Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
2
2%
3
7
6%
4
26
23%
5
80
70%
Användarens profilbild
Av Eir
#33132
Helt klart en femma. Underbar! Enda minuset skulle vara priset då. :wink:

Bild

Didy Till
Senast redigerad av Eir den fre aug 05, 2005 16:06, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Prinzess
#35027
Inte provat Didymos, men har blivit så kär i Didymos Eva!
Men har ju inte råd... :(


Hmm...skulle ju inte vara gäst! :)
Användarens profilbild
Av Hella
#48193
Didyn fick bara en fyra av mig. Svårt svårt, för jag skulle vilja ge min "Lars" en femma, medan "Till" var så hård att den bara skulle fått en fyra. Katja var något mellanting mellan Lars och Till, och några andra färger har jag inte provat.
Jag tycker det är synd på en så bra sjal att beroende på vilken färg man väljer så får man olika känsla i sjalen och tyget. Sen är de faktiskt ganska mycket kortare än andra sjalar med samma längd, och det drar nog också ner poängen en aning tycker jag.
I övrigt en fantastisk sjal. Jag älskar att bära med didymos, och speciellt då Lasse som är jättemjuk och 5,2 meter (upplevs som lika lång som min Stork på 4,6 m)
Användarens profilbild
Av AAaa
#54686
Jag ger en 5:a! Jag har i försig inte haft den så långe men jag älskar den. Har en jaquardvävd, en Nino, och den är underbart mjuk och skön. Lättknyten och smidig och jag tycker mönstret är så fint. Den här kommer stanna hos mig! :D
Användarens profilbild
Av maimiti
#58713
Jag älskar min Wellen Silver. Den är följsam, lättknuten, vacker och avlastar jättebra. Priset kunde varit något lägre dock och det hade varit bra med någon mer färg och längd (fast det påverkar ju inte kvaliteten).

Bild

Avlastning: 5
Kvalitet: 5
"Lättknutenhet": 5
Pris: 4

Sammantaget betyg: 5
Användarens profilbild
Av Bina
#60728
Bild

Bild

Toppensjalar! Lättknutna och snygga! ger den en femma!
Av thanisa
#64125
Nu har jag bara haft en sjal och det är en didymos Katja. Köpte den strax innan att min dotter blev ett år och har nu haft den i 2,5 år. Är mycket nöjd med min sjal. Den är mjuk och ju mer vi använt den desto bättre har den blivit.
Bild


Vi använder den fortfarande ibland och nu är dottern 3,5 år. Både jag och mannen gillar sjalen och dottern trivs i den. Det som är en nackdel är att det kan ta ett tag innan man får till knytningarna ordenlitgt men när man dragit åt så sitter den så skönt att man knappt märker av att man bär någon. Går utmärkt att knyta sjalen så att barnet kan amma när det vill. Får nog säga att jag tycker att sjalen är prisvärd, har nämligen inte känt något behov av fler sjalar, med en didymos som har blivit tvättad några gånger så är alla andra sjalar överflödiga för vår del.
Bild
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
#64966
Min didy var lite tunn tycker jag och hade lite vassa kanter. Den var svår att få till vid axlarna liksom. Den är fin, men jag tycker inte att den rättfärdigar sitt höga pris.
Användarens profilbild
Av solängel
#67800
Har ju bara använt min wellen aqua i ett par dagar, men jag trivs jättebra med den. Den är skön, avlastar jättebra åsså är den så härlig i färgen. Knuten blir ju större än med t ex amazonas antigua, men å andra sidan avlastar den mycket bättre. Vill helt klart ha fler didysar, men jag måste nog spara en stund först - det är ju nackdelen, de är väldigt dyra, speciellt om man vill ha en lite längre...
Användarens profilbild
Av Eld77
#83599
Jag gav den också en femma. Den avlastar jättebra, är mjuk och gosig (har en begagnad Lisa), lättknuten och snygg. Enda nackdelen är att den kan bli lite varm i omsluten knytning.
Användarens profilbild
Av Anna
#84165
Jag har en didymos Lisa och ger den endast 3 i betyg. Jag har haft den ett tag nu, men väljer nästan alltid någon annan sjal och har nog nu bestämmt mig för att låta den vandra vidare.

Tyget känns alldeles för hårt och strävt ävenom jag gjort mitt yttersta för att mjukbehandla den med varmtvätt, torktumling, mangling och strykning. Nu när den blivit använd lite granna så börjar den dock ge med sig och jag kan tänka mig att den bara blir bättre med tiden och lite därför har jag hållit mig fast vid den även om jag inte riktigt tagit den till mig. När man väl fått den bra knuten är dock avlastningen kanonbra och hon är såå fin min Lisa. Synd med Didymos sjalarna att det skiljer så mycket i tygkvalitet mellan olika färgsättningar. Lisa är mycket lik Till i tyget, men kan inte alls jämföras med Jakob eller silver wellen.


(OBS! Jag säljer sjalar och didymos ingår inte i mitt sortiment, detta kan natrurligtivs påverka mitt omdömme av sjalen även om jag försöker ge den en rättvis bedömning i egenskap av privatperson).
Användarens profilbild
Av Emma2
#89083
Jag satt en 5.... gillar min didy jättemkt. Mjuk o skön, avlastar bra och är lätt att knyta. Nu har jag en kort 3.7m färg Katja (Mammahappys gamla)
och jag tycker det är suvve med att inte ha ngt tyg över
Bild
Användarens profilbild
Av trollmamma
#104025
Ok jag har ju en ny en hemma :oops: 8) En Indio natur den är klart outstanding !!! en 5:a får den

Ända minus är att den såg tjock ut på bilderna så att jag inte köpte en tidigare !!!!

Den är så mjuk, nu var denna beg men det märks föga kan jag säga frågan är om den inte är bättre nu :roll: :lol: :lol:

Bild

Den har ju nu blivit färgad Nougat/brun (fick en otrevlig slask fläck o istället för att hänga upp mig färgade jag den :P )

Bild beviset

Bild
Senast redigerad av trollmamma den mån jun 12, 2006 23:32, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
#111110
Nu har jag haft min Indio rosa ett tag och tänkte mig på ett första utlåtande. Den avlastar bra, är fantastiskt fin och har varit mjuk från dag ett. Den är mer svårknuten än Easyn, jag tror att det beror på att tyget inte glider lika bra, det blir liksom lite "strävt" pga det vävda mönstret. Det känns som mer tyg än Easyn också.
Jag är inte så överförtjust i de sneda ändarna. Det blir inte lika snygg knut som med raka ändar, fast den blir ju lite mindre å andra sidan. Gillar inte fållarna heller. De är tjocka och skär in.
Betyget blir en stark 3:a
Senast redigerad av Knyttet & K den tis feb 14, 2006 16:55, redigerad totalt 1 gånger.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?