Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

En ofållad vävd bärsjal är bättre än en fållad (på långsidornas kanter)

Nej, och det har inte heller någon betydelse för bärkomforten om den är fållad
Inga röster
0%
Nej, men det är finare och mer proffsigt med en ofållad sjal
1
3%
Va? Finns det fållade och ofållade? Inget jag har lagt märke till
11
31%
Ja, en ofållad sjal är mycket bättre och bekvämare
1
3%
Det kvittar mig helt om den är ofållad eller fållad
4
11%
Nej, en fållad sjal är bekvämare och bättre!
19
53%
Användarens profilbild
Av Anso
#77212
Jag vill helt klart ha en fåll som den som Storkisarna, Hoppediz eller Easycare har. Didymos är lite för smal tycker jag
Användarens profilbild
Av aha
#77215
Jag saknar ett alternativ att fållade sjalar ser mer proffsiga och snygga ut - för det tycker jag.
Vill ha min sjal fållad.
Användarens profilbild
Av Tiz
#77216
aha skrev:Jag saknar ett alternativ att fållade sjalar ser mer proffsiga och snygga ut - för det tycker jag.
Vill ha min sjal fållad.
Kolla andra alternativet ;)
Användarens profilbild
Av mexanemma
#77218
Nej, det stämmer att det inte finns det alternativet... Sorry! Kan man redigera på nåt vis?
/Emma i Mexiko
Användarens profilbild
Av diddeldi
#77221
jag vill också rösta att det är finare med fåll! testa att ändra inlägget, fast jag är inte säker på att det går.

tycker också att fållen helst ska vara rätt bred.
Användarens profilbild
Av Mia
#77222
Jag tycker att man kan tolka första alternativet så mha uteslutningsmetoden... Kan tänka mig att det var tänkt så? annars vet jag inte hur alla alternativ skiljer sig, fast jag blir lätt förvirrad när det gäller att svara på en fråga med måånga alternativ.. :oops: :lol:
Användarens profilbild
Av Tiz
#77230
Tiz skrev:
aha skrev:Jag saknar ett alternativ att fållade sjalar ser mer proffsiga och snygga ut - för det tycker jag.
Vill ha min sjal fållad.
Kolla andra alternativet ;)
Åh ja bah!! Läser ju helfel! Ignorera mitt svar här ;)
Användarens profilbild
Av maimiti
#77231
Tiz skrev:
Tiz skrev:
aha skrev:Jag saknar ett alternativ att fållade sjalar ser mer proffsiga och snygga ut - för det tycker jag.
Vill ha min sjal fållad.
Kolla andra alternativet ;)
Åh ja bah!! Läser ju helfel! Ignorera mitt svar här ;)
Det tycker jag inte... Jag tolkar andra frågan som att fållade är bättre men att ofållade ser mer proffsiga ut.
Nej, men det är finare och mer proffsigt med en ofållad sjal
Alternativet att fållade ser mer proffsiga ut finns inte vilket är synd för det skulle jag också vilja rösta på så det var bara att välja det enda alternativ till fållade sjalars fullständiga fördel som fanns. Tycker att en fållad sjal ser mer arbetad ut.
Användarens profilbild
Av mexanemma
#77235
Jag tar åt mig kritiken och kan tydligen inte ändra inlägget såhär i efterskott. Det får bli en ny omröstning sen när jag tänkt igenom hur jag ska skriva kanske... Svårt med bara ja och nej också tycker jag, för jag ville ha med varför man tycker ja eller nej. Tack att ni ändå säger hur ni menar när ni skickar in förklaringarna under omröstningen!

/Emma i Mexiko
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
#77249
Det är lättare att hitta kanterna när de är fållade. Det är också skönt med lite mer stadga.

Fållade kanter mao :lol:
Av Petra
#77266
lwinroth skrev:Det är lättare att hitta kanterna när de är fållade. Det är också skönt med lite mer stadga.

Fållade kanter mao :lol:
precis min tanke. :lol:
Användarens profilbild
Av AnKa
#77329
:?: :?: :o :shock: :o :?: :?:

Altså jag som trodde mig kunna detta med sjalar fattar ingenting nu :oops:
Finns det ofållade sjalar??? Helt ofållade kan de ju inte vara? har de stadkant på båda sidorna då eller? Men i ändarna måste man väl iallafall fålla, eller???

Vill ni upplysa mig, vilka är dessa ofållade sjalar????
Användarens profilbild
Av Helena
#77330
En ofållad sjal skär ju in mer tycker jag, (har bärabarn och Ella Roo som ej är fållade), speciellt ifall man bär ett tyngre barn som rör sig en del i sjalen. Föredrar definitivt fållade sjalar. Men jag gillar inte Hoppediz-fållningen, den är för tjock och klumpig, det är ju mer som ett kantband på något konstigt vis tycker jag.
Easycare och Stork-fållningar tycker jag är bäst. Håller med Anso om att Didymos är lite snålt tilltagen, det gällde även för min Girasol som jag hade tidigare, där rullade sig fållen t o m litegrand.

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?