Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna (skala 1-5, där 5=högst)

1
1
2%
2
Inga röster
0%
3
Inga röster
0%
4
7
16%
5
35
81%
Användarens profilbild
Av zero.sara
#1389959
Vad tycker du om denna?
Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas.
Bild
Bild från ellevill
Användarens profilbild
Av zero.sara
#1389962
Ska testa den i några fler dagar innan jag ger den ett omdömme, men ännu så länge är jag mycket nöjd med den :)
Den var mjuk och gosig redan när jag packade upp den. Lättknuten och bekväm att bära i.

Återkommer med mer när jag testat den några dagar
Användarens profilbild
Av Jolin
#1410764
tass. mycket nyfiken att höra om denna!
Användarens profilbild
Av Scharlott
#1424815
En ny favorit som passar att bära både små och stora sjalbarn i 8) Även om jag till viss del får anses som partisk :wink:

Finns i många läckra färger. Gillar även att Ellevill Zara är tvåfärgad och jaquardvävd med mönster där färgerna och vävningen är motsatt på fram och baksida. Tyget är tack vara vävsättet tunt och samtidigt rejält stadigt. Den tunna kvaliteten gör även bärsjalen mycket smidig och lätt att knyta. Lite smalare än de flesta andra långsjalar (60 cm), men tillräckligt bred för att kunna knyta ryggsäck, även om det kanske krävs lite mer träning att få till det bra än med en bredare bärsjal. Samtidigt som det är en smaksak hur mycket tyg man vill svepa in sig och barnet i.

Ytterligare ett plus är att produktionen sker i Indien enligt strikt ISO-certifiering. Detta innebär att arbets- och miljövänliga krav ställs på hela produktionsprocessen, från det att bomullen plockas till att vi har den färdiga bärsjalen.

Bidrar med två bilder (från www.mammabarn.se och ellevill.com, ja det är jag som är Ellevills fotomodell 8))

BildBild
Användarens profilbild
Av Bollen
#1427307
zero.sara skrev:Ska testa den i några fler dagar innan jag ger den ett omdömme, men ännu så länge är jag mycket nöjd med den :)
Den var mjuk och gosig redan när jag packade upp den. Lättknuten och bekväm att bära i.

Återkommer med mer när jag testat den några dagar
Har du testat din lite nu? Hur är den?
Är väldigt sugen på att köpa en...
Användarens profilbild
Av zero.sara
#1427903
Den är jättemjuk och go att bära i. Betydligt svalare än min diddysar. Avlastar bra och är så snygg tycker jag :D En riktig favorit varma dagar. Inga problem att bära längre stunder i den. Är väldigt smidig att knyta och knuten blir liten.
Användarens profilbild
Av zingo
#1431267
Har visserligen ingen egen men har provat zerosaras lite.
Tycker den är mjuk å go!
Användarens profilbild
Av hcvc
#1478317
Lite Zara-fakta: Längden mäts inklusive en snedskuren ände. Har långa snedskurna ändar på ca 60 cm (jfr Didy och Stork 20-30 cm). Bredd 60 cm. Har ej fållar, utan en stadkant på långsidorna. Mittmarkering i form av tvättrådslapp.
Har nyligen fått hem en Zara Candy. God färgöverensstämmelse med hemsidan. Den levererades, som så många andra sjalar, med lite (?) marginal, så den mäter knappt 5 m längs med ena långsidan, dvs inkl en snedskuren ände (följdaktligen ca 4,4 m i fullbredd). Aningen sträv vid leverans, men mjuk och len redan efter en omgång tvättning och strykning. Har inte krympt något efter tvätt, men jag tvättade bara på 40 grader. Jag trodde att den skulle vara lik Indio, men det tycker jag inte nu när jag fått den. Indio är, i mitt tycke, glesare vävd men med tjockare garn, stummare och har på ett annat sätt en tredimensionell struktur i själva vävsättet.
+
Bästa avlastningen!!!
Fantastiskt lättknuten och lätt att justera.
Smidigt med en smalare sjal.
Tunn (jfr Stork eller randig Didy).
Skönt att slippa fållar som skär in!
Mjuk och gosig.
-
Ful mittmarkering/ tvättlapp, lite papperskänsla så där... (tänker ta bort den och ersätta med en namnlapp)
En 5:a. Rekommenderas!!!
Senast redigerad av hcvc den mån okt 06, 2008 17:38, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
Av Bollen
#1479197
Nu har jag använt min Zara original 4,7 ett tag och jag tycker att den är helt fantastisk! Köpte den begagnad och den var då tvättad en gång och jag tycker den är jättemjuk och följsam trots att den är rätt ny.

