnader på de två sjalarna. Jag är nybörjare när det gäller vävda sjalar och behöver all information jag kan få. :-)

Så skulle någon vänlig själ vilja hjälpa mig med vad skillnaderna är på de två?
Av sjaltokan
#8016767
Den största skillnaden är väl att easyn har raka ändar.

Sen är ju randningen olika på de två sjalarna men det kanske du vet om.
Easy Care är en ganska "stretchig" vävd sjal en del gillar det andra inte.
#8017140
Ja, jag har sett att randningen är olika på de två.
Läste också nånstans att randningen på den gamla Bebinan är bredare. Stämmer det? Tycker det är finast så får isf börja leta begagnat vilket verkar svårt. Vad brukar en begagnad Bebina ligga på i pris ungefär?

Vad är skillnaden på raka och sneda ändar? Är det lättare att knyta med Bebinan?
Med tanke på att EasyCare är ganska "stretchig". Blir det sämre avlastning då när man bär ett större barn?

Många frågor från en nybörjare och jag tackar för er hjälp. :-)
Av sjaltokan
#8017168
asfaltsblomma skrev:Ja, jag har sett att randningen är olika på de två.
Läste också nånstans att randningen på den gamla Bebinan är bredare. Stämmer det? Tycker det är finast så får isf börja leta begagnat vilket verkar svårt. Vad brukar en begagnad Bebina ligga på i pris ungefär?

Vad är skillnaden på raka och sneda ändar? Är det lättare att knyta med Bebinan?
Med tanke på att EasyCare är ganska "stretchig". Blir det sämre avlastning då när man bär ett större barn?

Många frågor från en nybörjare och jag tackar för er hjälp. :-)
På tyska e-bay brukar det finnas bebinor med jämna mellanrum, jag har hört att de inte finns att köpa nya just nu och det har pressat upp priset lite, men en begagnad bebina från tyskland borde du kunna få för säg 400-600 hundra plus frakt lite beroende på längd. De som sålts här har gått för kanske 600? :hmm:

Jag tycker det är enklare att knyta med sneda ändar men de easycare jag ägt har varit så tunna så det har gått bra att knyta med de men knuten blir större. Sjal längden räknas längs en långsida vilket gör att har du sneda ändar får du ju lite gratis längd (en sned ände) som du missar på en sjal med raka ändar.

Nej det är inte sämre avlastning med easyn men en del gillar inte stretchen (det är inte som en trikåsjal i stretch), jag tycker att lite tjockare och stummare sjalar (typ bebina) passar bättre till barn över låt säga 2 år.
#8017762
Tack för hjälpen!
Så egentligen är det då en smaksak vilken man gillar bäst. Jag får helt enkelt bestämma mig för vilken jag tycker är snyggast och sen prova mig fram. :-)
Användarens profilbild
Av Droppen
#8017781
asfaltsblomma skrev:Tack för hjälpen!
Så egentligen är det då en smaksak vilken man gillar bäst. Jag får helt enkelt bestämma mig för vilken jag tycker är snyggast och sen prova mig fram. :-)
Precis, det är en smaksak. Jag har båda och gillar dem skarpt båda två. :D
#8017879
Droppen skrev:
asfaltsblomma skrev:Tack för hjälpen!
Så egentligen är det då en smaksak vilken man gillar bäst. Jag får helt enkelt bestämma mig för vilken jag tycker är snyggast och sen prova mig fram. :-)
Precis, det är en smaksak. Jag har båda och gillar dem skarpt båda två. :D
Så dom skiljer sig åt så pass mycket så du har båda. :hmm: Hur skiljer dom sig färgmässigt? Är så svårt att se bara på bilder på nätet. Är båda lika klara i färgen? Har du Bebina med smala eller breda ränder?
Användarens profilbild
Av Droppen
#8017922
asfaltsblomma skrev:
Droppen skrev:
asfaltsblomma skrev:Tack för hjälpen!
Så egentligen är det då en smaksak vilken man gillar bäst. Jag får helt enkelt bestämma mig för vilken jag tycker är snyggast och sen prova mig fram. :-)
Precis, det är en smaksak. Jag har båda och gillar dem skarpt båda två. :D
Så dom skiljer sig åt så pass mycket så du har båda. :hmm: Hur skiljer dom sig färgmässigt? Är så svårt att se bara på bilder på nätet. Är båda lika klara i färgen? Har du Bebina med smala eller breda ränder?
Det är nog mer mitt habegär som gör att jag har båda än för att de skiljer sig så mycket. :wink:
Jag kan fota dem bredvid varandra om du vill? Men det får bli imorrn, just nu sitter jag lite fast med en sugfisk här.
#8017930
Droppen skrev:
asfaltsblomma skrev:
Droppen skrev:
asfaltsblomma skrev:Tack för hjälpen!
Så egentligen är det då en smaksak vilken man gillar bäst. Jag får helt enkelt bestämma mig för vilken jag tycker är snyggast och sen prova mig fram. :-)
Precis, det är en smaksak. Jag har båda och gillar dem skarpt båda två. :D
Så dom skiljer sig åt så pass mycket så du har båda. :hmm: Hur skiljer dom sig färgmässigt? Är så svårt att se bara på bilder på nätet. Är båda lika klara i färgen? Har du Bebina med smala eller breda ränder?
Det är nog mer mitt habegär som gör att jag har båda än för att de skiljer sig så mycket. :wink:
Jag kan fota dem bredvid varandra om du vill? Men det får bli imorrn, just nu sitter jag lite fast med en sugfisk här.
Du får gärna fota dem när du har möjlighet. Ingen brådska. :tumup:
#8021773
asfaltsblomma skrev:
Droppen skrev:
asfaltsblomma skrev:
Droppen skrev:
asfaltsblomma skrev:Tack för hjälpen!
Så egentligen är det då en smaksak vilken man gillar bäst. Jag får helt enkelt bestämma mig för vilken jag tycker är snyggast och sen prova mig fram. :-)
Precis, det är en smaksak. Jag har båda och gillar dem skarpt båda två. :D
Så dom skiljer sig åt så pass mycket så du har båda. :hmm: Hur skiljer dom sig färgmässigt? Är så svårt att se bara på bilder på nätet. Är båda lika klara i färgen? Har du Bebina med smala eller breda ränder?
Det är nog mer mitt habegär som gör att jag har båda än för att de skiljer sig så mycket. :wink:
Jag kan fota dem bredvid varandra om du vill? Men det får bli imorrn, just nu sitter jag lite fast med en sugfisk här.
Du får gärna fota dem när du har möjlighet. Ingen brådska. :tumup:
Puffar lite försiktigt om bild...
#8023454
Tack för bilderna! Och vilken liten glad sötnos. :)

Sjalarna ser ju ganska lika ut på dessa bilder. Kanske att Easyn har bredare ränder?! Jag blev ju iaf ännu mer sugen nu på en regnbåge så nu ska jag bara bestämma mig för vilken. :-)
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?