Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
3
4%
2
2
2%
3
5
6%
4
32
40%
5
39
48%
Användarens profilbild
Av Bettan
#383676
Jag är helnöjd med min skrynkelgås. Det enda som jag kan irritera mig över ibland är att den är så lååååång. Den är nästan 5,5! Och samtidigt så vacker att jag inte kan förmå mig att klippa av en bit. Så jag går med långa tåtar hängande eller instuckna lite här och var när jag bär med den. En supersjal inte minst i somras. Plus att det var tack vare den som maken lyckades få till det med knytningarna. Jag tycker inte alls att den glider i knuten, tvärtom så sitter allt där det ska när man tryckt dit barnet och dragit åt så det känns bra. Toppen. En 4a av mig. Ingen femma eftersom sjalen som kom inte helt motsvarade den jag beställde i längd. Lite opålitligt har jag kunnat förstå på även andra gåsägare.
Användarens profilbild
Av guldmane
#464320
Det blir en femma! Har haft en härlig chokladgås i mer än ett halvår nu och den är underbar. Hittar inget negativt att säga.

Jag tycker att den är mycket lättknuten! Bra mycket enklare än min stork och linnesjal. Min är alldeles lagom lång på knappt 5m.
Användarens profilbild
Av Lumlum
#497912
I vårt hem är det gåsen som används allra mest. Den är tunn, sval och skön, den är lättknuten och avlastar bra, vare sig det är 7-månadersloppa eller en 2½-års myskille som bärs.

Den är dock i längsta laget, den hade lätt kunnat vara åtminstone en meter kortare.

Här tycker vi att gåsen är ett jättebra val! :D
Användarens profilbild
Av He.ma
#570717
Har en choklad brun som jag är jätte nöjd med! Känner inte alls igen beskrivningen om att den skulle vara sträv i tyget. Lill tjejen hade den som sol/mygg skydd på vagnen förra sommarn (när den inte användes som sjal eller så ville hon ha den o gosa med :wink: . avlastar bra även fast tjejen redan är 1½
Användarens profilbild
Av Nemone
#690928
Åh den är så fin!

alla tjatade om denna gås och jag fick tag på en choklad-skrynklig!

Den ÄR underbar! Mjuk, lättknuten, tar ingen plats, man kan knöla ned den i väskan, J har den som mys-filt i vagen när hon sover ute, solskydd osv osv.

KÖP!
Användarens profilbild
Av Eaive1
#694242
:loving: :loving: :loving:
Behöver jag säga mer :wink:
Av Sofie
#710818
5

Vi älskar gåsen!
Användarens profilbild
Av Auroratiger
#851677
Jag är jättejättenöjd med gåsen! :)

Sval och skön, men funkar utomhus också så här års med lite mer kläder på. Avlastar bra, gosig att ta på (och äta på, tycker Dante!), snygg färg, lätt att knyta... Enda nackdelen är väl att jag misstänker att den inte kommer att räcka avlastningsmässigt för mig när bebis blir större.

Därför får den en väldigt stark 4:a.
Av yahoo
#909156
Är jättenöjd med min gås. Den är min första sjal och jag tycker den är stadig (även om jag förstått att tjockare sjalar är ännu stadigare), lättknuten och kanonsnygg. Både jag och sonen är helt förälskade... :P
Användarens profilbild
Av bright
#910731
älskar oxå mina gåsar...vill ha fleeeeeera!!!
Användarens profilbild
Av zink
#1093403
Nyfiken på jämförelsen gauze vs bali breeze efts båda hör till den svala sorten.

Kommentarer?
Användarens profilbild
Av Häjk
#1351618
Nu har jag använt gåsen flitigt ett tag och jag ger den en klar 5:a i betyg! Helt underbart tunn och lättknuten!
Användarens profilbild
Av zink
#1351859
Ojojoj! Gåsen var vad vi hade väntat på - hade jag bara fattat det tidigare... När den damp ned i lådan så hade jag inom några dagar sjalat mer än den senaste månaden liksom! ohc då har jag ännu inte kommit igång med ryggknyt för utomhusbehov.. Men söver me den dagligen - tror att sonen på "pin tji" ser till att inte sövas på vanligt sätt längre, för att få gosa en extra stund... :-) Inte mig emot!

Gillar ju verkligen inte värme. Åsså är den så lättknuten - det är ju sååååå lite tyg jmf med t ex en hoppe (undras hur deras nya tunna hoppe är i jmf dock). Lätt att ta med sig alltså.

Se tråd "Gåsgoose - grönt är skönt! (inkl lite färgjmf)"
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=92512

Bild

Har nu klämt på både en bali baby breeze och min gås och balin kändes aningen strävare men bara marginellt, gåsen är verkligt mjuk trots sin "crèpe-struktur". Gåsen är några cm bredare än balin samt några cm smalare hoppen.
Användarens profilbild
Av zink
#1351894
"Mimmis krinklade" brukar det tipsas om ibland - som billigt alternativ till en gås. Någon som jmf? Längd, bredd, känsla, mjukhet o s v? Den finns bara i natur eller? Dden går ju att färga... ;-)
Av Nefertari
#1418405
Äger en gås som jag ska sälja!

Visst den är tunn och sval, men så otymplig att knyta och alldeles för stum i tyger för min smak. Jag har provat att bara fram på magen, ryggen och höften . Det är faktiskt den enda sjalen jag haft som jag får ont i axlarna av att bära med, antagligen för att den inte är korskrypertvävd ...

Men den är mjuk och fin i tyget så jag har faktisk haft lite svårt att bestämma mig för om jag ska ha den kvar eller ej, men nu får den flytta....






Har: hoppediz luzern (?), amazonas carry sling laguna, gåsen, hoppiz trikåsjal. Suktar efter en hoppiz supertunn...men skulle egentligen helst vilja ha en i färgen Miami men det verkar inte finnas...snyft
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?