Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
Inga röster
0%
3
6
21%
4
5
17%
5
18
62%
Användarens profilbild
Av Bollen
#1356218
Jag väljer att vänta lite med att rösta eftersom vi fått hem sjalen idag och inte hunnit bära så mycket i den än. Dock ger jag mig gärna på en beskrivning av första intrycket. Har tvättat den en gång i 60 grader men inte torktumlat den. Har tidigare haft Easycare, Amazonas CarrySling och Mimmis krinklade.

Den är väldigt mjuk och verkligen jättetunn!
Trots tvätten känns den lite pappersaktig, men det kommer säkert att ändras när den används mer.

Avlastningen känns ok än så länge, har inte gjort någon långpromenad och testat. Klart bättre avlastning än Mimmis krinklade. Spontant känns det som om Easycare kanske avlastar aningen bättre, men det är svårt att säga efter så kort tid.

Den är rätt stretchig, men till en viss gräns. Det är som om den stretchar mycket först men sen blir lite stum. Om jag jämför med Easycare där så är de mer stretchiga i hela sjalen, men det ger ju också en mer sviktande känsla när man bär (vet inte om jag alltid är så förtjust i det). Svårt att beskriva skillnaden i känslan, men det är som om Easycares stretch är "längre" medan Hoppens stretch är "kortare" men kanske ännu mer töjig fast på kortare sträcka.

Jag tyckte den var lättknuten och färgen är fantastisk (på min Delhi i alla fall)!

Amazonen var lite mjukare redan ur kartongen, men inte alls lika tunn eller stretchig.

Det som är mest slående med sjalen är ändå att den är så tunn! Den är verkligen en hel del tunnare än Easycare och efter lite användning och tvätt så känns den säkert ännu tunnare!

Spontant skulle jag ge den en 4 men jag avvaktar med betyget tills efter en långpromenad.

Jag är i alla fall jättenöjd hittills!

Nu kommer en uppdatering här: Jag har burit i den på en långpromenad och då avlastade den jättebra. Dock har den redan fått flytta vidare, det var något med känslan som jag inte riktigt fastnade för. Men det är en jättebra sjal! Gav den en 4:a ändå till sist.

Bild
Delhi
Användarens profilbild
Av Camilla74
#1369506
Den är helt underbar! :heart:
Det är den goaste och mjukaste sjal jag någonsin haft, eller någonsin klämt på för den delen.
Min Panama var underbart mjuk och mysig direkt ur kartongen, ingen papperskänsla alls.

Den konkurrerar ut allt i sjalväg jag haft, på andra plats skulle jag nog sätta Bebina Stjärntecken i avseende mjukhet och tunnhet.

Hörs det att jag är supernöjd? :lol:
Användarens profilbild
Av Blixa
#1369548
Jag väntar med att ge ett sifferbetyg men vill ändå ge ett omdöme.

+ Det är helt klart den skönaste svala sjal jag klämt på och provat bära i.
+ Den är mjuk och skön redan från början och blir ännu mjukare efter en tvätt.
+ Den finns i Panama-färgerna vilket är den snyggaste hoppen i min bok
+ Den är mycket svalare än alla mina andra sjalar

- Den är inte så lättknuten och jag måste ofta spänna åt och fixa till ett par gånger efter att jag knutit den från början för att den ska sitta bra
- Den avlastar inte lika bra som vanliga hoppe (fast det ska man kanske inte räkna med när den är så mycket tunnare :wink: )

