Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fiffi75
#4860
Hej!

En liten marknadsundersökning på ringar skulle jag vilja ha. Vilka säljer ringar och vad kostar de och vad kostar frakten. Vilka säljer aluringar? Någon på sjalträffen i stockholm häromdagen hade köpt från utlandet men jag mins inte varifrån. Vilka är billigast?
Användarens profilbild
Av Anso
#4863
Hej !
Babyboden har aluminiumringar, ca 70: tror jag exkl. frakt.
/Anso
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#4876
Minimundus:
Nylonringar- vita 49kr/paret, färgade 59kr/paret + 11kr frakt/par

Babyboden:
Nylonringar- vita 48kr/par, svarta 55kr/par, övriga färger 58kr/par + 10kr frakt/par
Aluminiumringar- alla färgerna 72kr/par +10kr frakt/par
Användarens profilbild
Av Fiffi75
#5079
Louise skrev:Kan bara tillägga att vi (stellaris) kommer att ha sjalringar i sortimentet, både plast och aluminium, hemma om cirka två veckor.
och priset?
Användarens profilbild
Av emmahawk
#5328
jag skulle ju rapportera hur mitt ring-köp gick och det är bara goda nyheter! Jag beställde ringar från www.slingrings.com förra veckan och häromdagen damp de ner i brevlådan. Jag passade på att beställa 4 par ringar då frakten för 3 och 4 var detsamma... :oops: Aluminiumringarna kostade ca $3 paret och frakten för mina ringar gick på totalt $5.05 så det bli väl ca 30kr paret. Brevet kom i ett litet brunt vadderat kuvert med handskriven adress vilket kanske minskar risken för att det fastnar i tullen...något som ju skulle kunna medföra betydligt högre pris. Så summa summarum är jag mycket nöjd och nitter och filar på tygval, nu skall det sys ringsjalar! :lol:
Användarens profilbild
Av Ester
#5333
hittar inga bilder på ringarna...vilken storlek tog du förresten?

Nu blir jag köpesugen igen..... :shock:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#5367
Var in och kikade på sidan lite, va kul att man faktiskt kan välja storlek på ringarna!
I de allra flesta fall fungerar ju den "vanliga" storleken (medium?) alldeles utmärkt, men ibland kan det ju vara trevligt med större eller mindre också!

Om det gick så smidigt att beställa kanske det kan vara ett alternativ om man ska köpa flera par ringar? (förutsatt då att det inte fastnar i tullen och man får en massa extra avgifter... :? )
Användarens profilbild
Av emmahawk
#5503
Detta var mitt första ring-köp så jag vet inte att jämföra. Men bilden på babyboden´s nylonringar är samma som slingrings har. På www.thebabywearer.com finns tester av alla de slag, inklusive recensioner av gör-det-själv-prylar och där fick slingrings högsta betyg. Vad det gäller stl-översättningar så använedr latmasken jag mig av en sida jag fick upp någon gång av en slump: http://annica.in-cyberspace.net/konvertera.shtml

Jag beställde två par medium, ett par large och ett par small, tänkte att jag skulle ha full spännvid för olika tyger! Alla aluminium, tre svarta och ett par i "bronze", fint mörkbrun-röd skimrande. Så nu skall jag bara bestämma mig för tyger...
Användarens profilbild
Av Fiffi75
#5561
Tack Emma det var det jag var ute efter. Hur snabbt kom ringarna? Någon som vill vara med och samköpa?

Pia
Användarens profilbild
Av emmahawk
#5669
Tror det tog ca 5 dagar till 1v. Minns inte riktigt, men jag hade inte hunnit tråna över posten särskilt länge! :wink:
Användarens profilbild
Av Tabby
#6378
vilket slags tunnt tyg kan man ha om man ska ha de små ringarna??
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#6424
Tabby skrev:vilket slags tunnt tyg kan man ha om man ska ha de små ringarna??
Skulle tippa på att det kan fungera med ett viscosetyg eller ganske ett lite tunnare bomullstyg av bra kvalitet eller kanske även linne om man inte gör sjalen så bred, för bredden på sjalen spelar ju också in, inte bara tygkvalien.
Användarens profilbild
Av emmahawk
#6427
Då kommer första rapporten! Jag sydde av en bit siden med de tunna ringarna och är mycket nöjd med resultatet! Vi åker till buenos aires på måndag och där är det högsommar så jag tänkte att sidenet skulle vara lite svalare och behagligare. Tyget flyter prima genom ringarna utan att glida. So far so good!
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?