Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
Inga röster
0%
3
6
21%
4
5
17%
5
18
62%
Användarens profilbild
Av smedsboemma
#1516018
Nu har jag haft min supertunna Hoppediz montreal en sommar och det är kanske dags att ge den ett omdöme?

+
mjuk
tunn
bred, om man gillar breda sjalar. Jag tycker mest att det blir mycket tyg över som måste vikas upp på axlarna.
priset
Avlastningen är bra om man knyter noga, inte annars

-
Den är för lite töjbar tycker jag. Jämfört med gåsen, didymos och zara så känns den stum
Oförlåtande knytning. Om man slarvknyter så blir det jättedåligt.
Inte alls så tunn och sval som gåsen. Den är väldigt kompakt, även om den är tunn. Zaran är lika tunn som Hoppen, men känns inte så kompakt. Gåsen är gles, så det blir ju stor skillnad.

Jag gav den bara en 3:a, pga av att den är för kompakt och stum.
Av Löv
#1517200
Jag är jättenöjd med min tunna hoppe och satte en femma - men observera att min son bara är drygt fyra veckor och att jag därför bara har erfarenhet av att bära en nyfödd i sjalen.

Jag tycker sjalen är mjuk och gosig och att den är förhållandevis lätt att knyta. Om man bara är noga med att dra till kanterna tycker jag knytningarna blir bra. Min son gillar verkligen sjalen!

Den är betydligt mer omslutande och "stretchig" än jag hade förväntat mig. Och dessutom är den enligt min mening väldigt snygg. Jämfört med storken är den betydligt svalare. MEN vad har de tänkt på när de sydde på den där fickan....?
Användarens profilbild
Av annachen
#1544616
Jag tycker den är ok, väldigt tunn och mjuk men rätt stum och svårknuten jämfört med tex Easy eller tjocka Hoppen. Den är rätt lik Bebina stjärntecken (som jag minns den.... det var ett tag sen min flyttade)
Användarens profilbild
Av Krapplack
#1558537
Ja, nu har sommaren gått och det är dags att tycka till.

Den är tunn! -sådär lite lakanslik. Fin är den- jag har Dehli. Härlig att ta i, mjuk, följsam.
Avlastar sämre än tjockhoppe, svårare att få riktigt bra över axlarna, lite stum tycker jag. Knuten blir liten (till skullnad från tjockahoppe)

I somras på de varmaste dagarna blev det ändå MT - tog sjalen ibland på kvällen.

Jag satte en 4:a men den är svag, men.. hmmm den borde nog fått en trea..
:roll:
Användarens profilbild
Av Jolin
#7131075
Har lite svårt att bestämma mig för betyg men jag tror det blir en trea...
Den är lite papprig nu men känns som den kanske skulle kunna blir mjuk om den fick användas mycket.
Den är kortare än min tjockhoppe fast det står samma på lappen vilket är lite irriterande för fickan kommer precis i knuten. Tror jag föredrar min tjocka osaka.

+
sval
liten knut

-
känns stum
fickan sitter dåligt och är oanvändbar, tycker man skulle kunna beställa utan.
#8109257
Jag satte en 4:a, mest för att den enda vävda sjal jag äger är en tunn Hoppediz Montreal, så jag har inte så mycket att jämföra med :) Avlastar bra tycker jag, bar lillkillen igår i närmare tre timmar när vi var ute på stan + ett köpcenter (han väger runt 9 kg nu) och det kändes inget i vare sig axlar eller rygg efter det :tumup: Som flera har kommenterat så förstår jag inte heller riktigt vitsen med fickan, jag får den också mitt i min knut :evil:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?