Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Upp till vilken ålder kan du motivera ett sjalköp?

till ett barn som är max 1 år
Inga röster
0%
max 1½ år
3
11%
max 2 år
13
46%
max 3 år
11
39%
max 5 år
Inga röster
0%
äldre än 5 år....skriv gärna en rad om vilken ålder du tycker är max isåfall
1
4%
#60737
Alltså, det är ju klart att man köper inte en sjal för att bära en femtonåring men var går gränsen?

Köper man en ny sjal för att bära en 1½-åring, 2-åring, 3-åring.... :?:

Ja, var går din gräns när du fortfarande tror att sjalen kommer att bli använd o således är ett bra köp.

(Långsjal är det jag är nyfiken på.)
Användarens profilbild
Av tinaw
#60748
Stod jag plötsligt utan långsjal skulle jag nog sy en ny i rödaste rappet, men om det innebar att köpa en (dyr) sjal så... upp till två år, absolut, för då är det ett år kvar minst att använda den. Tre år känns lite tveksamt. Men det beror ju på barnet också.

Vetdu, jag blev nästan lite vemodig av frågan... det kommer en dag då jag inte använder sjalarna längre *suck*... Men vänta... sjalbarnbarn!
Användarens profilbild
Av Anna
#60751
Jag valde till sist 3år, men det beror ju ganksa mycket på läget. Nu har vi ju så vi klarar oss i sjalväg, men om jag inte haft någon bra vävd sjal att bära Hugo som är 2½år på ryggen med så skulle det helt klart kännas som ett motiverat köp. Nu har vi inte någon ergo just nu och det känns absolut som vi måste ha en till Hugo inför vintern så han kan följa med Johan på skidtur och så vi kan ha när man skall resa eller ut och gå i skogen och han kankse inte orkar hela vägen. så en ergo blir der snart igen, och den är då tänkt till Hugo även om vi säkert kommer använda den till bebisen också så småningom.
Användarens profilbild
Av Suskiv
#60752
Skulle nog inte köpa en ny dyr sjal till ett barn som var över två år.
Användarens profilbild
Av Helena
#60753
Jag har precis köpt en Easycare och min son blir två år i oktober. Det är kanske lite tveksam om jag behöver en, men jag ville ha en smidig och tunn sjal som är lätt att ta med. Jag har burit rätt lite de senaste månaderna, men nu bär jag faktiskt litegrand igen.
Jag tror att jag skulle kunna köpa fler sjalar, men min gräns kommer nog gå vid tre år. Fast hittar man något som är riktigt fint och billigt så kanske man slår till ändå, fast då är det ju inte för barnets skull, mer för ens egen skull.
Användarens profilbild
Av Zandra
#60760
Hmm, det var svårt. Personligen börjar det kännas svårare att motivera sjalköpen nu när dottern går så mycket. Vi köpte visserligen Hoppedizen för bara ett par månader sedan men det blir nog inga fler inköp om det inte blir fler barn.
Jo, det lär väl bli mer ringsjalar men mest för att byta stuk. :D

Jag sa iaf upp till tre eftersom min dotter snart är två. Så finns det liiite marginal för en Easy här... :oops:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
#60832
Zandra skrev: Jag sa iaf upp till tre eftersom min dotter snart är två. Så finns det liiite marginal för en Easy här... :oops:
*hehe*
Det var just den där Easy-marginalen jag också vill ha.....O här verkar ni ju helt klart tycka att jag har den även om jag skulle önska mig en i julklapp. Lillkillen blir ju inte 1½ förrän i slutet av januari. O 3 år....ja det är lååååångt borta :)
Användarens profilbild
Av vanja77
#60847
Helt klart upp till två då har man ändå minst ett år kvar men jag satte ändå upp till 3 år eftersom det är så bra andrahandsvärde på dom flesta sjalar så man kan alltid sälja sjalen igen om man märker att den inte används utan att förlora några större slantar på det.*ler*
Användarens profilbild
Av April
#60920
Jag säger också 2 år, efter det blir det kanske svårt att MOTIVERA ett sjalköp... men vem har sagt att allt måste motiveras? :P

(säger jag som bara RÅKADE smyga in på Indiska och köpa det underbara tyget till en grön/brun festsjal :oops: :oops: :oops: )

Kram
Användarens profilbild
Av Anso
#60979
Hm, man kan ju göra något fint till barnet sedan av sjalen - kanske ett lapptäcke eller så använder man den som bordsduk när man t.ex firar barnets födelse dag (tänka att få slabba lite gräddtårta på en Inka :lol: :lol: ).

3 år är nog en gräns.
Användarens profilbild
Av Alven
#61028
Jag skrev två år eftersom det redan börjar kännas lite svårt att motiverna en ny sjal till David... han bärs mest hemma nu.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#61441
Det fick bli "max 3 år" (alltså tom 3 år var min tolkning...) för visst måste man väl kunna köpa en sjal till ett barn som är över två år?! :lol:

...tyvärr känns det dock som om sjalshoppandet till K är slut nu, trots att hon inte ens fyllt två ännu, för det känns väldigt svårt att motivera något fler långsjalsköp nu när jag har min underbara ring-inka och K´s sjalåkande är nere på ett minimum (...men något enstaka hembygge kan det kanske bli? :wink: )
Användarens profilbild
Av Alex
#61471
Jag räknar in sele i den här omröstningen. Skulle utan vidare kunna köpa en Ergo för att kunna bära Felix vid festivaler, i skogen, o dyl.
Användarens profilbild
Av maimiti
#61476
Jag känner mig väldigt restriktiv och är en av de tre som svarat 1,5 år. Jag tror att jag skulle ha mycket svårt att motivera inköp av någon ny sjal då, iaf långsjal. Barn som kan gå ordentligt vill ju gärna göra det hellre än att sitta i mammas eller pappas famn. Jag inbillar mig att sjalen inte kommer att användas mer än korta stunder då och då känns det inte motiverat att lägga ut en massa pengar på det... så jag försöker bygga upp sjalgarderoben innan vi kommer dit ;)
Användarens profilbild
Av Anna
#61485
maimiti skrev: Barn som kan gå ordentligt vill ju gärna göra det hellre än att sitta i mammas eller pappas famn.
Inte min son! Han vill gärna bli buren om man har sjalen eller Ergon med sig. Dessutom orkar han inte gå ett par timmar på stan även om han kan gå stor del av tiden och jag orkar inte släpa på en vagn för att han skall sitta där en liten del av tiden och gå resten, då tar jag hellre sjalen. Underbart också att ha en sjal med om han somnat i bilen (mycket svårt att motivera honom att vackla hem helt nyvaken).
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?