Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Malin
#47712
Visst var det någon som tipsade om ett japanskt sätt att bära i ringsjal?
Kommer inte ihåg hur det var, någon hjälp mig att hitta!
(eller så är jag ute och cyklar helt, men jag vill minnas att det var med sjalen mellan barnets ben liksom. Eller?)
Användarens profilbild
Av miriel
#47749
Malin skrev:Visst var det någon som tipsade om ett japanskt sätt att bära i ringsjal?
Kommer inte ihåg hur det var, någon hjälp mig att hitta!
Här la jag tidigare upp några länkar med japanska ringsjalsinstruktioner:
http://www.sjalbarn.se/index.php?sid=d7 ... fc05a59655

Men vet inte om det var det du menade...

Länkarna igen:
http://yamarinos.main.jp/top/sling02/slinguse.htm

http://pinco.cside.com/bs-union/menu/use-1.html

http://pinco.cside.com/bs-union/menu/use-3.html

http://yamarinos.main.jp/top/sling02/da ... owdako.htm

Malin skrev:...(eller så är jag ute och cyklar helt, men jag vill minnas att det var med sjalen mellan barnets ben liksom. Eller?)
Nu är jag på jobbet och hinner inte surfa runt, men så fort jag kommer hem kan jag nog hitta någon bra bild!
(men du kanske hittar något intressant via länkarna ovan....)
Användarens profilbild
Av miriel
#47963
Nu har jag hittat några bilder:

Bild

Bild

Brukar ha ringsjalen "upp och ner" med ringarna på ryggen...hm, blev konstigt...man spänner ringarna under ena armen... Får förtydliga mig om du tycker jag svammlar :roll:

Var det så du menade? Vi har burit så endel, speciellt med sovande barn. Mysigt! :D
Användarens profilbild
Av Malin
#48051
Det var de bilderna jag menade.
Visst var det så din karl bar er minsta på sjalträffen i Hagaparken tidigare i somras?
Det såg så mysigt ut och jag har funderat på hur han gjorde. Nu ska jag pröva!
Det måste ju funka lika bra med kortsjal också, eller hur?
Användarens profilbild
Av Malin
#48060
Förresten - hur gör du för att det inte ska bli snett?
Ena benet hamnar högre än det andra, kan inte vara bra för höfterna. Annars känns det ju väldigt bra, men jag kan ju inte peta in huvudet under tyget när han är vaken, då blir det vilda protester!
Användarens profilbild
Av Alex
#48720
Jag tror att det kan vara finessen med ringsjal vs kortsjal, man kan justera ringsjalen i ett huj. Om man släpper efter lite på den sidan där betet är högre. Det är svårt i kortsjal, men det går.
Användarens profilbild
Av miriel
#57535
Maste bara beratta att jag nu i femton dagar burit Ayumi uteslutande i ringsjal pa detta satt och det fungerar otroligt bra!

Hon har bra koll pa allt som hander runt omkring och kan latt prata med folk och se vad som hander.
Hon sitter ordentligt med bra stod for ryggen och jag har handerna fria. Somnar hon sa drar jag tyget over huvudet och hon kan sova ostort.

Vi har akt enheldel, tag, buss och tunnelbana (med MYCKET trappor) och da har det varit bra att kunna bara bagaget med bada handerna. :D

Trodde aldrig att jag skulle anvanda ringsjal sa mycketoch vara sa nojd!!

Hoppas ni forstar vad jag skriver trots att jag inte har de tre sista bokstaverna i svenska alfabetet....japanskt tangentbord.... :roll:
Användarens profilbild
Av Malin
#57611
Kul att höra din berättelse!
Vad har du för ringsjal förresten?
Jag har kanske inte gett det här med ringsjal en riktig chans, nu ska jag prova igen!
Användarens profilbild
Av miriel
#57804
Malin skrev:Kul att höra din berättelse!
Vad har du för ringsjal förresten?
Jag har kanske inte gett det här med ringsjal en riktig chans, nu ska jag prova igen!
Vi har med oss varsin Ringo, vilka vi ar himla nojda med! :D

Forsok att ge ringsjalen en chans till. Lycka till!
Användarens profilbild
Av puppan
#57862
miriel skrev: Brukar ha ringsjalen "upp och ner" med ringarna på ryggen...hm, blev konstigt...man spänner ringarna under ena armen... Får förtydliga mig om du tycker jag svammlar :roll:

Var det så du menade? Vi har burit så endel, speciellt med sovande barn. Mysigt! :D
Jag förstår inte... Kanske för tidigt för mig :D , men kan du förklara en gång till? Verkar himla bra ju....
Användarens profilbild
Av miriel
#62613
puppan skrev: Jag förstår inte... Kanske för tidigt för mig :D , men kan du förklara en gång till? Verkar himla bra ju....
Sa fort vi har en battre datoruppkoppling sa ska jag lagga upp bilder pa hur vi har sjalen och beskriva lite tydligare.
Aterkommer i slutet av september...
Hors! :D
Användarens profilbild
Av Alex
#62627
Ta på dig sjalen upp och ner, alltså med svansen uppåt. Snurra nu sjalen så att ringarna kommer bakom ryggen, så högt att du kommer åt dem om det behövs. Nu går ju svansen på rätt håll, och du kan spänna neråt.

Det är jätteskönt att bära så, gör det ofta i vår bärabarn!! :D
Användarens profilbild
Av miriel
#68014
Alex skrev:Ta på dig sjalen upp och ner, alltså med svansen uppåt. Snurra nu sjalen så att ringarna kommer bakom ryggen, så högt att du kommer åt dem om det behövs. Nu går ju svansen på rätt håll, och du kan spänna neråt.

Det är jätteskönt att bära så, gör det ofta i vår bärabarn!! :D
Jättebra förklaring :D Och här kommer några bilder:

Bild

Så här bar vi Ayumi varje dag i fem veckor, ibland upp till 5-6 timmar i sträck...

Det fungerade också bra på Gentaro, smidigt med sovande barn stora som små.

Nu hemma i Sverige igen så kommer ringsjal att användas mycket mer än innan vi åkte! :D
Användarens profilbild
Av Anso
#68018
Miriel!
Vad tyckte de om Ringo i Japan? Någon som undrade över dem?
Användarens profilbild
Av miriel
#68026
Anso skrev:Miriel!
Vad tyckte de om Ringo i Japan? Någon som undrade över dem?
Inte så där att man blev påhoppad på gatan direkt :D Men visst tittade folk (men mest på mina söta barn :wink: ) Pratade med endel "ringsjalbärare" och visade såklart vår då.

Ringon är mycket smidigare än de vi såg, det är mycket smalare över axeln och mycket mer tyg i de japanska. Endel var riktigt tunga...

Annars bär folk mest i mystiska "babybjörnkopior" eller om det är ifrån Japan som BB inspireras :roll: ....hemskt tungt och obekvämt ser det ut...
Ska lägga upp bilder såfort jag hinner....

(På den högraste bilden bär Mattias i en inlånad Psling, en av den "billiga" varianten...bara runt 1000 svkr.... den följde med hem till Sverige på långlån :D )
Det finns massor att berätta ska försöka såfort jag är lite piggare på kvällarna...
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?