Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av kaskelotta
#7263954
Hej, är det någon av er vana sjalare som kan hjälpa mig med lite tips om vilken vävd sjal jag ska köpa? Funderar på Stork eller Hoppediz.

Har en trikåsjal som gjort sitt och fasligt ont i ländryggen så det känns akut att köpa en vävd om jag inte ska sluta bära.. :cry:

Tack för hjälp på förhand!
Användarens profilbild
Av melon
#7263963
Har du möjlighet att gå på sjalträff? Har man tur kan man få prova många olika märken och ibland finns det sjalar till salu :wink:

Min absoluta favoritsjal är den tunna hoppen. Men alla här har olika favoriter så ingen annan förutom du kan bestämma vad du gillar mest. :mrgreen:
Användarens profilbild
Av mian
#7263979
Om du har möjlighet att prova så är det det allra bästa, för alla har olika åsikt om vilken sjal som är skönast :D Har du inte möjlighet att prova så välj den du tycker är snyggast :tumup: Alla fyller sin funktion, och är man invirad i fem meter tyg ett antal timmar per dag är det viktigt att man känner sig fin. Tycker jag :D
#7263983
Ja det låter vettigt, JinxLinda och melon. Tyvärr missade jag precis den som var här i sthlm för jag har så svårt att åka pendeltåg med min lilla dotter, hon bara skriker..och nu är jag som sagt smått desperat--

Så jag tänkte om någon hade testat dessa båda, även om det är ju självklart är väldigt individuellt vad man gillar. OCh så finns det ju en massa till att välja på..Och helt sant Mian om att den också ska vara snygg!
Användarens profilbild
Av melon
#7263987
Man kan göra som de flesta här på SB, börja med en och sen testa alla innan man hittar rätt :lol: Det funkar också även om det är dyrt. Men jag skulle välja den jag tycker är snyggast först, de är ju trots allt ganska lika (det är bara de som är nördigast härinne som påstår att det är stora skillnader) :mrgreen:
Användarens profilbild
Av mian
#7263988
Var bor du någonstans i Stockholm? Kanske finns det någon i din närhet du kan få prova hos så du inte behöver åka tåg?
Användarens profilbild
Av sanna73
#7264514
Det är klart att det bästa vore att få känna och klämma på lite olika sjalar, men annars är både stork och hoppe en bra sjal till rimligt pris. Själv föredrar jag hoppe, men det är mest för att jag gillar de olikfärgade kanterna.

Är du desperat så köp vilken som av de två du tänkt på, ta en du tycker är fin och köp en begagnad här för om du inte skulle gilla den så kan du sälja den igen för i stort sett samma pris :tumup:
Av eamane
#7264524
Mellan stork och hoppe så föredrar jag stork men det bästa är att prova själv :) De har väl sjalträffar lite titt som tätt i Stockholm? Bjud in till en själv annars?
#7266466
Tack alla för bra svar!

Ja, vilken som helst blir ju bra för mig egentligen eftersom jag framförallt måste få bättre avlastning för ryggen. Och antar det är en smaksak, ska prova bägge. HIttat butik som säljer så då kan jag ju testa!
#7350560
Jo det blev en Hoppe som jag är mkt nöjd med. MEn jag fick så ont i ländryggen (av det tidigare triksåsjalsbärandet ) och tyvärr hjälpte sdet inte att byta så just nu funkar det inte alls att bära :cry: Bett in tips i annan tråd, vill så gärna bära!
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?