Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
Inga röster
0%
3
1
33%
4
Inga röster
0%
5
2
67%
Användarens profilbild
Av Linnea
#119730
De säljer ju en del sjalar i vackra tyger, så det vore kul att få höra omdömen från de som vågat sig på någon :D


Själv har jag haft en 5 m Liv (tvättad IRL 5.5m ), i 50%bomull/50%Lin, natur/ofärgad och såå vacker!

den har ganska långa avsmalnande ändar(romb) vilket gör knuten behändig, men det kan vara svårt i början att få till tyget spänt sista varvet eftersom allt inte sträcks när man drar i änden, men eftersom Ägirs hus syr på beställning så kan man säkert ha önskemål om det!

tyget har giv, ungefär som hoppedizen jag köpte efteråt tror jag, tyget är tätt vävt men är förvånansvärt tunt, följsamt och SVALT

en mycket bra sjal, kanske beställer jag en ny med kortare ändar :D

klipper in en bild på vackra Liv
Bild
Användarens profilbild
Av Sarai
#144505
Vi har en likadan sjal som Linnea, dock köpt begagnad så jag är inte tvärsäker på att det är en tvilling. Det är i alla fall Ägirs hus, lin 50% och bomull 50%, naturfärgad och ca 5 m. Jag har aldrig kontrollmätt.
Jag håller med, det är ett vackert tyg och helt i klass med Hoppediz i avlastningen. Inte riktigt lika stretchigt, ibland får man efterdra Hoppen litegran, men inte den här. Jag har hittills inte testat den på sommaren, men det är helt klart en svalare sjal en Hoppen.
Största skillnaden är att Ägirs hus har betydligt längre avsmalnande ändar vilket ger en lite knut (bra) men gör att bredden minskar redan vid sonens rumpa när jag knyter omslutet. Det kan bli lite åbäkigt om man inte är noggrann med att breda ut tyget, det blir liksom en fåll som inte blir spänd. Jag köpte sjalen eftersom vi behövde än något längre sjal, men den känns och fungerar likvärdigt i längd som Hoppediz 4,7 m. Detta skulle naturligtvis ändras om "diagonalskärningen" inte var fullt så lång.
Av legenden29
#7135427
Ger en femma. Jag har en ringsjal därifrån i hampa o en X-ringsjal i ull o är supernöjd med båda. Välsydda med tyg i god kvalitet. Bra service. Bra utbud med olika tygtyper som passar året runt! Rekommenderas.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?