Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#7225966
Och då menar jag inte filmsnuttar från senaste gastroskopin eller så.

Jag har nämligen ett problem inför våren då jag siktar på ryggbärande i sele och sjal med tvåårige sonen i obanad terräng och inne i city.

Hur i allsindar ska jag göra med ryggsäcken?! Jag som är en ryggsäcksmänniska. När jag föddes så kom först jag ut och sedan ryggsäcken.

Jag vill alltid bära med mig lika mkt bra-å-ha-grejjer som jag har ord i mina inlägg ju liksom... That's me. :oops: :roll: 8) Så när jag reser har jag alltid en magsäck. Storsäck på ryggen och liten säck på maggen där ytterfickan funkar som handväska med plånbok o s v.. Vill ha händerna fria. :vågen:

Nå, När han var under året bar vi ju på magen i patapum huvudsakligen,. Inga problem att ha en rygga då inte. Men hur göra nu...

För jag tycker inte att det känns som att det funkar lika bra med en rygga på magen när jag har ett barn, inte en ryggsäck, på ryggen...? Remmarna stör. Det blir annars än när det är tvärtom liksom... Kanske har fel sorts säck.

Alternativen då? :hmm:

En dramaten? Nej, vill ha händerna fria.

Men en midjeväska typ bananformad? Efts den som kom med patapumen rymmer ju ingenting. Men njae. Den ska bäras där jag är som valkigast - hu praktiskt är det? Och rymmer inte mkt heller.

Höftväskor? Hm, såg ju sådana. Men lite samma problem. Där jag är som otympligast. Jag är ju inte bystig så magsäck är okej av det skälet.

Nå? :help:
Senast redigerad av zink den mån mar 30, 2009 08:33, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av zink
#7229518
Pinsamt. :oops: Jag hade glömt bort att vi skiftat skötrygga ju. Den vi har nu (budget från COOP, kravet var många fickor samt inte svart) (efts både maken och jag flera ggr kommit till jobbet med sonens extrakläder m m i våra svarta dataryggsäckar...) har liksom bredare och lite utsvängda remmar och det funkade ju finfint! Testade i helgen. Och fotades.

Så nu har jag denna tråd alldeles för mig själv, både frågar och besvarar på egen hand!
Som jag ju aaaaaaaaaaaaldirg brukar göra annars :roll: Trådkapare & tråddödare 8)

Bild

Men! Som synes är vi ju lätt packade :Hahaa:

På bilden har jag tagit bort reservdäcket till bilen och lite annat smått och gott.

Det är ju inte alltid vi vill ha med oss melis med thermos å mackor, rejält med ombyte o s v. vi skulle kunna nöja oss med ngt mindre ibland. Ryggan är ju liten men en massa fickor på djupet liksom så det blev en hel del i profil ja...

Så jag ska nog spana in de där höftväskorna typ snickarbälte som jag sett svischa förbi i ngn tråd.

Fast den lilla Första-Hjälpen-kudden från Apoteket som hänger ytterst har jag haft nytta av flera gånger! Så det så. Rekommenderas varmt!

