Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av McMorrigan
#7739776
Är det ngn som har gjort en Japanese knotbag?
Såg en sådan i ngn syblogg för ngt år sedan och det verkade så bra att ha sin stickning eller virkning i!

Så är det ngn som har mönster på en sådan? :D
Användarens profilbild
Av glis
#7739880
Jag sydde ett par i höstas, gillar dem skarpt! Nu kan jag inte se ett tyg utan att tänka på hur fint det vore på en väska.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
#7739969
glis skrev:Jag sydde ett par i höstas, gillar dem skarpt! Nu kan jag inte se ett tyg utan att tänka på hur fint det vore på en väska.
Gjorde du? :vågen: Har du ngr kort? :D Tycker du de funkar att ha till tex virkväska?

Förövrigt måste jag fråga om vi har träffats någon gång!?! :hmm: Du ser så bekant ut på din profilbild!?!? :hmm:
Användarens profilbild
Av glis
#7740110
http://glisjox.wordpress.com/2009/10/20/japaner/
Orkar inte lägga in bild, ber om ursäkt... Den blommiga har jag givit bort men den lila använder jag mycket. Den är SUVERÄN som stickväska till strumpstickning och annat sådant. Inte precis koftor dock...

Vet inte om vi setts, jag har inget förflutet i Köping men på många andra ställen. Din bild väcker inga alarmklockor sådär direkt...
Användarens profilbild
Av McMorrigan
#7740132
Tack! Vad fina de var!

Jag vet faktiskt inte vad det är som gör att du verkar så bekant..... :hmm: Hestra har jag aldrig ens hört talas om :lol: Däremot känner jag igen ditt nick men aldrig tidigare har jag reagerat på din profilbild. :roll: Konstigt! har du bytt nyss? Jag är inte från Köping från början heller......
Kan inte riktigt släppa detta! :lol: Har du varit på Sparrviken? (en lägergård på västkusten) Eller scout? :D
Av Britt
#7740522
Jag har en som jag fick av Solängel i ett byte i höstas och har använt den sedan dess :tumup: , det bor grytlappar i den nu, snart färdiga. Sedan ska det vara vantar i den. Suveränt att ha med på bussen :D ! En kvart in till centrum och en kvart hem gör ju några varv till och inte ifrån.
Användarens profilbild
Av glis
#7741096
Scout har jag varit sedan födseln typ, fast nu är jag inte så aktiv. När det begav sig var det Vällingby scoutkår som gällde. Jag har inte bytt nick, det här har vag Tolkienanknytning om du är "sån?"

Och knotbagen: Melon visade en och erbjöd mig mönstret men då trodde jag inte att det skulle bli av. När det sedan skulle bli fick jag samma mönster som ovan, men av Kvarnvik.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
#7741242
glis skrev:Scout har jag varit sedan födseln typ, fast nu är jag inte så aktiv. När det begav sig var det Vällingby scoutkår som gällde. Jag har inte bytt nick, det här har vag Tolkienanknytning om du är "sån?"
Vällingby? :D Jag var där och hälsade på ngr gånger (alltså på scoutkåren) efter att ha träffat en kille som jag gick och kärade ner mig i :oops: :lol: på Vässarö. Måste ha varit.....-92 tror jag. (det var iaf efter Stockholm venture och det var ju -91)
Kan vi ha setts då tror du?
Jag är ju så där nördig så jag aaaaltid glömmer namn men aaaaaldrig ansikten. :roll: Däremot så kan jag oftast inte placera människor men det är ngt bekant med dig! :lol: Förlåt att om jag tjatar men det är så frustrerande! :oops:
Jag är förövrigt inte heller aktiv längre, tyvärr men tiden räcker inte till.

Jag håller på att kika igenom din blogg nu. Vad mkt fint du har gjort! :app:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
#7741251
Jag ber om ursäkt att jag kapar min egen tråd! :oops: Men jag blir så frustrerad när jag tror att jag känner igen ngn! :rodna:
Men tråden är min så jag skäller på mig själv! :hopmad: 8)
Användarens profilbild
Av glis
#7741394
OK, har du kapat så fortsätter jag. Vem var killen? Jag kan mycket väl ha varit ganska pratsam om jag var i lokalen, men under den tiden var jag nog inte jätteaktiv... Är du konfirmerad på Vässarö? Jag konfades -88, mina syskon -91, -93 och -95... :hmm:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
#7741639
glis skrev:OK, har du kapat så fortsätter jag. Vem var killen? Jag kan mycket väl ha varit ganska pratsam om jag var i lokalen, men under den tiden var jag nog inte jätteaktiv... Är du konfirmerad på Vässarö? Jag konfades -88, mina syskon -91, -93 och -95... :hmm:
*s* Det här är roligt! :lol: Nej, jag är inte konfirmerad där men jag följde med ngr som jag lärt känna på Stockholm venture för att fira midsommar där. Så jag har bara varit där en gång. (men skulle gärna åka tillbaka! :) )
Vet du, du har ett syskon som är lika gammal som mig eftersom jag också konfade mig -91 och är det en kille finns en risk att det är din bror jag var kär i! :shock: För han var lika gammal som mig och hade tre systrar. (om nu resten av dina syskon är tjejer förstås) Namnet är så ovanligt så jag vill inte skriva det här men jag kan skicka ett pm sen i så fall. Hans systrars namn är inte heller helt vanliga....... Känns det igen? :siishah:
Användarens profilbild
Av tweed
#7741680
McMorrigan skrev:
glis skrev:OK, har du kapat så fortsätter jag. Vem var killen? Jag kan mycket väl ha varit ganska pratsam om jag var i lokalen, men under den tiden var jag nog inte jätteaktiv... Är du konfirmerad på Vässarö? Jag konfades -88, mina syskon -91, -93 och -95... :hmm:
*s* Det här är roligt! :lol: Nej, jag är inte konfirmerad där men jag följde med ngr som jag lärt känna på Stockholm venture för att fira midsommar där. Så jag har bara varit där en gång. (men skulle gärna åka tillbaka! :) )
Vet du, du har ett syskon som är lika gammal som mig eftersom jag också konfade mig -91 och är det en kille finns en risk att det är din bror jag var kär i! :shock: För han var lika gammal som mig och hade tre systrar. (om nu resten av dina syskon är tjejer förstås) Namnet är så ovanligt så jag vill inte skriva det här men jag kan skicka ett pm sen i så fall. Hans systrars namn är inte heller helt vanliga....... Känns det igen? :siishah:
:lol: Jag gissar att du har rätt, Glis namn börjar på B, brorsans på T och syrrorna K och T. Ska bli kul att se upplösningen på det här 8)
Användarens profilbild
Av melon
#7742294
Vilken rolig tråd :app:

Fö tycker jag en knotbag är helt perfekt till små stickningar/virkningar! De går ju att sy lite större om man vill få plats för ett större handarbete. Mitt enda problem med dem är att så fort jag hade en ville jag ha massor (i olika färger och till olika arbeten) men jag har inte hunnit sy fler än. :Hahaa:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?