Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
1
4%
2
Inga röster
0%
3
6
24%
4
13
52%
5
5
20%
Användarens profilbild
Av April
#4995
Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tis feb 21, 2006 17:50, redigerad totalt 2 gång.
Av Gäst
#6910
kom igen nu, visst måste det väl ligga en antiqua hemma hos nån´...dela med er! hur är den - är det en sådan där tunn och enkel långsjal som jag sitter och väntar på? eller håller den inte måttet... :wink:
Användarens profilbild
Av trollmamma
#7182
Jag köpte en så fin o jätte bra !!! jag gillade den skarpt tunn så den är troligen jätte bra på sommaren.
Tror att barnet inte ska väga allt för mycket då blir det troligen tungt.

Torfällde lite kan tyvärr inte säga så mycket mer för jag har blivit av med den!!! Till min stora sorg.

sörjer den enormt
Användarens profilbild
Av Alven
#13450
Sitter här med David i min nya Antigua. Den är superbra som inomhus/sommarsjal måste jag säga, tunn och smidig men inte lika avlastande som tex en stork. Jag kan förstå om den torrfäller innan man tvättat den för sköljvattnet var som blåbärssoppa i färgen, nu fäller den inte... Men som sagt, superbra sjal i värmen!


Bild
Senast redigerad av Alven den mån jun 20, 2005 12:53, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Helen
#14030
Använde min hela sommaren i fjor.
Inomhus används den mer eller mindre dagligen.
Nu i ute tjänst igen. Min mest använda sjal

Fransarna må vara fina, men de fastnar i knopparna på köksskåpen om man inte knutit undan dem. Efter att ha tvärnitat ett par gånger lär man sig snabbt :lol:

Gillar den skarpt!!

( säljer Antiguan)
Senast redigerad av Helen den fre jul 22, 2005 14:40, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Key
#14958
Min enda "riktiga" sjal. Gillar den såklart skarpt! Tyvärr luktade den skumt ett tag (även efter första tvättarna) och fransarna klumpade ihop sig vansinnigt efter tvätten. Funderar på att klippa av dem.
Användarens profilbild
Av Mi
#23061
Jag har "stil" som jag tycker är en otroligt vacker sjal, där får den en 5:a

Jag tycker att det är lite svårt att få till det riktigt men knytningen. Jag menar att den måste nästan vara perfekt för att inte sjalen ska skära in eller trycka ojämt, där får den en 2:a.

Eftersom den är så tunn och köpt som en sommarsjal så tycker jag den är helt ok, sval. En 3:a

Sonen gillar den skarpt därför en till 5:a :D

Slutbetyg blir en stark 3:a
Användarens profilbild
Av vanja77
#30657
Jag tycker (efter att ha provat antiguan ca 1 dag)

den avlastar bra (inte lika bra som varesig didy eller hoppe men tillräckligt)

den är sval och skön nu när det är varmt och Evelina har gett den klart godkänt denfår en 4:a av mig

Bild
Användarens profilbild
Av kalina
#30948
Min första vävda långsjal! Har inte riktigt fått kläm på knytningen ännu, men när jag väl får till det är den jätteskön. Jag klippte gräset med Hanna i den igår, och nog var det svettigt (hade ändå bara BH under och tunn body på Hanna), men i Moby Wrapen hade vi garanterat kokat! Trodde nog att den skulle vara ännu tunnare, så jag undrar just hur tjocka de "icke-svala" sjalarna är :? Har lite svårt att ge den ett riktigt utlåtande ännu eftersom vi inte riktigt vant oss vid den, men den får ändå en fyra eftersom den är så himla snygg!

Så här bra fick vi alla fall till det första gången! Hanna somnade direkt :D



Bild
Användarens profilbild
Av Pyron
#42940
Den får bara en 3 av mig.
Den är inte varm vilket är ett plus. men det som tar 5:an ifrån sjalen och blir en 3:a är att jag tycker att den är väldigt svår att få tillräckligt tajt.

bild kommer.
Användarens profilbild
Av solängel
#63749
Den får en 4:a av mig. Den har varit helt underbar nu under sommaren när det varit varmt, och så är den ju så vacker (har en Stil). Dock börjar jag nu när det blir lite kallare och tjejen blivit lite tyngre (7 kilo) ångra att jag sålde min babylonia. Tror att den skulle ha avlastat bättre, jag känner av rygg och axlar nu om jag bär länge, 1 timme och mer, men det är väl min dåliga rygg som spökar. Kan ju inte alls bära i BB-selen, 5 minuter max! Tillbaka till gymmet :lol:
Användarens profilbild
Av AnKa
#68637
Jag ger en 4:a

Det är en bra långsjal. Sval och skön på sommaren.

MEN avlastar inte riktigt lika bra som en diagonalvävd och det är lite trixigare att få knytningen riktigt bra tycker jag.

+ för att den är så otroligt vacker :D :D
Användarens profilbild
Av karra1
#77426
Min enda riktiga sjal som jag haft :-)

Tycker inte att det är svårt att knyta den(men har inget att jämföra med) och så är den snygg!
Användarens profilbild
Av MrsR
#102303
Jag köpte min antigua för att ha en svalare sjal på semstern i Florida, men blev faktiskt lite besviken :(

Trots många lovord från andra sjalare tycker jag inte att antiguan är så skön. Kanske funkar den bättre till en lite mindre bebis, men till en 9-kilos klump är den inte särskilt bekväm. Den avlastar inte tillräckligt bra.

Fast färgen stil är ju vansinnigt fin..........betyget blir 3.
Användarens profilbild
Av Imse
#176952
Jag har en ny amazonas antigua(fast nu heter den amazonas carry sling). den är diagonalvävd och utan fransar. Den avlastar bra, lika bra som storken tycker jag. Den är tunn,sval och lättknuten. Jag bär min 3 årige pojk i den och min et år gamla dotter. den är jätteskön :D
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?