Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken "bärtyp" är du?

Fanatisk heltidsbärare (bär alltid har kanske inte vagn alls)
9
16%
Heltidsbärare (bär mest men använder vagn ibland)
16
29%
Halvtidsbärare (varierar bärande och vagn)
25
45%
Komplementbär (mest vagn, bär bara ibland)
4
7%
andra bärvanor (berätta gärna mer)
1
2%
Användarens profilbild
Av vanja77
#17731
Oj det där varierar efter tycke och humör ibland bär jag enbart hemma i långa perioder och ibland bär jag jämt och överallt.
halvtid får man nog säga
Användarens profilbild
Av Karin&Alex
#17743
Mitt svar är:
Heltidsbärare!!! :)
Jag bär mest men använder vagnen ibland.
Användarens profilbild
Av Anna
#17744
Vi har gått igenom många av dessa faserna tycker jag. Började med vagn men Hugo gillade den inte alls så efter en liten stund var det bara att bära Hugo och knuffa vagnen, då oftast utan hjälpmedel och ibland fick man bära honom i åkpåsen eftersom han inte var klädd att bäras utan jag tänkt han skulle ligga i vagnen. Vi hade också en Baby björn som användes ganska flitigt.

När Hugo var tre månader skaffade vi första korta sjalen och då var det bara sjal + baby björn som gällde några månader.

Kring 6 månader kunde Hugo tänka sig åka vagn ibland så då gjorde han det till ÖF babysång mm.

Fårn ca ett år då vi skaffade några långsjalar och ergo så bar vi nästanheltid till aldeles nyligen (om han inte gått själv eller åkt lite pulka nu i vinter). Nu är jag dock lite för trött för att bära mycket och Hugo går gärna och åker också gärna vagn.
Användarens profilbild
Av Alven
#17745
Heltid röstade jag på. Enda gången jag öht använder vagnen är om vi ska på långpromenad och David ska sova. Ska jag på stan bara transportera mig och sonen nånstans blir det sjal (eller ergo).
Användarens profilbild
Av Key
#17746
Röstade på andra bärvanor - visste inte riktigt var jag passade in ;)

Jag tror att jag får säga att jag bär c:a halvtid med Tobias (kanske 3/4)... Mycket bär jag hemma och på jobbet - och korta shoppingturer. Men ska jag storhandla funkar det inte att ha honom på magen tycker jag...

Med Johannes OCH Tobias blir det dubbelvagn om jag är ensam , det är väl svårt annars eftersom jag inte fått till det där med att bära på ryggen än.

Bara Johannes har jag inte varit ute så mycket med på ett tag :( men hoppas på att det blir mer snart. Men om det blir vagn eller ERGO eller möjligen ringsjal beror säkert på situationen.

Vi bor f ö på landet och måste i princip alltid ta bilen om vi ska någonstans, och jag tycker att det påverkar vad man får för vanor med vagn och sjal....
Användarens profilbild
Av April
#17802
Någonstans mellan heltidsbärare och fanatiker :-D Jag har aldrig med mig vagn när vi ska någonstan, besvärar mig aldrig med att lyfta in vagnen. Men om vi bara ska gå en runda i kvarteret så tar jag gärna vagnen, tycker det är lite mysigt ;-)

Saga älskar både att bli buren och åka vagn - så för hennes del kvittar det ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av Helena
#17819
AnKa skrev:Jag hoppas att ni förstod att det var lite ironi bakom fanatisk :D
Jag har inte menat det som negativt eller på något sätt överdrivet. Kanske var det ett dåligt ordval av mig. Jag ber om ursäkt om jag sårat någon :oops:
Men vet du på mig stämde det in lite, jag gick ju omkring och trodde att alla barn i vagn var det synd om ett tag, och så är det ju inte. Det är lite befriande nu, att jag faktiskt kan se lite fördelar med vagn också. Fast det är skönt att jag kan välja själv, ifall jag vill ha den eller inte.
Användarens profilbild
Av mia75
#17829
Vi använder mest vagn. Jag har ju precis fått min första långsjal så det kommer nog att bli mer bärande framöver. En gång har jag försökt att få honom att sova i den, men han blev jättearg och höll sig vaken två timmar längre än vanligt... :? I kortsjalen har han heller aldrig sovit, men kanske det går att vänja honom, det skulle vara skönt att slippa vagnen ibland.
Användarens profilbild
Av exiteme
#17838
Sedan jag skaffade min storkis och ERGO, står barnvagnen o dammar. Keyla sitter endast i vagn om maken är ensam hemma och är ute och påtar i trädgården eller mekar med hojen.
Användarens profilbild
Av Cayenne
#17851
Jag röstade på halvtidsbärare.

