Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Emmiez
#7055001
ja vill köpa en vävstol, o nu har ja platsen (men inte pengarna) så nu kan jag börja drömma igen :D
Användarens profilbild
Av glis
#7055838
melon skrev:Du har ingen torktumlare? Då kan man öppna lite då och då och kolla hur det fortskrider.
Tyvärr har jag inte det, emn det får gå ändå.

En gång tvättade och tumlade vi våra gore-tex jackor i maskinerna i hyreshuset där jag har min övernattningslägenhet. Det stank så mycket sköljmedelsparfym om dem så att vi var tvugna att tvätta dem när vi kom hem. Så de får lufttorka i framtiden och jag får tova i tvättmaskinen.
Användarens profilbild
Av glis
#7055887
:iagree: Kolla blocket och annonsmarknader lokalt. Tror inte det behöver kosta mycket om ens något. Men det är klart, det kostar ju att köpa varp och garn och sådant.
Användarens profilbild
Av melon
#7056046
Emmiez skrev:ja vill köpa en vävstol, o nu har ja platsen (men inte pengarna) så nu kan jag börja drömma igen :D
de finns till och med till skänks på blocket ibland. Annars hittar du väldigt billiga där. :tumup:
Av Emmiez
#7056053
melon skrev:
Emmiez skrev:ja vill köpa en vävstol, o nu har ja platsen (men inte pengarna) så nu kan jag börja drömma igen :D
de finns till och med till skänks på blocket ibland. Annars hittar du väldigt billiga där. :tumup:
aha tack för era svar. skall kolla..
men vad behöver man? ja kan inget om vävstolar (än)

den enda ja sett i verkligheten är den som va i skolan som vi inte fick röra, så vad den gjorde där vet jag inte :lol:
Användarens profilbild
Av glis
#7056891
Om du är så ovan tycker jag att du skall börja med att gå en studiecirkel. Vi har gått igenom det här tidigare, att sätta upp en väv är ett attans jobb om man inte gjort det tidigare, jag vill påstå att risken är överhängande att man ruttnar och slänger ut vävstolen. Gå en cirkel, ta reda på vad du tycker är kul och jaga vävstol efter det. De lär inte bli dyrare.
Men GÅ EN CIRKEL, det är skitkul att väva. Jag vill inte vara avskräckande på något vis.
Av Emmiez
#7056921
glis skrev:Om du är så ovan tycker jag att du skall börja med att gå en studiecirkel. Vi har gått igenom det här tidigare, att sätta upp en väv är ett attans jobb om man inte gjort det tidigare, jag vill påstå att risken är överhängande att man ruttnar och slänger ut vävstolen. Gå en cirkel, ta reda på vad du tycker är kul och jaga vävstol efter det. De lär inte bli dyrare.
Men GÅ EN CIRKEL, det är skitkul att väva. Jag vill inte vara avskräckande på något vis.
Det låter faktiskt som en bra ide :tumup: Men var hittar man såna?

edit. sökte och hittade, men det kostar ju 1300 :? då kan ja ju inte göra det ändå.. dom pengarna har jag inte.. jaja får se om det blir vävstol får väl läsa mig till hur man gör var tanken får se vad som händer.
Av Britt
#7057698
Jag varpade för kuddar i onsdags. Snabb som jag var hann jag även förskeda innan det var dags att gå hem :D!
4 fina kuddar i rosengång ska det bli.
Användarens profilbild
Av glis
#7057745
Bunden eller ... vad heter den, obunden? Lös? Eller tänker jag fel? Bunden rosengång är väl "gubbatäcken"?
Vad roligt, lyllo!
Av Britt
#7127923
Igår solvade jag klart. Hade Cecilia med mig, så det tog tid :roll:. Hade velat skeda också, men hon hade slut på tålamodet, dottern. Och sambon är nu bortrest i två veckor så det kanske inte blir så mycket gjort om jag inte hittar barnvakt... Men bara hon blir frisk ordentligt kan jag ta mig lite smygtid på onsdag när jag är undervisningsfri :).
Användarens profilbild
Av melon
#7128000
Britt skrev:Igår solvade jag klart. Hade Cecilia med mig, så det tog tid :roll:. Hade velat skeda också, men hon hade slut på tålamodet, dottern. Och sambon är nu bortrest i två veckor så det kanske inte blir så mycket gjort om jag inte hittar barnvakt... Men bara hon blir frisk ordentligt kan jag ta mig lite smygtid på onsdag när jag är undervisningsfri :).
Å va roligt då är du snart klar att börja väva! :vågen:

Jag har börjat på min 6 meter långa trasmattevarp nu. Det ska bli 3 överdrag till kökssoffor (2 till mamma och 1 till mig) och den första är strax färdig. Den stoppade jag in inslag för hand med, bara några av varje och sen lite varierat mönster på det. Jag provade att snärja och lägga loppor (hette det så tro?) och lite annat roligt. Så den har verkligen tagit tid! :shock: Andra kommer jag att sy ihop trasor till och väva längre partier så jag hoppas den går lite fortare.
Av Britt
#7139525
Dagen gick utan att jag kom iväg, så jag tog lillfia med mig en stund direkt efter dagis, för det skulle ju gå så fort att skeda :roll: hade jag tänkt. Två timmar tog det med henne springande runt i lokalen och på toa, och i köket och i korridoren och vevande på spolmaskinen mm. Men nästa vecka, DÅ ska jag minsann dit och dra fram och knyta så att jag kan komma igång!
Av Nettan
#7139972
Emmiez skrev:
glis skrev:Om du är så ovan tycker jag att du skall börja med att gå en studiecirkel. Vi har gått igenom det här tidigare, att sätta upp en väv är ett attans jobb om man inte gjort det tidigare, jag vill påstå att risken är överhängande att man ruttnar och slänger ut vävstolen. Gå en cirkel, ta reda på vad du tycker är kul och jaga vävstol efter det. De lär inte bli dyrare.
Men GÅ EN CIRKEL, det är skitkul att väva. Jag vill inte vara avskräckande på något vis.
Det låter faktiskt som en bra ide :tumup: Men var hittar man såna?

edit. sökte och hittade, men det kostar ju 1300 :? då kan ja ju inte göra det ändå.. dom pengarna har jag inte.. jaja får se om det blir vävstol får väl läsa mig till hur man gör var tanken får se vad som händer.
Det kanske finns någon liten vävförening i närheten. Där borde det finnas "tanter" som mer än gärna tar med en nybörjare för att ta under sina vingar.
Av Britt
#7144570
melon skrev:Oj vågade du ta med barn till vävstugan? :shock: :lol: :lol:

Jag syr mattrasor för glatta livet, hoppas hinna väva en bit på fredag.
Det går bra när det bara är en... och saxar måste gömmas undan :wink:.
Mina ungar har alltid varit med överallt, det brukar gå bra, men blir de trötta får man gå hem.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 29
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?