Det är en bra sjal men jag skulle nog inte rekommendera den som enda bärdon i sjalgarderoben. Kanske kommer jag att ge den en 4:a. Vi får se efter fler långbärningar. Kortare turer under två timmar med 7-kilosbebis klarar den i alla fall galant när jag fått till knytet ordentligt.
Av Aelia
#1369664
En femma helt klart. Inga problem att bära e 9,5 kilo bebis , avlastar lika bra som tjock hoppe
Användarens profilbild
Av Sarai
#1374925
Instämmer, en femma här också. Har burit flera timmar på fjällvandring, och det är inga problem med avlastningen eller värme. Det fläktar till och med genom sjalen, blev bara varmt mot barnet. Det enda negativa är att den är 10 cm kortare än min gamla hoppe, så den räcker inte riktigt att knyta på magen. Jag har dock bara testat rätt så snart efter tvätt, den kanske töjer ut sig.
Jag gillar Hoppediz redan från början, men den här är nog min nya favorit.
Användarens profilbild
Av milimani
#1383217
Ger inget beryg ännu,men ett omdöme. Den är verkligen supertunn och sval och liknar ingen annan sjal jag kännt på. Den avlastar bättre än andra sommarsjalar också. Däremot tycker jag inte att den känns så gosig. Innan tvätt var den som papper och den känslan sitter kvar efteråt också, och den är liksom hal. Men jag tror att den kommer gosa till sig med tiden, ska fläta den mycket. Däremot tror jag aldrig att den kan bli så mysig som en tjock och hederlig gammal hoppe :heart:
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
#1394268
Älskar tunna sjalar så denna faller mig verkligen i smaken! Panama, vacker som bara den! :D

Tunn och smidig, följsam med giv. Avlastar bra. Tar ingen plats i väskan!

Bär inte min 13-kilos så långa stunder för det mesta, men han har sovit i den i en timme och det gick helt okej. :D Använder mest sjalen för kortare stunder då han inte orkar gå eller då han är gosig och lite trött.

En femma av mig! En tjockare sjal avlastar säkert bättre (använder dem knappt) men för att vara tunn är den helt fantastisk!
Användarens profilbild
Av Sarai
#1446738
Josefin skrev:Stör ni er på fickan?
Nja. Maken gör det, han får fickan mitt i knuten. Jag stör mig mer på att den är en dm kortare än min äldsta hoppe. Den kan jag knyta på magen, den här måste jag knyta i ryggen. Men det kanske beror på fickan?
Det är dock inte helt fel med ficka när man har en kräkbebis, då finns alltid en torktrasa till hands. Det bor en där permanent.
Av doc
#1446759
Josefin skrev:Stör ni er på fickan?
Nej.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
#1450905
Josefin skrev:Stör ni er på fickan?
Jag gillar inte fickan...
Användarens profilbild
Av Nova
#1451172
Riktigt bra sjal. Det är oftast den jag väljer om jag ska bära i långsjal.
Att jag gillar den beror på att den är tunn.
Det gör att den är smidig att hantera och lätt att knyta.
Den är lite tjockare än Gauzen, inte jättemycket men lite.
Däremot avlastar den så mycket bättre.

Det finns bara en sak som retar mig och det är fickan längst ut på svansen.
Varför ska det sitta en ficka längst ut på en sjal?
Det hamnar ju mitt i knuten!

Fickan till trots, betyget kan inte bli något annat än en FEMMA! :tumup:
Av Virriga familjen
#1457357
Den får en femma av oss med. Lilleman lyser som en sol då jag visar den och vill upp i sjalen direkt. Mjuk och gosig och avlastar jätte bra. Jag är otroligt varm av mig sedan jag fick barn och den funkar toppen en svettig dag på stan. Så vi är verkligen supernöjda. :love:
Av FiaLisa
#1498477
Av de sjalar jag har provat (och det är fler än tre ;-)) finns det ingen som vad beträffar avlastning klår min Storchenwiege.

Den tunna hoppen når nästan lika långt men inte riktigt eftersom den inte är lika förlåtande mot slarviga knytningar som en tjockare sjal. Gåsen har länge legat på en ohotad förstaplats på min favoritlista men den tunna hoppen har faktiskt tagit förstaplatsen nu. :shock:

+ bra avlastning om man knyter rätt
+ tunn = inte så mycket tyg att hålla reda på
+ lättknuten
+ förhållandevis billig

- trista och få färger
- knuten fram glider lite i omslutet X på ryggen.

o Jag är lite kluven till fickan. Om man knyter allra längst ut så är den i vägen men annars kan man ju alltid ha något smått i fickan.

Jag ger den en 5:a men den är svag eftersom färgerna är så trista och få.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?