Än så länge är min lilla bara 8 veckor, så vi har inte hunnit med så jättemånga äventyr än. Har jag med mig alla tre barnen ut, vågar jag inte gå så långt utan vagn, eftersom då ståbrädan är ett måste till min 3½-åring med korta ben. Ibland somnar hon, så då kan jag ju bära lillan och ha storasyster i vagnen.

Tar jag bilen till BVC eller liknande, bär jag inte babyskyddet, utan sätter lillan i sjalen.

Jag bär henne mycket hemma.

Jag har/ har haft problem med axlar o nacke och dessutom hade jag svår foglossning under graviditeten, så jag vill inte bära _för_ mycket. Men 2-3 timmar har jag väl henne i sjalen ibland...
Användarens profilbild
Av Mrs Data
#17879
För en vecka sedan hade jag skrivit fanatisk, då hade vagnen stått och samlat damm i två månader. Har inte kommit mig för att lära mig ryggknytning ännu och sonen är för nyfiken för att sitta inåt mot min magen. Insåg tillslut att det inte var så AP att ändå försöka få honom att göra det och tog fram vagnen. Måste ta tag i ryggknytning nu!!!
Användarens profilbild
Av Helene
#17896
Halvtidsbärare kan jag kanske kalla mig?
Numer har jag alltid med mig vagnen för att slippa bära väskan och eventuella påsar, kunna sätta ner henne en stund om jag inte orkar bära och hon inte orkar gå.
Jag försöker få henne att gå så mycket hon orkar men jag får panik om jag skulle ha glömt sjalen hemma.
Nu när jag är gravid vill jag ha fler alternativ än bara sjalen eller att hon får gå.
Idag försökte jag förklara att jag fick ont i magen om jag bar för länge, hon ville inte gå (vi hade varit ute i två timmar) tillslut accepterade hon faktiskt att sitta i vagnen sista biten hem.
Användarens profilbild
Av Zandra
#17931
Oj vad svårt det var att bestämma sig för ett svar. Rolig fråga! :D

Det känns som om jag/vi gått igenom typ alla faserna:

* Först vagn helt i början tills Aniara blev så stor & det var så varmt att man kunde ha henne i Babybjörn (det var vargavinter & hon vägde bara 2 kg vid ankomst).
* Sedan Babybjörn på heltid.
* Sedan vagn ett tag igen när det blev tungt & hon hade en kort period av vagn är trevlig.
* upptäcker UBW - vagnen rasslade i sin ensamhet i källaren läääänge.... Blev fanatiker & led med alla icke-sjalare & oburna barn. Det gör jag iof sig fortfarande. :wink:
* Kort vagnsperiod igen.
* Köper Sutemi - vagnen tillbaka i källaren.
* Säljer vagnen.
* Köper annan vagn, gammal skorv som både jag & A fattar tycke för & blir helt plötsligt vagnsåkare big time.
* Aniara vill gå själv....

Just nu har vi vagn men alltid sjal/sele med såklart & de flesta turer är kombination av knalla själv, åka vagn & bli buren.
Användarens profilbild
Av Kristina
#17943
Jag klickade i fanatisk för jag avskyr att använda vagn, Alma har ite så mycket emot det men jag, no no... Nu använder vi faktiskt ändå vagn någon gång, ibland för att få åka gratis på bussen om vi inte orkar gå/cykla in till stan, ibland för att pappa vill köra vagnen och jag är för lat för att bära, men annars aldrig.
Det blir väl kanske mer snart om det blir jobbigt för mig att bära, men jag hoppas inte det eftersom det är så drygt med vagn.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?