Men min önskan kvarstår- visa mig bilder på era magsäckar, höftväskor, midjebälten eller andra fiffiga lösningar!!! (Ergo-säcken ska man hänga bakpå barnet liksom ju... ? :hmm:
Användarens profilbild
Av Lindiwe
#7229530
Jag funderar också på hur jag ska göra nu till våren och sommaren när jag oftare vill ge mig av utan vagn. Jag har haft en skötväska eller handväska med axelband på mig hittills, men det snedbelastar ju så jag funderar i samma banor som du. Jag har en röd rygga och en svart gul lite mindre som kanske skulle kunna fungera.
Ska testa det nästa gång vi ska på utflykt.
Av Jinxan
#7229597
Jag tassar lite. funderar på att slakta en ryggsäck som har midjeband (eller sy ett eget) och sen sy dit ett par fickor i valfri storlek ;)
Men jag vet inte ännu om det blir bra :D
#7237977
Jag har tyvärr ingen bild, men den bästa lösningen jag kommit på är när jag hängde vår midjeväska (Haglöfs, modell större) i höftbältet till selen. Den hängde alltså under barnets rumpa, men satt fast i selens bälte. Då fick jag med det mesta, och tyngden fördelades på samma sätt som barnets tyngd utan extraremmar som skavde.
Användarens profilbild
Av zink
#7238819
JinxLinda skrev:Jag tassar lite. funderar på att slakta en ryggsäck som har midjeband (eller sy ett eget) och sen sy dit ett par fickor i valfri storlek ;)
Men jag vet inte ännu om det blir bra :D
Hm, midjeband finns som reservdelar ju! Till märkessäckar som Fjällräven och haglöfs. Och jag är rätt så säker påat jag har ett liggandes i min mors hus - som aldrig kom til använding. Jag har flyttat på det femtielva gånger. Får leta i påsk.
#7238823
Sarai skrev:Jag har tyvärr ingen bild, men den bästa lösningen jag kommit på är när jag hängde vår midjeväska (Haglöfs, modell större) i höftbältet till selen. Den hängde alltså under barnets rumpa, men satt fast i selens bälte. Då fick jag med det mesta, och tyngden fördelades på samma sätt som barnets tyngd utan extraremmar som skavde.
Ah, det är ju en idé, magväskan på ändan blir bättreän på pluffsiga magen ju för min del.
#7238833
Nyfiken dock på att se hur det ser ut med de där väskorna som är som snickarbälten - när de är packade och med ett barn i sjal eller sele till. Inte bara reklambilderna ju ;-)

Någon? :kamera:
#7239343
http://www.strandlins.com/product.asp?product=3194

Hoppas att länken fungerar!

Den här har jag fast i färgen Dune. Den fungerar väldigt bra, rymmer 1flaska, välling doserare, 3 blöjor, några tvättlappar och en liten handduk. (Och min mobil+ plånbok) Jag HATAR handväskor, vill ha händerna fria, och fixar inte riktigt snedbelastning någon längre stund.
#7239477
Elflin skrev:Jag insåg att som de höftväskorna ser ut (och som jag packar :oops: ) skulle jag bli bred som en lagårdsdörr!

Jag har köpt en midjeväska modell större från samsonite, ska se om jag hittar en bild om en stund när Linnea somnat...
Det var just så jag tänkte också...

Tack för tipset!
#7239746
cinclus skrev:
Sarai skrev:Jag har tyvärr ingen bild, men den bästa lösningen jag kommit på är när jag hängde vår midjeväska (Haglöfs, modell större) i höftbältet till selen. Den hängde alltså under barnets rumpa, men satt fast i selens bälte. Då fick jag med det mesta, och tyngden fördelades på samma sätt som barnets tyngd utan extraremmar som skavde.
Ah, det är ju en idé, magväskan på ändan blir bättreän på pluffsiga magen ju för min del.
Ja, precis. Man slipper se ut som en kamel. :) Men jag har svårt att få både höftväskan och selen att hänga bra bak om jag inte hänger upp magväskan i selen. Annars krockar midjebältena, de borde sitta på exakt samma plats. Min Haglöfväska har sidostramare med spännen. Det är de spännena jag har dragit om selens midjebälte. Magväskans midjebälte drog jag om höfterna lite löst för att den inte skulle svänga så mycket. Väskan rymmer allt som behövs för en dagstur med ett barn, inkl. ombyte.
#7315512
Jag hittade en midjeväska på stadium som jag tycker är väldigt bra (och prisvärd).
http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa ... -waistbelt

Bild

Den fungerar att ha på höften eller under Ns rumpa på ryggen. Den gör ju inte så mycket för min figur, men det är det inte mycket som gör just nu, så jag har slutat att bry mig.

Glömde att skriva att jag får plats med flera blöjor, ombyte och något litet att äta samt plånbok och mobiler. :vågen:

Och när jag bär N på höften så sitter hon på den och jag stödjer henne bakom ryggen. Tror att jag eventuellt behöver byta till kraftigare spännen om jag ska fortsätta bära henne så, men det har fungerat hittills.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?