[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1092: Undefined array key 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1092: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Undefined array key 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Undefined array key 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Trying to access array offset on value of type null
Hur mycket bär era män? - Sida 2 - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur ofta bär männen i familjen med sjal/sele?

Av fimblo
#23425
Min man bär aldrig eftersom jag inte är tillsammans med en man :) Min sambo dock bär hela tiden med alla olika sorters saker.

Själv brukar jag (som är pappan i familjen) bära varje dag, när jag går ut för att handla använder jag Ergon och när jag är hemma använder jag mest nån av ringsjalarna. Jag har någon gång försökt att använda långsjalen men behöver nog lite träning...
Användarens profilbild
Av johanna
#23482
Nu när Ergon har kommit tillbaka från Grekland kan maken börja bära igen... Han har burit mycket tidigare, men nu sitter Malte i vagn när vi går ut :shock: :shock: :shock: så då "behövs" det ju inte. Men det blir väl nån gång i veckan kan jag tro. Han bär bara i Ergo; jag sydde ju en ringsjal åt honom men han blir inte kompis med den. Jag vet inte om det är för att han är så "rak". Nån som har nåt förslag (OT)?!
Användarens profilbild
Av Suskiv
#23509
I genomsnitt blir det väl varannan dag. Han bär iaf välidigt ofta men inte riktigt varje dag. Han gillar Ergon och bär gärna i långsjal om jag knyter.
Användarens profilbild
Av sillen
#23512
johanna skrev:jag sydde ju en ringsjal åt honom men han blir inte kompis med den. Jag vet inte om det är för att han är så "rak". Nån som har nåt förslag (OT)?!
Min make (och jag oxå för den delen :roll: ) är "raka", med detta menar jag att axlarna är parallella med marken och inte sluttar som en cocacola-flaska. Vi gillar MayaWrapSling! Många gillar den ju inte, men jag tror att den är gjord för oss rakisar!

Se om du kan låna en och testa!

Kan tillägga att hemsydda ringsjalar inte alls är lika sköna för oss?!
Användarens profilbild
Av Zandra
#23539
Svarade "en gång i veckan" trots att det kanske är mer sällan nu, men det beror på att Aniara nu är så stor att hon går själv och så åker hon vagn rätt mycket numera.
Ville bara inte att statistiken skulle se ut som om han inte bär. :wink:

Min man har annars burit mycket i både bärsjalar & selar, han är lika stort fan av principen att bära som jag är, dock inte lika prillig vad gäller sjalbegäret. :lol:
Användarens profilbild
Av Karint
#23600
Min sambo använder 1-2 ggr i veckan. Han vill bära i sjal men blev lite besviken över att jag valde en så kvinnlig färg (hoppediz dehli) så nu funderar jag på att köpa en inka till oss båda.
Användarens profilbild
Av mojsan
#23604
..i ergo. Bara. Han fick ju välja färg, och valde den röda! Jag skulle vilja knyta på honom långsjal nån gång, men har inte fått det . Än...
Av randig
#23634
Min man bär mest på helgerna eftersom det är jag som är föräldraledig. Jag trodde att han kanske tyckte att det var lite "tjejigt" att bära i sjal och föreslog därför att vi skulle skaffa en Sutemi eller Ergo om han tyckte att det var lite mera "manligt". Jag surfade runt en massa och letade upp begagnade selar men när jag föreslog det för mannen så sa han "men jag vill ju bära i sjal!"

Så han är sjalfrälst han också, även om han tycker att det räcker med en eller högst två sjalar medan jag gärna skulle haft tio.
Användarens profilbild
Av doddit
#23762
Kalle bär nån gång i veckan. Hoppizen kan han använda om jag knyter fast den på honom, annars väljer han helst frankenkozyn som jag sytt. Han skulle nog tycka bättre om en sele tror jag.
Användarens profilbild
Av vanja77
#23822
Min sambo bär aldrig i sjalen och allt mer sällan i babybjörn-selen
1ggr/vecka...max

synd tycker jag men vad kan man göra??
Användarens profilbild
Av HelenaW
#23823
Johan bär både i sjal och sele, några gånger i veckan. Sedan vi köpte en Patapum bär han helst i den eftersom det går fortast på och av, men han tycker sjalarna är super också.
Användarens profilbild
Av Key
#24010
Björn bär inte så gärna - har lite krångel med ryggen och har inte förstått det fina med sjalar ;)... Men när han var hemma med Johannes bar han en del med bärstolen - nu hoppas jag att han ska tycka om ERGOn så småningom...
Användarens profilbild
Av Louise
#24015
Varje dag :D

Sutemin är hans favorit. Han har efter lite övertalning börjat använda Patapumen också och väljer den mer och mer. Han har faktiskt gett de flesta sjalar vi säljer en chans men selarna ligger klart i topp på hans lista. När Amanda var yngre så bar han mycket i trikåsjalar.
Användarens profilbild
Av trollmamma
#24073
Min ban har burit några gånger !
Detta oftast när jag säger att jag inte pallar !!

Tor bar han inte mycket i sjal men Axel har blivit mer han är glad åt sjalarna men lite skeptisk.
jag kan tänka att när han är hemma kommer han fatta behovet !

Vi har ju rätt nöjda barn de tycker att vagnen är ok o det mycket för att alternativ alltid finns ! Detta utnyttjar min man till max !!! o se'n får jag ha ett klängande barn på kvällen o natten ! så jag bär hellre !
Användarens profilbild
Av Elvira
#24356
Min kille var faktiskt den av oss som fick upp ögonen för bärsjalar, jag skulle promt köpa bb selen till oss, men nu är det jag som är frälst.
Jag svarade flera ggr i veckan i vissa perioder är det varje dag. Vi har tvi långa trikåsjalar från minimundus. Han är en fena på att slänga i hop värsta knuten och i med bäbis.
Det är de bästa sättet för honom att natta tjejerna då de är lite mammiga just nu.
Jag älskar att se honom med ett sovande barn i sjalen, så vackert.
När man går på stan men honom och flickorna i sjal så får han många ögon på sig, tjejer är somgalna i killar som är nära sina barn....
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?