Didymos : Kortsjal & Långsjal (vävda) - Sida 2 • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: lör okt 19, 2019 17:51

Didymos

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
0
Inga röster
2
2
2%
3
7
6%
4
26
23%
5
80
70%

Antal röster : 115

Älskar min Didy!

Inläggav Eir » tis jun 28, 2005 17:01

Helt klart en femma. Underbar! Enda minuset skulle vara priset då. :wink:

Bild

Didy Till
Senast redigerad av Eir fre aug 05, 2005 15:06, redigerad totalt 1 gång.
Anna med Isaac mars -05
Användarvisningsbild
Eir
SjalVan
SjalVan

Inläggav Prinzess » tis jul 05, 2005 21:22

Inte provat Didymos, men har blivit så kär i Didymos Eva!
Men har ju inte råd... :(

Hmm...skulle ju inte vara gäst! :)
Mamma Till Tindra Född 050214
Användarvisningsbild
Prinzess
SjalNovis
SjalNovis

Inläggav mojsan » tor jul 28, 2005 22:30

Didymos Jakob
Bild
Mamma till Bella bus feb-04 och lillasyster feb-07. http://www.familjeliv.se/krypin/mojsan/
Användarvisningsbild
mojsan
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav Hella » lör aug 13, 2005 07:38

Didyn fick bara en fyra av mig. Svårt svårt, för jag skulle vilja ge min "Lars" en femma, medan "Till" var så hård att den bara skulle fått en fyra. Katja var något mellanting mellan Lars och Till, och några andra färger har jag inte provat.
Jag tycker det är synd på en så bra sjal att beroende på vilken färg man väljer så får man olika känsla i sjalen och tyget. Sen är de faktiskt ganska mycket kortare än andra sjalar med samma längd, och det drar nog också ner poängen en aning tycker jag.
I övrigt en fantastisk sjal. Jag älskar att bära med didymos, och speciellt då Lasse som är jättemjuk och 5,2 meter (upplevs som lika lång som min Stork på 4,6 m)
Hella mamma till Alexander-00 Christoffer-03 Cecilia-05

http://hem.passagen.se/sjalhella

Bär med: Didymos, Easycare, Hoppediz, hemsydd didyringsjal och på fri hand...
Användarvisningsbild
Hella
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav AAaa » lör aug 27, 2005 21:33

Jag ger en 5:a! Jag har i försig inte haft den så långe men jag älskar den. Har en jaquardvävd, en Nino, och den är underbart mjuk och skön. Lättknyten och smidig och jag tycker mönstret är så fint. Den här kommer stanna hos mig! :D
Bild
Bild
Bild Bild
Användarvisningsbild
AAaa
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav maimiti » ons sep 07, 2005 08:35

Jag älskar min Wellen Silver. Den är följsam, lättknuten, vacker och avlastar jättebra. Priset kunde varit något lägre dock och det hade varit bra med någon mer färg och längd (fast det påverkar ju inte kvaliteten).

Bild

Avlastning: 5
Kvalitet: 5
"Lättknutenhet": 5
Pris: 4

Sammantaget betyg: 5
sjalfrälst

Bild

favoritcitat: man blir inte förälder av att ha barn mer än man blir pianist av att äga ett piano
Användarvisningsbild
maimiti
SjalBeroende
SjalBeroende

Ort: Textilindustrins Mecka, men på väg till Bogesund...

Inläggav Bina » sön sep 11, 2005 14:51

Bild

Bild

Toppensjalar! Lättknutna och snygga! ger den en femma!
BinaBild

Mamma till fem fantastiska barn
♥ 90 ♥ 93 ♥ 96 ♥ 04 ♥ 07 ♥
Användarvisningsbild
Bina
SjalFossil
SjalFossil

Inläggav thanisa » mån sep 19, 2005 12:20

Nu har jag bara haft en sjal och det är en didymos Katja. Köpte den strax innan att min dotter blev ett år och har nu haft den i 2,5 år. Är mycket nöjd med min sjal. Den är mjuk och ju mer vi använt den desto bättre har den blivit.
Bild

Vi använder den fortfarande ibland och nu är dottern 3,5 år. Både jag och mannen gillar sjalen och dottern trivs i den. Det som är en nackdel är att det kan ta ett tag innan man får till knytningarna ordenlitgt men när man dragit åt så sitter den så skönt att man knappt märker av att man bär någon. Går utmärkt att knyta sjalen så att barnet kan amma när det vill. Får nog säga att jag tycker att sjalen är prisvärd, har nämligen inte känt något behov av fler sjalar, med en didymos som har blivit tvättad några gånger så är alla andra sjalar överflödiga för vår del.
Bild
thanisa

Inläggav Sannasmamma » ons sep 21, 2005 09:51

Min didy var lite tunn tycker jag och hade lite vassa kanter. Den var svår att få till vid axlarna liksom. Den är fin, men jag tycker inte att den rättfärdigar sitt höga pris.
Användarvisningsbild
Sannasmamma
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav solängel » tis sep 27, 2005 14:28

