Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
#7744384
jenn79 skrev:
kvarnvik skrev:
McMorrigan skrev:
glis skrev:OK, har du kapat så fortsätter jag. Vem var killen? Jag kan mycket väl ha varit ganska pratsam om jag var i lokalen, men under den tiden var jag nog inte jätteaktiv... Är du konfirmerad på Vässarö? Jag konfades -88, mina syskon -91, -93 och -95... :hmm:
*s* Det här är roligt! :lol: Nej, jag är inte konfirmerad där men jag följde med ngr som jag lärt känna på Stockholm venture för att fira midsommar där. Så jag har bara varit där en gång. (men skulle gärna åka tillbaka! :) )
Vet du, du har ett syskon som är lika gammal som mig eftersom jag också konfade mig -91 och är det en kille finns en risk att det är din bror jag var kär i! :shock: För han var lika gammal som mig och hade tre systrar. (om nu resten av dina syskon är tjejer förstås) Namnet är så ovanligt så jag vill inte skriva det här men jag kan skicka ett pm sen i så fall. Hans systrars namn är inte heller helt vanliga....... Känns det igen? :siishah:
:lol: Jag gissar att du har rätt, Glis namn börjar på B, brorsans på T och syrrorna K och T. Ska bli kul att se upplösningen på det här 8)
Åh vad spännande!! Nu vill vi ju veta hur det ligger till :app:
Kolla sidan 2 :wink:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
#7744471
jenn79 skrev:
kvarnvik skrev:
McMorrigan skrev:
glis skrev:OK, har du kapat så fortsätter jag. Vem var killen? Jag kan mycket väl ha varit ganska pratsam om jag var i lokalen, men under den tiden var jag nog inte jätteaktiv... Är du konfirmerad på Vässarö? Jag konfades -88, mina syskon -91, -93 och -95... :hmm:
*s* Det här är roligt! :lol: Nej, jag är inte konfirmerad där men jag följde med ngr som jag lärt känna på Stockholm venture för att fira midsommar där. Så jag har bara varit där en gång. (men skulle gärna åka tillbaka! :) )
Vet du, du har ett syskon som är lika gammal som mig eftersom jag också konfade mig -91 och är det en kille finns en risk att det är din bror jag var kär i! :shock: För han var lika gammal som mig och hade tre systrar. (om nu resten av dina syskon är tjejer förstås) Namnet är så ovanligt så jag vill inte skriva det här men jag kan skicka ett pm sen i så fall. Hans systrars namn är inte heller helt vanliga....... Känns det igen? :siishah:
:lol: Jag gissar att du har rätt, Glis namn börjar på B, brorsans på T och syrrorna K och T. Ska bli kul att se upplösningen på det här 8)
Åh vad spännande!! Nu vill vi ju veta hur det ligger till :app:
:lol: Det var Glis bror jag hade varit så där tonårsförälskad i. :rodna: :loving: :lol:
Av Smultronbarn
#7745044
McMorrigan skrev: :lol: Det var Glis bror jag hade varit så där tonårsförälskad i. :rodna: :loving: :lol:
Vilket sammanträffande! :app:

Nu blir jag ju nyfiken också: Glis vad var det för hantverkslinje du gick? 8)
Av Smultronbarn
#7745051
(fully reversible) The Pdf files for the pattern pieces are below the images. The
bag is designed to be cut out of 2 Fat Quarters, you may want to use interfacing
between the layers but I have made lots of bags without.
Jag har lite frågor om mönstret också, får jag klämma in det här trots trådkapningen? :wink: :lol:

Vad är en Fat Quarter egentligen? Och vad menar kninnan med "fully reversible", att man kan typ vända på mönstret? :hmm:

Intrefacing antar jag är mellanlägg av typen vriseline/fliesline (vet inte det riktiga namnet, men min mor benämner det som något sådant). Har ni haft det när ni sytt eller går det lika bra utan?
Av surftrollet
#7745067
Smultronbarn skrev:
(fully reversible) The Pdf files for the pattern pieces are below the images. The
bag is designed to be cut out of 2 Fat Quarters, you may want to use interfacing
between the layers but I have made lots of bags without.
Jag har lite frågor om mönstret också, får jag klämma in det här trots trådkapningen? :wink: :lol:

Vad är en Fat Quarter egentligen? Och vad menar kninnan med "fully reversible", att man kan typ vända på mönstret? :hmm:

Intrefacing antar jag är mellanlägg av typen vriseline/fliesline (vet inte det riktiga namnet, men min mor benämner det som något sådant). Har ni haft det när ni sytt eller går det lika bra utan?
Fully reversible = vändbar, vänd den ut och in så har du en lika funktionsduglig väska.

Jag skippade mellanlägget men i retrospekt är det nog bra att ha, iaf i botten.

