Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
3
3%
3
7
8%
4
23
25%
5
60
65%
Av ma.mia
#61914
Jag tycker att Easycare är helt underbar att bära Gabriel i. Han som gärna är vaken hela dagen somnar på en gång i sjalen. Jag kan bära honom i timmar oavsett om han är vaken eller sover trots att han är en tungviktare. Jag har en 5,2 meters sjal i den vackra färgen Sol. Jag är nu sugen på att köpa flera Easycaresjalar eftersom jag gärna skulle vilja ha en kortare och en annan färg som komplement. Känslan i tyget går inte att beskriva för det är svårt att finna de rätta orden. Easycare får en klar femma av mig trots det höga priset. Den är ju värd varenda krona. Det är ju trots allt så att den används under flera timmar per dag och blir då förhållandevis billig i timmen :lol: . Jag kan inte rekommendera någon att köpa någon annan sjal eftersom den här utklassar allt.
Användarens profilbild
Av Helena
#61938
ma.mia skrev: Den är ju värd varenda krona. Det är ju trots allt så att den används under flera timmar per dag och blir då förhållandevis billig i timmen :lol: . Jag kan inte rekommendera någon att köpa någon annan sjal eftersom den här utklassar allt.
Bra argument för dyra sjalar! Man kanske ska räkna på hur många timmar man använder dem. :lol:
Tyvärr bär jag ju så lite numera, så jag får nog inte valuta för pengarna, men jag blir ju glad när jag tittar på min vackra Easy.
Användarens profilbild
Av trollmamma
#72210
Ja nu har jag testat den ordentligt o den är klart braig !!

jag gillar inte att den är rak i ändatna men det är väl en vane sak ... jag har ju haft snedskurna helatiden innan :lol: :roll: på nästan 2½ år vänjer man sig :roll: .

Bild

Vet ärligt inte vad den heter men den är klart grön ,röd o lite blå ...
Det är en otroligt mjuk, o den är klart mjukare från början om man jämför med Didyn ..jag är lite ovan vid att den är lixom hal men ändå följsam ... på ett märkligt sätt.det jag är lite fundersam på är om den håller måttet efter några år !! men det lär vi väl märka om några år :lol:
Användarens profilbild
Av Scilla
#74168
Nej men HEJ gröna sjalen! :D

OJ vad snygg du var i den :shock: - kul att se!

Eftersom jag bara testat Easycare lite snabbt innan de vandrade vidare tänkte jag bara lämna ett par kommentarer utan att ge ett betyg. Jag tyckte att sjalen framför allt är väldigt lättknuten, den faller liksom på plats lite av sig själv. De raka ändarna gör ju att det är svårare att knyta om sjalen är i kortaste laget, men om den är lång nog blir ju oftast knytningen bättre om man knyter med hela bredden så att säga, och blir det tampar över är det väldigt snyggt när de är raka - tycker jag. Jämfört med min Storchenwiege Leo som jag nu använder upplevde jag att Easyn var något lite glesare vävd och konstigt nog både kraftigare och tunnare på samma gång. Den har inte riktigt samma lena yta men är heller inte lika tät (= varm). Tyckte att den kändes fantastisk att bära i, men fick inte högsta betyg på "mysfaktor". Färgerna i sig är underbara men jag önskar att det fanns andra mönster/kombinationer än de i min smak något "bordsdukrandiga".
Användarens profilbild
Av vanja77
#75415
Bild
såå då har jag med en easycare.
Mitt omdömme so fare är att den är bra, Riktigt bra!! till och med den är skön att bära i och avlastar bra, den är enormt SNYGG *ler*
Men något som sänker omdömmet betydligt är priset den är inte så mycket bättre att det förklarar det kraftigt ökade priset.
så jag satte ett medelomdömme på 3 på denna.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
#78784
Jag ger Easyn en stark fyra! Den är jätteskön att bära i, avlastar bra och är lätt att knyta. Mjuk och följsam och underbar i färgen. Enda minuset är att jag hade önskat mig snedskurna ändar och det är det som gör att jag inte ger den fem. Har ju inte testat några andra vävda sjalar men det finns ingenting förutom ändarna som jag önskar vore annorlunda. (Ja, förutom priset förståss ;-))

*NYTT* Nu nar jag haft min Easy lite langre andrar jag mitt betyg till en 5:a. Den har blivit helt otroligt mjuk och jag önskar inte langre att den hade snedskurna andar :D
Senast redigerad av Knyttet & K den tis nov 29, 2005 12:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Anna
#84159
Easyn får en svag fyra av mig. Jag har haft en norrsken 4.7 hemma som vände i dörren pga att den var för lika nadra sjalar och jag ville ha längre och nu har jag en lava 5.2m.

Jag gillar verkligen min lava. Den är snygg och avlastar bra, men den är inte särskilt mycket tunanre än inka storken och inte så mycket mer lättknuten än någon annan dagonalvävd sjal heller tror jag. Lite svårt att avgöra hur lättknutet det är när man inte längre har svårt att knyta.

