Aktuellt datum och tid: sön dec 08, 2019 12:47
Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia
Sagas mamma skrev:JAg vill inte diskutera vidare men har en konkret fråga som dock har uppstått av allt detta:
Om någon skriver anonymt i forumet är det väl ingen som vet vem som har skrivit?? Inte kan väl en moderator heller gå in och se vem som har skrivit om man skriver anonymt under rubriken anonym?
Trådstart (alltså det första inlägget i tråden) eller trådstartare (personen som skrev det första inlägget i tråden).HannaLou skrev:Vad står TS för?
bani skrev:Jag googlade precis bani forum sjalbarn och hittade då ett inlägg där jag delat med mig av mina erfarenheter om luft i slidan.Är det meningen att det ska vara googlingsbart? Det var det enda sjalbarnsinlägg jag hittade på google med de sökorden. Om det ska vara öppet på det sättet vill vi nog alla vara HELT anonyma här.
Christer Romson Lande skrev:Man skulle kunna tänka sig en variant där det går att skriva men inte läsa oinloggad (och alltså anonymt). Jag vet inte om det finns nån sådan funktion i phpBB, men det vore knappast tekniskt omöjligt att det skulle kunna gå att göra en sådan funktion.
April skrev:Men när du googlade ditt inlägg, så var du inloggad, eller? För du kan bara få upp visa kategorier om du är inloggad - annars måste du logga in för att läsa.
Just anonyma är ju ett "öppet forum" eftersom man ska kunna skriva anonymt där. Under anonyma kan alla läsa, via google, utan att vara inloggad. Under känsliga ämne måste man däremot vara inloggad. Om du svarar under anonyma, bör du alltså logga ut från forumet först, om du vill vara anonym.
Är så himla trött idag, men jag hoppas att jag förstod er rätt och att ni förstår hur jag menarAnnars återkom!
![]()
kram
bani skrev:April skrev:Men när du googlade ditt inlägg, så var du inloggad, eller? För du kan bara få upp visa kategorier om du är inloggad - annars måste du logga in för att läsa.
Just anonyma är ju ett "öppet forum" eftersom man ska kunna skriva anonymt där. Under anonyma kan alla läsa, via google, utan att vara inloggad. Under känsliga ämne måste man däremot vara inloggad. Om du svarar under anonyma, bör du alltså logga ut från forumet först, om du vill vara anonym.
Är så himla trött idag, men jag hoppas att jag förstod er rätt och att ni förstår hur jag menarAnnars återkom!
![]()
kram
Jag var utloggad, och googlade "bani forum sjalbarn" och hittade då denna söksida. Inlägget går att läsa utan att vara inloggad.
Det jag tänkte var att forumets regler är ju att man inte ska vara anonym om man inte tycker det är NÖDVÄNDIGT för att skydda sig/sin familj. Dvs vi som svarar kanske inte tänker på att logga ut, för vi tycker inte våra svar är så skyddsvärda utan kan stå för dem med nick - men man tänker nog bara på det som att stå för det inom forumet s.a.s. Men att posta anonymt vore ju egentligen att bryta mot reglerna.![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster