Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Britt
#7144820
Marit skrev:
melon skrev:
Emmiez skrev:ja vill köpa en vävstol, o nu har ja platsen (men inte pengarna) så nu kan jag börja drömma igen :D
de finns till och med till skänks på blocket ibland. Annars hittar du väldigt billiga där. :tumup:
Innan min mor dog gav hon mig sin vävstol. Brorsan fick en matservis. Antar att det inte var jag som var vinnaren på den dealen. :roll:
Jaa du. Det beror nog på hur man ser det.
Användarens profilbild
Av melon
#7145927
Marit skrev:
melon skrev:
Emmiez skrev:ja vill köpa en vävstol, o nu har ja platsen (men inte pengarna) så nu kan jag börja drömma igen :D
de finns till och med till skänks på blocket ibland. Annars hittar du väldigt billiga där. :tumup:
Innan min mor dog gav hon mig sin vävstol. Brorsan fick en matservis. Antar att det inte var jag som var vinnaren på den dealen. :roll:
Jag hade blivit superglad för en vävstol :wink:
Av Britt
#7153605
NU minsann! NU har jag knutit fram och börjat väva! Det blir jättefint. Och fort går det eftersom det är dubbelspolat 8/2. Tyvärr kan jag inte gå ikväll och nästa vecka är det sportlov och jag är bortrest, men jag har lånat en nyckel och i helgen ska jag dit och vara för mig själv medan sambon pysslar med hem och barn efter två veckors bortavaro...
Av Britt
#7194793
När man varit duktig i vävstugan och gjort allt pilljobb och börjat väva kommer fröken nästa lektion och talar om att man måste väva baklänges och knyta upp och flytta 400 trådar eftersom de hamnat ett hack fel i skeden :evil:. Det tog hela lektionen i onsdags och när det var framknutet igen hade allt blivit skevt... men det hoppas jag ordnar sig ändå. Jag bara ORKAR inte knyta upp och knyta 100 knutar en gång till. Fast måste jag , så måste jag. Men inte förrän på onsdag...
Det är bara ett kurstillfälle kvar, så jag hinner inte väva den kudde jag trodde var i hamn den här terminen.
Användarens profilbild
Av melon
#7195542
Jag har vävt 2 meter på min trasväv nu. Bara 2 meter kvar :vågen: Snart ska jag börja på den som blir till min kökssoffa, den blir brun/turkos. Men vad ska jag göra sen tro? :hmm:
Britt skrev:När man varit duktig i vävstugan och gjort allt pilljobb och börjat väva kommer fröken nästa lektion och talar om att man måste väva baklänges och knyta upp och flytta 400 trådar eftersom de hamnat ett hack fel i skeden :evil:. Det tog hela lektionen i onsdags och när det var framknutet igen hade allt blivit skevt... men det hoppas jag ordnar sig ändå. Jag bara ORKAR inte knyta upp och knyta 100 knutar en gång till. Fast måste jag , så måste jag. Men inte förrän på onsdag...
Det är bara ett kurstillfälle kvar, så jag hinner inte väva den kudde jag trodde var i hamn den här terminen.
Näe, va tråkigt!!! :cry: Jag har aldrig fått skde om och knyta om så mycket men jag kan tänka mig att det inte är speciellt kul när man egentligen varit klar att väva...
Av Britt
#7195833
melon skrev:Jag har vävt 2 meter på min trasväv nu. Bara 2 meter kvar :vågen: Snart ska jag börja på den som blir till min kökssoffa, den blir brun/turkos. Men vad ska jag göra sen tro? :hmm:
Britt skrev:När man varit duktig i vävstugan och gjort allt pilljobb och börjat väva kommer fröken nästa lektion och talar om att man måste väva baklänges och knyta upp och flytta 400 trådar eftersom de hamnat ett hack fel i skeden :evil:. Det tog hela lektionen i onsdags och när det var framknutet igen hade allt blivit skevt... men det hoppas jag ordnar sig ändå. Jag bara ORKAR inte knyta upp och knyta 100 knutar en gång till. Fast måste jag , så måste jag. Men inte förrän på onsdag...
Det är bara ett kurstillfälle kvar, så jag hinner inte väva den kudde jag trodde var i hamn den här terminen.
Näe, va tråkigt!!! :cry: Jag har aldrig fått skde om och knyta om så mycket men jag kan tänka mig att det inte är speciellt kul när man egentligen varit klar att väva...
Det var verkligen jättetråkigt. Jag hade ju faktiskt börjat väva och fick börja med att väva baklänges. Finns det något tråkigare än att göra om? Fast jag skedar hellre om är att jag solvar om, det är MYCKET bökigare :D! Det var det där att jag kommit igång så bra, som var så tråkigt.
Av Jinxan
#7403859
Jag tassar här, för jag har fått tag på en vävstol som är lite mindre. Ska hämta den i veckan :vågen:
Användarens profilbild
Av melon
#7404335
Knyttet: Jag vill också se bilder! Är dålig på att komma ihåg att ta själv men jag ska försöka...

JinxLinda: Grattis, va skoj! :vågen: :vågen: Hur stor är den? Ihopfällbar eller fast?
Av Jinxan
#7404347
melon skrev:Knyttet: Jag vill också se bilder! Är dålig på att komma ihåg att ta själv men jag ska försöka...

JinxLinda: Grattis, va skoj! :vågen: :vågen: Hur stor är den? Ihopfällbar eller fast?
Fast, den var runt metern bred. :hmm: Kommer inte ihåg exakt tyvärr
Användarens profilbild
Av hannan
#7406171
Tassar

Har precis fått en vävram av svärmor, eftersom jag inte får plats med vävstolen jag fick förra året i nya lägenheten :D
Är det någon som vet hur en sådan fungerar?
Användarens profilbild
Av melon
#7411455
Lite bilder jag tagit i helgen:

Min stickpåse, som har varit färdig i evigheter. Jag älskar den :heart: Vävd i tidningspapper och lite trasor, banden är vävda i bandgrind.

Bild

Lite grejjer till min mamma. Hon gillar helt andra färger än mig och det känns lite märkligt att göra så färglösa saker :whut: :wink: men de passar så fint hemma i deras 1900-tals hus.
Bild

Bild

Bild

Bild
Båda är vävda med samma trasor. Häftigt att de blir så olika beroende på inslagsordningen.

Bild
Mattvarp och naturgarn.
hannan skrev:Tassar

Har precis fått en vävram av svärmor, eftersom jag inte får plats med vävstolen jag fick förra året i nya lägenheten :D
Är det någon som vet hur en sådan fungerar?
Jag har också en sån ståendes, hittade på en loppis för en tjuga. Min har spikar överst där man ska trä varpen, och sen har jag läst mig till att man ska virka en luftmaskkedja runt varptrådarna innan man börjar väva för att få lite stabilitet. Sen är det bara att väva på. Det finns ofta böcker om att väva i ram på tradera :tumup:
Av Jinxan
#7411579
:duh: Jag har glömt att ringa om vävstolen igen. Ska be sambon ringa så fort han kommer hem!
Användarens profilbild
Av SoFaD
#7412786
melon skrev:
Jag har också en sån ståendes, hittade på en loppis för en tjuga. Min har spikar överst där man ska trä varpen, och sen har jag läst mig till att man ska virka en luftmaskkedja runt varptrådarna innan man börjar väva för att få lite stabilitet. Sen är det bara att väva på. Det finns ofta böcker om att väva i ram på tradera :tumup:
jättefina grejer!

vävram har jag med. mamma gjorde en av en gammal del från en vävstol. slog i spikar o lindade varp o virkat runt trådarna. började med en väv däri när jag var kanske 10 år, men den e fortfarande inte färdig. kanske skulle ge sig på den nån gång nu snart :-) så den blir klar nån gång!
Användarens profilbild
Av hannan
#7413154
Så bra, ska kolla runt lite då =)
Men just nu tar jag det lugnt med vävandet, gräsplätt och jordgubbsland går före!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 29
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?