Har ju bara använt min wellen aqua i ett par dagar, men jag trivs jättebra med den. Den är skön, avlastar jättebra åsså är den så härlig i färgen. Knuten blir ju större än med t ex amazonas antigua, men å andra sidan avlastar den mycket bättre. Vill helt klart ha fler didysar, men jag måste nog spara en stund först - det är ju nackdelen, de är väldigt dyra, speciellt om man vill ha en lite längre...
Mamma till :heart: Martina 050512 och Alma 081231 :heart:
Jag har börjat blogga!!! solängel på fri hand
Användarvisningsbild
solängel
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav Eld77 » tor nov 03, 2005 10:32

Jag gav den också en femma. Den avlastar jättebra, är mjuk och gosig (har en begagnad Lisa), lättknuten och snygg. Enda nackdelen är att den kan bli lite varm i omsluten knytning.
Eld77 Jenny med Sara 0501 och Björn 0801 :heart: Kramus
Användarvisningsbild
Eld77
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav Anna » fre nov 04, 2005 14:13

Jag har en didymos Lisa och ger den endast 3 i betyg. Jag har haft den ett tag nu, men väljer nästan alltid någon annan sjal och har nog nu bestämmt mig för att låta den vandra vidare.

Tyget känns alldeles för hårt och strävt ävenom jag gjort mitt yttersta för att mjukbehandla den med varmtvätt, torktumling, mangling och strykning. Nu när den blivit använd lite granna så börjar den dock ge med sig och jag kan tänka mig att den bara blir bättre med tiden och lite därför har jag hållit mig fast vid den även om jag inte riktigt tagit den till mig. När man väl fått den bra knuten är dock avlastningen kanonbra och hon är såå fin min Lisa. Synd med Didymos sjalarna att det skiljer så mycket i tygkvalitet mellan olika färgsättningar. Lisa är mycket lik Till i tyget, men kan inte alls jämföras med Jakob eller silver wellen.

(OBS! Jag säljer sjalar och didymos ingår inte i mitt sortiment, detta kan natrurligtivs påverka mitt omdömme av sjalen även om jag försöker ge den en rättvis bedömning i egenskap av privatperson).
H 0304 L 0509 E 1111
Användarvisningsbild
Anna
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Emma2 » mån nov 14, 2005 08:36

Jag satt en 5.... gillar min didy jättemkt. Mjuk o skön, avlastar bra och är lätt att knyta. Nu har jag en kort 3.7m färg Katja (Mammahappys gamla)
och jag tycker det är suvve med att inte ha ngt tyg över
Bild
Bild

Bär i Peekaboo bärpåse zebra, Didymos Katja 3.7m, Ringo NG jeans, Hoppendiz Svart 4.7m, Ringo Havssäv och Mei Tai Rainbow Burst
Användarvisningsbild
Emma2
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav trollmamma » mån dec 12, 2005 19:20

Ok jag har ju en ny en hemma :oops: 8) En Indio natur den är klart outstanding !!! en 5:a får den

Ända minus är att den såg tjock ut på bilderna så att jag inte köpte en tidigare !!!!

Den är så mjuk, nu var denna beg men det märks föga kan jag säga frågan är om den inte är bättre nu :roll: :lol: :lol:

Bild

Den har ju nu blivit färgad Nougat/brun (fick en otrevlig slask fläck o istället för att hänga upp mig färgade jag den :P )

Bild beviset

Bild
Senast redigerad av trollmamma mån jun 12, 2006 22:32, redigerad totalt 1 gång.
cina med Tor 021127 Axel 040904
Hoppe: Dublin*utlånad , AA Rödruta * utlånad, Dydisar: Lena,Lars, Indio Natur* färgad brun och en Amazonas Carry Sling Lollipop.
Användarvisningsbild
trollmamma
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav Knyttet & K » tor dec 29, 2005 20:10

Nu har jag haft min Indio rosa ett tag och tänkte mig på ett första utlåtande. Den avlastar bra, är fantastiskt fin och har varit mjuk från dag ett. Den är mer svårknuten än Easyn, jag tror att det beror på att tyget inte glider lika bra, det blir liksom lite "strävt" pga det vävda mönstret. Det känns som mer tyg än Easyn också.
Jag är inte så överförtjust i de sneda ändarna. Det blir inte lika snygg knut som med raka ändar, fast den blir ju lite mindre å andra sidan. Gillar inte fållarna heller. De är tjocka och skär in.
Betyget blir en stark 3:a
Senast redigerad av Knyttet & K tis feb 14, 2006 16:55, redigerad totalt 1 gång.

Tre ungar :heart:
Pysselblogg
Användarvisningsbild
Knyttet & K
SjalInventarie
SjalInventarie

FöregåendeNästa

Återgå till Kortsjal & Långsjal (vävda)