Jag gav den en 5:a!
Främst för att den avlastar så underbart bra och är så lättknuten. Först när jag fick hem den tänkte jag att den här får vända i dörren eftersom den kändes så annorlunda utan fållarna, men efter någon dags invänjning så insåg jag att det är genialt!

Det enda negativa är att de snedskurna ändarna är lite väl långa och som någon nämnt här tidigare så känns tvättrådslappen i mitten lite papprig. Undrar hur den blir efter 10 tvättar...

Jag kan inte jämföra med Indion som jag inte provat, men jämfört med de sjalar jag testat så är det här klart den bästa!!!
Användarens profilbild
Av smedsboemma
#1516167
Zaran får en självklar 5:a av mig!
Jag använder nästan ingen annan sjal längre, utom om jag vill färgmatcha något särskilt. 8)

+
Mjuk och go
Tunn
Smidig
Avlastar super
Mycket lättknuten, precis lagom töjbar
Själva knuten blir smidig
Stadkanterna är verkligen bra. Det är skönt att slippa fållar.
Fint mönster
Skönt med en smal sjal. Den räcker utmärkt till ryggsäck och omslutet på ryggen (för en nu 13 mån. gammal tjej)

-
Tvättrådet/mittmarkeringen! Det signalerar verkligen inte kvalitet att den är av papper. Dels kommer texten att blekas bort och dels är den riktigt ful där den fladdrar.
Dyr
Av Umma
#1611291
Jag har en Ellevill Zara Orginal på 5.2 meter. Den är alltså svart/grå. Färgen kan jag inte säga så mycket om, jag valde en lugn färg för jag tycker att mönstret i sig är ganska rörigt. I början får jag nog säga att den var rätt sträv i tyget men efter några tvättar och användning är den precis lagom gosig.

+
Sjalen avlastar väldigt bra.
Den är smalare än många andra sjalar men jag ser ingen nackdel med det än så länge, bär mest i omslutet kryss på magen.
Lättknuten.
Knuten blir liten, jag knyter iofs på den avsmalnade delen.
Sval.

-
Dyr.
Inte ekologisk bomull.
Ful mittmarkering men den sprättade jag loss!

Sjalen fick en 5:a av mig!
Senast redigerad av Umma den sön nov 02, 2008 17:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Ebboba
#1629546
Jag älskar min Zara. Det är den enda vävda sjal jag haft och provat så jag har ingenting att jämföra med, men allt känns så enkelt med den. Den är lätt att knyta, mjuk och go, vacker och avlastar bra. Det är den enda sjal jag behöver. Förutom ringsjalen när jag ska handla. Och en kortare sjal till ryggen när det blir dags. Och kanske en mt också...
Användarens profilbild
Av sanna73
#1770793
Självklar 5:a :vågen:

Har testat de flesta märken och modeller av sjal men denna slår nog till och med Hoppen som annars är min klara favorit.
Mjuk och go redan från start, lättknuten, avlastar väl, snygg som attan. Finns egentligen inget att klaga på, fast jag måste nog köpa en som är 70cm bred också :loving:

Fick jag bara ha en sjal skulle det bli denna :heart:
Användarens profilbild
Av katha
#7166011
Jag gav den en 4:a, den skulle ha fått 5 om den inte gav efter så mycket som den gör, man måste efterdra varje gång. Jag köpte nog dessvärre för kort sjal. Om jag ska göra vrikkesikker får jag knyta på ändarna med mitt 4,7 m sjal...
jag har en curry och den färgen ångrar jag inte att jag valde, den är ju sååå läcker!
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?