Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
#1719447
Jag har tappat bort min gamla vävtråd så jag startar en ny. I den förra skrek jag efter folk som var sugna på att prata vävning och det fanns en hel del. Hoppas ni hittar hit också så fortsätter vi!

Jag har börjat på vävkurs och det går långsamt men säkert framåt. Dessutom fick jag en liten bordsvävstol (bohus) från en kompis. Bara 2 skaft och 35cm vävbredd men man kan nog hitta på roliga grejjer att väva i den. Just nu ska det bli shoppingpåsar i tidningspapper:

Bild
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
#1719536
melon skrev:Jag har tappat bort min gamla vävtråd så jag startar en ny. I den förra skrek jag efter folk som var sugna på att prata vävning och det fanns en hel del. Hoppas ni hittar hit också så fortsätter vi!

Jag har börjat på vävkurs och det går långsamt men säkert framåt. Dessutom fick jag en liten bordsvävstol (bohus) från en kompis. Bara 2 skaft och 35cm vävbredd men man kan nog hitta på roliga grejjer att väva i den. Just nu ska det bli shoppingpåsar i tidningspapper:

Bild
Gud så fränt det lät! Blir de hållbarare än vad det låter? ;-)
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
#1719621
så kul! jag har en sån liten vävstol och har länge varit jättesugen på att testa den. jag känner mig redan inspirerad och ska följa tråden så kanske jag kan göra slag i saken snart.
Användarens profilbild
Av melon
#1719722
Kaffemoster: Tydligen blir det så fast packat att det ska funka. Det sa de i vävaffären i Borås iaf. Varpen håller ju ihop bra också, så den tål nog endel vikt. Återkommer med info när den är testad :wink:

AnnaBanana: Va kul!

Marit: Har inte du vävt lindisktrasor? Väver du mycket?
Av Britt
#1727434
Jag väver! Har en vävstol uppsatt hemma. En stor en, men har svårt att komma igång. På vävstugan däremot är det full fart. Just nu väver jag lindisktrasor efter ett mönster som nästan motsvarar Växbo lin, är inne på nummer 13 av 15 och hoppas bli klar till jul av nån anledning :roll: .
Användarens profilbild
Av SoFaD
#1734082
Jag väver inte just nu, men har en vävstol som står nerfälld i mitt rum. Det är inte en jättestor, men jag kan nog väva runt metern brett iaf. Har gått ett år på folkhögskola och vävt allt möjligt: plädar, dukar, mattor mm. Vävmaskinen kallade de mig :-) Har vävt sen jag var liten, för både mormor och mamma har stora vävstolar.
Är ju hur kul som helst! Men just nu känns det inte som nån vits att sätta upp min vävstol. Hinner ju inte hälften av det jag vill göra som det är nu... Men när barnen blir större, då ska den upp!

Kul med en vävtråd!!
Användarens profilbild
Av melon
#1734391
Bara lite avundsjuk på er som har vävstolar uppsatta hemma :wink: Jag funderar på om en Glimåkra Julia skulle få plats i mitt yttepyttepysselrum: http://www.gavglimakra.se/images/produc ... a-stor.jpg

Jag var på min kurs idag och fortsatte på tidningsväven. Sedan började jag solva till det som ska bli tre trasmattebitar som ska få klä kökssoffor sedan. Brun mattvarp och brun/grönt inslag till min bit, och blå/jeans/beige till mammas två bitar. Lite mönster i varpen blir det också kan man tro. Bara lagom sugen på att sätta igång att väva :app:
Användarens profilbild
Av SoFaD
#1734432
Jag e avis på dig som får väva! :-)

den vävstolen jag har kräver än mindre utrymme tror jag. Man sätter fast bakdelen på en hylla i väggen. Vet inte vad modellen heter dock. Kanske kan ta reda på det om du vill?
Användarens profilbild
Av melon
#1734491
SoFaD skrev:Jag e avis på dig som får väva! :-)

den vävstolen jag har kräver än mindre utrymme tror jag. Man sätter fast bakdelen på en hylla i väggen. Vet inte vad modellen heter dock. Kanske kan ta reda på det om du vill?
Aha, en ihopfällbar? Smart! Kan du väva saker som kräver hårda tillslag också?
Användarens profilbild
Av SoFaD
#1734507
ja, det tror jag nog ska gå. har inte vävt på den själv än, men mormor har använt den. fick den av henne när jag flyttade till eget. ska fråga henne för säkerhets skull!
Av corona
#1737405
Så kul att du har kommit igång med vävningen nu!! :app:

Och vilken liten smidig vävstol du länkade till, visste inte att det fanns sådana :siishah:
Användarens profilbild
Av melon
#1737668
Britt skrev:
melon skrev:Bara lite avundsjuk på er som har vävstolar uppsatta hemma :wink: Jag funderar på om en Glimåkra Julia skulle få plats i mitt yttepyttepysselrum: http://www.gavglimakra.se/images/produc ... a-stor.jpg
Den såg ju liten och gullig ut. Sen beror det ju på hur litet ett yttepyttepysselrum är :wink:.
8 kvm och det står redan ett sy/scrapbookingbord i rummet. men den borde få plats i ena hörnet utan att blockera dörren. När man sätter upp väven kan man ju flytta ut den lite och sen dra in den mot väggen igen. Borde funka. Nu ska jag bara skramla ihop till den också...


corona skrev:Så kul att du har kommit igång med vävningen nu!! :app:

Och vilken liten smidig vävstol du länkade till, visste inte att det fanns sådana :siishah:
Ja, visst är den fin!!!
Av corona
#1737700
melon skrev:
8 kvm och det står redan ett sy/scrapbookingbord i rummet. men den borde få plats i ena hörnet utan att blockera dörren. När man sätter upp väven kan man ju flytta ut den lite och sen dra in den mot väggen igen. Borde funka. Nu ska jag bara skramla ihop till den också...
Får man fråga vad den lilla skönheten kostar?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 29
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?