Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anso
#77783
Ska vi ta och mäta lite på våra selar så att vi blir lite klokare och kanske vi kan klistra den här tråden så att vi slipper mäta om igen? :D

Patapum original:
Mått från avbärarbältets övre kant till den undre kanten på nylonbandet/axelbandet= sittdjupet/benöppning 16 cm
Bredd på sittyget är 32 cm
Total höjd på sittyget/ryggstödet är 33 cm
Den del av axelbanden som är i tyg ca 56 cm varav 32 cm är vadderat och nylonbandet ca 55 cm.
Avbärarbältets längd exkl. nylonband är ca 66 cm

Sutemi storlek small:
Mått från avbärarbältets övre kant till spännet för
axelbanden=sittdjup/benöppning 13,5 cm
Bredd på sittyget 33 cm
Höjd på sittyget/ryggstödet 30,5 cm
Axelbanden exkl nylonbanden 63 cm varav 46 cm är vadderat och 13 cm brett, därefter avsmalnande och därefter tillkommer nylonband och spänne på ca 90 cm per axelband.
Avbärarbältets vadderade längd är 46 cm därefter fortsätter tyget avsmalnade fram till spännet, alltså inget nylonband som spännet sitter på som på Patapum och Ergo


Någon som kan mäta Patapum Toddler och lite olika Ergoversioner?

Sutemi:
Bild

Patapum:
Bild
Senast redigerad av Anso den tis aug 05, 2008 14:31, redigerad totalt 8 gång.
Användarens profilbild
Av aha
#77841
Ergo NG
Mått från avbärarbältets övre kant till den undre kanten på nylonbandet/axelbandet= sittdjupet 17 cm
Bredd på sittyget är 35 cm
Total höjd på sittyget är 34 cm i kanterna och 37,5 i mitten (skålad sittyta)

Den del av axelbanden som är i tyg ca 64 cm och nylonbandet ca 46 cm.

Avbärarbältet är 73 cm och sedan tillkommer nylonremmen som är 50 cm, max längt som går att ställa in är 117 cm eftersom spännet fäster en bit in på tyget.
#77899
[quote="Anso"]Mått från avbärarbältets övre kant till den undre kanten på nylonbandet/axelbandet= sittdjupet 16 cm
quote]

öhhh? va? vad är det för mått?! :oops: :oops:
fattar inget....visa med bild? har ju ingen av selarna själv, tänkte därför att om ni klista<r in denna tråden om nån undrar så blir nog de lika konfys som jag, om man inte har en sele så man fattar (men då behöver man ju inte fråga om måtten, typ....)
Användarens profilbild
Av Anso
#77935
Sandra:
Absolut, det tanken att lägga Patapumen på golvet och ta en bild på den uppifrån så förstår man måtten bättre sedan. Det kommer, ska bara skaffa lite mer tid på dygnet :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Panakeia
#77951
ja, du menar när du kommer på hur man får en domdär fyra timmarna mellan sju och åtta, och hittar "nåndagen" och "dendagen" i almenackan!
:lol: :lol:

Fattar va du menar Anso!
Användarens profilbild
Av Anso
#77971
Sandra skrev:ja, du menar när du kommer på hur man får en domdär fyra timmarna mellan sju och åtta, och hittar "nåndagen" och "dendagen" i almenackan!
:lol: :lol:

Fattar va du menar Anso!
PRECIS. Eller - jag har 48 timmars dygn medan alla andra har 24 timmars, detvore perfekt!! :D
Användarens profilbild
Av Ezereht
#78530
Jag har tagit lite bilder på Ergo nya (men med fjärilar). Kommer lite mått också.
A=12cm, B=66cm, C=57cm, D=36cm, E=37cm.
Andra bilden F= visar på att det är två insyningar, en vid pilen och en på andra sidan ungefär samma ställe, så att det ska bildas en skålad ficka, inte bara rak. Ca 7cm lång.

Insidan:
Bild
Utsidan:
Bild
Användarens profilbild
Av Anso
#79584
Suveränt Ezereth! Bra att du fick med pilar på bilden (hur gör man? :? )
Användarens profilbild
Av Aurian
#79717
Anso skrev:Suveränt Ezereth! Bra att du fick med pilar på bilden (hur gör man? :? )

Öppna bilden i ett ritprogram tex paint och så är det bara o rita! 8)
Användarens profilbild
Av Anso
#79719
Froggie skrev:
Anso skrev:Suveränt Ezereth! Bra att du fick med pilar på bilden (hur gör man? :? )

Öppna bilden i ett ritprogram tex paint och så är det bara o rita! 8)
Tackar, jag ska prova!

Jag kommer att stuva om lite bland bilderna här så att Ezereths kort hamnar först så man förstår måtten* lite bättre.
Användarens profilbild
Av Ezereht
#80472
*s* oj vilken "ära". Jag öppnade bilden i adobe photoshop som jag använder till alla mina bilder, men då får man rita på frihand, därför det är lite knaggligt :oops: :lol: . Men det är ju selen man ska beundra och inte mina streck så :lol:
Av anna/my
#81378
Patapum toddler:

Mått från avbärarbältets ö kant till den u kanten på axelbandet är 33cm

Bredd på sittyget är 33cm

Total höjd på sittyget/ryggstödet är 42cm
Användarens profilbild
Av Anso
#81382
anna/my skrev:Patapum toddler:

Mått från avbärarbältets ö kant till den u kanten på axelbandet är 33cm

Bredd på sittyget är 33cm

Total höjd på sittyget/ryggstödet är 42cm
Tackar!!
Vilket högt ryggstöd det var! :)
Du, är det samma längt på avbärarbältet som den "vanliga" Patapumen dvs ca 66 cm rakt över?

Nu ska jag sammanställa det här på något sätt.
Av anna/my
#81449
japp, samma, ca 66 är den vaderade delen på avbärarbältet

Den del av axelbanden som är i tyg är ca 56 cm varav 32 cm är vadderat, dvs detta är samma som "original". men (här blev jag förvånad) nylonbandet ca 45 cm (plus en tygbit på ca 5 cm) dvs KORTARE än på "original". axelbanden är förresten ca 8 cm breda.

ett "benspänne" finns ju också på toddlern, detta är ca 20 cm (borde kanske varit längre)

man känner sig lite knäppibland :wink:
Användarens profilbild
Av Jennelii
#90793
Nu har jag mätt mina, så gott jag kunde..såg att det blev lite annorlunda mått mot Anso men.. i stort sett så =) Man ser ju skillnaden på gamla ergon o gamla patapumen himla bra iaf...

Bild

Patapum:
A: 65
B: 12,5
C: 40,5
D: 34
E: 33
F: 17
G: 32
H: 58,5

Ergo:
A: 65
B: 12,5
C: 40,5
D: 31
E: 34
F: 16,5
G: 33
H: 58,5
I: 24

Såja! Hoppas det blev rätt nu =)
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?