En fat quarter är en fjärdedel av en yard klippt så att den blir så fyrkantig som möjligt, ca 50x56 cm. En vanlig quarter har en kortsida som är 1/4 yard och tygets fulla bredd på långsidan.
Av Smultronbarn
#7745122
esarina skrev:
Smultronbarn skrev:
(fully reversible) The Pdf files for the pattern pieces are below the images. The
bag is designed to be cut out of 2 Fat Quarters, you may want to use interfacing
between the layers but I have made lots of bags without.
Jag har lite frågor om mönstret också, får jag klämma in det här trots trådkapningen? :wink: :lol:

Vad är en Fat Quarter egentligen? Och vad menar kninnan med "fully reversible", att man kan typ vända på mönstret? :hmm:

Intrefacing antar jag är mellanlägg av typen vriseline/fliesline (vet inte det riktiga namnet, men min mor benämner det som något sådant). Har ni haft det när ni sytt eller går det lika bra utan?
Fully reversible = vändbar, vänd den ut och in så har du en lika funktionsduglig väska.

Jag skippade mellanlägget men i retrospekt är det nog bra att ha, iaf i botten.

En fat quarter är en fjärdedel av en yard klippt så att den blir så fyrkantig som möjligt, ca 50x56 cm. En vanlig quarter har en kortsida som är 1/4 yard och tygets fulla bredd på långsidan.

Aha! Tack så mycket för svaren! :vågen:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
#7745195
Smultronbarn skrev:
(fully reversible) The Pdf files for the pattern pieces are below the images. The
bag is designed to be cut out of 2 Fat Quarters, you may want to use interfacing
between the layers but I have made lots of bags without.
Jag har lite frågor om mönstret också, får jag klämma in det här trots trådkapningen? :wink: :lol:

Vad är en Fat Quarter egentligen? Och vad menar kninnan med "fully reversible", att man kan typ vända på mönstret? :hmm:

Intrefacing antar jag är mellanlägg av typen vriseline/fliesline (vet inte det riktiga namnet, men min mor benämner det som något sådant). Har ni haft det när ni sytt eller går det lika bra utan?
:Hahaa: Jag har helt glömt bort väskan! :Hahaa:
Av Smultronbarn
#7745344
McMorrigan skrev: :Hahaa: Jag har helt glömt bort väskan! :Hahaa:
Jag förstår det... :wink: Minnen från förr är rätt trevliga ibland. :lol:
Användarens profilbild
Av glis
#7745747
Jag gick slöjdlinjen på Kävesta folkhögskola som ligger utanför Örebro. Det var bland det bästa jag gjort i livet, jag hade ett underbart år med blandad slöjd, både trä, metall, vävning och keramik. Dessutom var vi visserligen bara tjejer men i ganska olika åldrar och jag trivdes så bra med livet att jag skrev ett jättebra högskoleprov och kom in på den högskoleutbildning jag ville.
Min syster (K :wink: ) som är åtta år yngre än jag gick samma linje åtta år senare. Då hade de möbelsnickeri-inriktning på trädelen och mindre vävning men hon är också nöjd med sitt år. Jag har fortfarande kontakt med de andra som bodde på internatet så här 15 år senare!
Användarens profilbild
Av glis
#7745754
Och jag använde inte vliselin till mon och det har jag inte saknat heller, men jag har å andra sidan smalspårig manchester på ena sidan och det ger såklart lite stadga.
Användarens profilbild
Av emindy
#7745922
Jag sydde en knotbag igår! Jag unnade mig ett snabbt projekt till mig själv efter att ha sytt och grejat så mycket åt alla andra... Skitsnygg blev den i jeans på utsidan och ett storblommigt lila tyg på insidan. Så fort den vart färdig fick min nuvarande stickning flytta in och den blev ju ännu snyggare med lite "fyllning"! :love:
Tyvärr måste katten ha älskat den också för nu hittar jag den inte! Och jag har letat i hela huset!! Bara källaren kvar... Bland sågspån och skräp... mitt alpackagarn och nysydda väska :cry:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
#7745945
emindy skrev:Jag sydde en knotbag igår! Jag unnade mig ett snabbt projekt till mig själv efter att ha sytt och grejat så mycket åt alla andra... Skitsnygg blev den i jeans på utsidan och ett storblommigt lila tyg på insidan. Så fort den vart färdig fick min nuvarande stickning flytta in och den blev ju ännu snyggare med lite "fyllning"! :love:
Tyvärr måste katten ha älskat den också för nu hittar jag den inte! Och jag har letat i hela huset!! Bara källaren kvar... Bland sågspån och skräp... mitt alpackagarn och nysydda väska :cry:
Men! :whut: Du får sy en egen till katten! :wink:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?