Jag föredrar snedskurna ändar och tycker att en Easy 5.2 känns mycket kortare än en stork 5.2, mer än de avsmalnande ändarna fast det inte är så enligt måttbandet.

Knuten blir väl stor, men nu använder jag visserligen Moby wrap mest och det är ju ett stort steg däremellanoch inte sjalar man egentligen kan jämföra.

sist men inte minst så tycker jag att priset är omotiverat högt. Kankse inte omman ser till vad framtagning av en riktigt bra sjal kostar, men i jämförelse med andra diagonalvävda långsjalar.

(OBS! Jag säljer sjalar och Easyn ingår inte i mitt sortiment, detta kan natrurligtivs påverka mitt omdömme av sjalen även om jag försöker ge den en rättvis bedömning i egenskap av privatperson).
Användarens profilbild
Av mia75
#84327
Klart den skönaste sjal jag har provat, och finast att se på, mjukast, tät i väven, jag gillar inte de "grövre" vävda sjalarna typ hoppediz. Den avlastar fantastiskt och den behöver inte "gås in", den är mjuk och följsam från början. Tja, det hörs väl att jag är förälskad, jag vill ha fler... :twisted: :D
Användarens profilbild
Av miapia
#106181
Kärlek!

Jag fick min 5,2 m lagun i tisdags (Vem tackar nej till en lagun så här års??? :lol: Den är helt underbar! Design, kvalitet och stabilitet helt i min smak! Störde mig lite på de raka ändarna i början eftersom jag fick dra så för att få igenom allt tyg i dubbelknut på magen trots att jag köpte den längsta, men det gör ju egentligen bara att jag knyter sjalen ordentligt varje gång och jag blir bättre och bättre på att knyta för varje gång. Jag tycker att sjalen är lättknuten. Mysig! Betyg: 5

Kan så här ca 1½ år senare säga att kärleken består, men föremålet har växlat. Min eld 4,2 m är perfekt till ryggknyt och perfekt till min 20-månaderstjej.
Senast redigerad av miapia den tor jul 05, 2007 21:29, redigerad totalt 4 gång.
Av Talula
#112824
Jag har en enfärgad röd easy 5,2 meter och det är sjutton det bästa jag någonsin köpt. Visst den var dyr men väl värd sitt pris. Jag som forfarande är kär i min elastiska sjal och helst skulle vilja fortsätta bära i den fast lilltjejen inte är så liten längre uppskattar särskilt att den är så mjuk och elastisk!
Användarens profilbild
Av Josefin
#120966
Går o fantiserar om en Easy Care, jag som aldrig har köpt en sjal utan bara sytt... Men de verkar så ljuvliga... Jag funderar på detta med de raka ändarna - är det verkligen omöjligt att fixa till det där själv, klippa till diagonaler alltså? Vad tror ni?
Av Petra
#120972
Ja jag älskar min lava. Lättknuten och stabil. Skulle ha sneddat kanterna men låter bli till bebisen är här. Knuten blir liten. Sjalen tar lite plats.

Helt enkelt uuuuunderbar.
Användarens profilbild
Av mica
#121052
Hmm, min åsikt är delad.

Sjalen är gjord i ett stadigt och mjukt tyg som avlastar bra.
Färgerna/mönstren är fina. Jag gillade verkligen min HAV.

Men, tyget blir aldeles för tjockt i knuten för mig. Min sjal var 4,2 meter, men kändes kortare eftersom så mycket tyg gick åt till knuten. Även tibetanen blev bökig eftersom det var så mycket tyg att linda runt vid bröstet.
Användarens profilbild
Av Nova
#139974
Nu har jag haft två olika och ska väl våga mig på ett omdöme.

Den första köpte jag helt ny.
Snygg, fina färger.
Skön att bära med.
Den var helt otroligt mjuk och skön.
Väldigt tunn för att vara en vävd sjal.
Däremot tyckte jag att den var lite för stretchig.

Den andra har jag köpt begagnad.
Den är också mjuk och följsam, fast inte lika mjuk, men lika tunn.
Det som förvånar mig är att den inte är lika stretchig.

Generellt sett tycker jag att Easycare tappar lite färg redan i de första tvättarna, iallafall vid fållarna.
Retar mig också på de raka kanterna.
Jag tycker att den har för högt nypris.
Och jag är lite frågande till hur den står sig efter ett par års flitig användning.

Den får en 4:a av mig för hur som helst är det en väldigt bra och framförallt snygg och lättknuten sjal.
Användarens profilbild
Av vovvemor
#209384
Jag kan inte ge min Easy annat än en femma, för jag har hittills aldrig känt på en vävd sjal som ens kommer i närheten av den när det gäller mjukhet, smidighet, tunnhet, följsamhet och skönhet*. :wink: Dessutom avlastar den kanon och är lättknuten. Jag tycker väldigt mycket om de raka ändarna och knuten blir liten och smidig.

KÄRLEK, helt enkelt!! :heart:


(*Jo, Bebina Stjärntecken kom nog i närheten, men avlastade inte lika bra alls utan kändes sladdrigt svajig...)
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?