Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad ska vi ta med oss till Mallorca?

1 paraplyvagn, ergo, långsjal
2
7%
1 paraplyvagn, ergo, långsjal, ringsjal
11
38%
1paraplyvagn, ergo, långsjal, ringsjal, mei tai
7
24%
2 paraplyvagnar, ergo, långsjal
Inga röster
0%
2 paraplyvagnar, ergo, långsjal, ringsjal
Inga röster
0%
2 paraplyvagnar, ergo, långsjal, ringsjal, mei tai
1
3%
annat förslag
8
28%
Användarens profilbild
Av miapia
#136710
I maj ska vi åka till Mallorca på semester. Vi har 2 barn som då kommer att vara ca 2½ år och 6 månader. Vad ska vi ta med oss? Vi behöver minst ett bärdon per barn och vi tror att vi behöver åtminstone en paraplyvagn till barnen att dela på. Isabelle kan sova i den på stranden och August kan behöva åka i den på asfalterade gator. Vad skulle du ta med dig?
Användarens profilbild
Av Mi
#136711
Jag klickade i "annat förslag" .. Men sen kom ju jag på att Mallis kanske inte är så hysteriskt varmt på sommaren..

Jag skulle nog ta med vagn (kanske 2) Ergon och ev. en ringis.. Långsjal är varmt.. puh
Användarens profilbild
Av Ester
#136712
En vagn, en ringis och en sele..ingen långsjal och defenitivt inte 2 vagnar.

Jag tror ni kommer att klara er finfint med det
Användarens profilbild
Av Mia
#136734
Jag är känd för att ha mycket bagage.. :oops: :lol: :roll:
Jag röstade för en vagn, en ergo, en MeiTai och ringsjal och långsjal.
Fast jag hade kunnat utesluta ringsjalen!
En långsjal tror jag är bra om ni tar en lång promenad och det är en sval dag eller kväll. (Jag kan rekommendera Gauzewrap som långsjal!!)
Användarens profilbild
Av sus
#136751
Jag röstade för; 1 vagn, en ergo en långsjal coh en ringsjal. för det var exakt det vi hade med när vi åkte på semester med Majken 11 månader och Lisen 3,5 år. (Fast vi hade en lite mer ordentlig vagn med tillhörande ståbräda) Personligen skulle jag ha kunnat slopa långsjalen, men den funkade som extrafilt i vagnen och på flyget också, och så var den alldeles ny så jag vill testa den.
Om ni planerar att bära båda barnen samtidigt så tror jag att ni ska ha både ergo och långsjal.
Användarens profilbild
Av solängel
#136919
Kan aldrig bli för många sjalar! :wink:

Tror att långsjal kan vara bra, just för kvällarna, dessutom är väl ella roon rätt sval?

Härligt med resa! Avundas er! (och kommer att göra det ännu mer i maj när jag pluggar inför tentan...)
Användarens profilbild
Av diddeldi
#137017
jag hade tagit ergo och mei tai :wink: . men ok då, släng in en vagn också 8)
Användarens profilbild
Av Anna
#137018
1 vagn (max) 1 ergo, 1 MT och en ringsjal. Tycker ni skall ha två bärhjälpmedel som går att bära långe med så ni kan åka iväg någonstanns utan vagn och bära båda barnen. Har man bara ergo, ringsjal och vagn så känns det som för tunt att bära ett barn i ringsjal helatiden om man lämnar vagn hemma. Själv skulle jag inte kört paraplyvagn utan hellre en riktig sulky.
Användarens profilbild
Av Snurrfian
#138579
Jag röstade för 1 vagn, ergo, långsjal och ringsjal... Fast kanske för att jag inte är riktigt sams än med mei taien... :roll: Men i torsdags var jag "själv" med en 3,5 åring och en sexmånaders i stockholm och den som satt mest i vagnen var 3,5 åringen... Hon brukar inte åka vagn men blev helt slut efter en hel dag på junibacken och akvaria... :lol: Med tillhörande tågresa, buss, tunnelbana och roslagsbana... Fredrik åkte mest Ergo och ringsjal... Och kompisen lånade den andra till sin 10 mån...

Så till våran semester på Teneriffa tänker jag ta med Ergo, ringsjal och ev långsjal...
Användarens profilbild
Av miriel
#138601
Jag röstade för annat förslag.

Skulle nog ta med ERGO och två bra ringsjal (en per barn), det var vad vi bar i (nästan uteslutande) under vår fem veckors resa i somras. Vi hade ingen vagn med och saknade inte heller, men det är ju en smak sak.

(Vad vi totalt tog med till Japan i bärväg var två ringos, en ergo, en patapum, en ella roo och en hoppiz. :oops: ) :roll: Man vet ju aldrig vad som kan behövas... :wink:


Det jag föreslår var avad vi använde...
Användarens profilbild
Av annalys
#138641
Våra barn var ungefär den åldern då vi var på Kanarieöarna. För oss var det perfekt med syskonvagn, lånad långsjal och Patapum. (Var inte riktigt nere i sjalträsket då.) Storebror sov middag i vagnen (lillebror också), samt somnade i den en del kvällar eftersom han tyckte hotellrummet kändes ovant att sova i. Bar mest lillebror, men när storebror ville bli buren till frukosten han med kunde pappa ta honom i patapumen.

En av de allra bästa sakerna med bärverktygen var buffefrukosten, då kunde man plocka ihop allt man ville ha innan man satte ner barnet.

Jag är skeptisk mot paraplyvagnar, men det kanske beror på att jag är så förtjust i våra vanliga :wink:
Användarens profilbild
Av Key
#138940
Jag klickade i "1 paraplyvagn, ergo, långsjal, ringsjal, mei tai". Vi ska själv iväg till Provence till påsk och då tror jag just nu att det är vad vi tar med (fast egentligen en riktig sulky och ev ståbräda istf paraplyvagn). Eller egentligen har jag inte tänkt färdigt alls - kanske lämnar vi antingen ERGOn eller MeiTaien hemma. Skillnaden är också att det nog är varmare på Mallis... Och dessutom behöver vi inte ta allt på flyget eftersom mina föräldrar kör ner - det kan ju tvärr öka på totala bagaget ;)
Användarens profilbild
Av astia
#138950
2 vagnar , 1 ergo och 1 ringsjal!
FÖR varmt med långsjalen helt klart. Vi hade en tvååring och en 3½ åring t mallis (några år sedan) o så klädsamt ville båda sova på dagen trots att ingen av dem sov middag längre - då var vi glada att vi hade 2 vagnar. Mysiga långluncher hade jag o Mange!

Ett annat alternativ för lite packning är i så fall 1 vagn, ringsjal + ergo + hyra en paraplysulky på plats - det var så vi gjorde!!
Användarens profilbild
Av Suskiv
#138978
jag skulle tipsa ergo, mei tai och ringsjal + evetuell vagn
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?