Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av MariaKB
#7878090
Alltså - jag beställde nyligen en Indio Silk Ruby/Apricot, som på bilden såg ganska röd ut. Bild

I verkligheten är den dock orangegyllene och inte alls så snygg som jag trodde att den skulle vara, så jag skickade tillbaka den.

Så här ser den ut.
Bild
Det finns för övrigt en likadan som heter Indio Ruby/mandarin och en annan som heter Indio Tulip verkar det som. Båda ser likadana ut.

Nu letar jag efter en annan Indio i en mer korallrosa nyans, men det finns ju hur många som helst, och alla ser olika ut på olika bilder. Kolla här:

Indio Purpur/elfenbein (lilaaktig)

http://www.flickr.com/photos/tearsong/4398269038/ (kan inte lägga in bilden)

Indio Purpur/elfenbein (fast plötsligt mer korallröd - som den som jag vill ha)

http://www.flickr.com/photos/tearsong/4 ... 330578229/

Och sen finns visst en som bara heter Indio Purpur och ser likadan ut som den korallröda Indio/purpur ovan. Eller?

Och så finns ju Indio ruby som ibland ser ut som den som jag vill ha, ibland ser den helt annorlunda ut. Jag blir helt förvirrad. Finns det någon total översikt över alla Indio-sjalar som någonsin har funnits?

Iiih, vilken ska jag välja??? :whut:
#7878260
Ja, det är som thowida säger, de skiftar mkt i färg.

Jag har en purpur elfenbein i linnemix.
Såhär ser den ut inne i kallt förmiddagsljus
Bild
men ute i solen så upplever jag den som varmare åt just korallhållet, ska se om jag inte kan fixa en bild idag.
*Edit: bild fixad, såhär ser den ut i klart solljus utomhus
Bild
Men jag tycker det är en stor charm med indiosarna att de skiftar i färg efter ljus osv. Jag har en sidenindio som jag färgat själv, den skiftar inte lika mkt efter ljus men ändå något. Du kanske får färga själv?
Senast redigerad av Sofie den lör apr 17, 2010 13:56, redigerad totalt 1 gånger.
Av MariaKB
#7879099
Ja där ser man, det var stor skillnad på purpur/elfenbeinsjalen i olika ljus... det är nog den snyggaste sjalen jag har sett, men jag misstänker att den där lite kalla lilarosa färgen inte passar mig riktigt. Men kanske beställer dne ändå. Hur är materialet, har det blivit mjukt eller är det fortfarande lite stelt?
#7879167
MariaKB skrev:Ja där ser man, det var stor skillnad på purpur/elfenbeinsjalen i olika ljus... det är nog den snyggaste sjalen jag har sett, men jag misstänker att den där lite kalla lilarosa färgen inte passar mig riktigt. Men kanske beställer dne ändå. Hur är materialet, har det blivit mjukt eller är det fortfarande lite stelt?
Alltså, det är ju linnestelt. Har inte hunnit knyta den sååå mycket.
Men det är ju inte hårt tyget :-) den känns tunn också, nästan lite gause-aktig!
Men jag gissar att halvvägs in i sommaren så är den mjuk som en välanvänd linnebyxa :tumup:
Av MariaKB
#7891530
Idag fick jag min purpur/elfenbein i linne och den var hur mjuk och go som helst! Nästan som sidensjalen jag beställde men skickade tillbaka. Har redan tvättat den och använt den och den är mycket lättare att strama åt och knyta än bomullsindion jag har, knuten blir mycket mindre och den känns helt klart luftigare och lättare. Helnöjd med köpet! :app:
#7891541
MariaKB skrev:Idag fick jag min purpur/elfenbein i linne och den var hur mjuk och go som helst! Nästan som sidensjalen jag beställde men skickade tillbaka. Har redan tvättat den och använt den och den är mycket lättare att strama åt och knyta än bomullsindion jag har, knuten blir mycket mindre och den känns helt klart luftigare och lättare. Helnöjd med köpet! :app:
Du gillar färgen?
Vad kul!
:vågen:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?