Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lingling
#12512
Tiz skrev:
Lingling skrev: säljs mkt lajvartyger på min närmsta lilla affär
Var ligger den?? *nyfiken*
Berga Centrum - men de kanske inte har sååå mycket, men jag får för mig att en stor del av de klädtyger som säljs är till lajvare.
Annars är det gardiner och lapptäcken som håller dem igång. Klädtyger är inte stort i nuläget. Jo, abiturientklänningarna också, såna är det säsong för nu.
Användarens profilbild
Av AnKa
#12540
tinaw skrev:
Har du tips på var man kan hitta sånt linnetyg?
Köpte det av Korps handelsbod utanför Sala, men det är inte säkert att de har det längre. Såg samma tyg i en annan färgställning i en lokal tyghandel här för nåt år sen, så jag tror att det kan finnas liknande lite överalt. Sundbybergs tygcentrum annars, lajvbutik med massor av linnetyg.
Jag var på Sundbybergs tygcentrum häromdagen. De hde ganska mycket linne men de flesta var vanligt vävda linnetyger. De hade dock två fiskbensmönstrade som kändes mer smidiga, formbara.
Vävning och vävsätt är inte min starka sida, är det tuskaft då?

Det fanns iallafall i två färger oblekt och gult tror jag men jag minns inte priset. Om du vill Anso kan jag kila in igen och kolla. Eller så kan du komma hit till Sumpan så kan vi ha minisjalträff. Jag vet ju var bästa fiket ligger också :wink:
Användarens profilbild
Av Bella
#12543
Jag hänger gärna med och kollar tyger i Sumpan!
Dom har ju ett rum "bakom" med lajvtyger och en massa annat. Mycket är samma tyger som i vanliga butiken, men till bättre priser. För att få handla där (åtminstone annat än lajvtyger) måste man dock ha ett företag, eller egentligen ett organisationsnummer. Det har jag tillgång till, så jag brukar alltid handla där. :D

Organisationsnummer bytes mot sjaltygsexpertis... :wink:

Åhhh, vad jag ser fram emot att bli mammaledig!
Användarens profilbild
Av Ester
#12546
Ska ni ses i sumpan måste ni säga till så kommer jag och Alice också. :D

Mer tyg får jag inte köpa, jag har två syprojekt på gång just nu som tar upp halva vardagsrummet så sambon säger bestämt nej till det just nu...
förstår inte varför :roll: hehe

De har så mycket fina och roliga tyger och annat där så jag handlar en kasse med saker varenda gång jag går in i affären.
Det enda stället med massor av lapptäckstyger, har letat sådana förr...senast hittade jag ett urfint och mjukt linnetyg, tyvärr lite för sladdrigt för en sjal, men kanske en bärpåse?!?!
Användarens profilbild
Av AnKa
#12548
Bella skrev:Jag hänger gärna med och kollar tyger i Sumpan!
Dom har ju ett rum "bakom" med lajvtyger och en massa annat. Mycket är samma tyger som i vanliga butiken, men till bättre priser. För att få handla där (åtminstone annat än lajvtyger) måste man dock ha ett företag, eller egentligen ett organisationsnummer. Det har jag tillgång till, så jag brukar alltid handla där. :D

Organisationsnummer bytes mot sjaltygsexpertis... :wink:

Åhhh, vad jag ser fram emot att bli mammaledig!
Sjaltygsexpertis vet jag inte om jag kan påstå att jag besitter men ett organisationsnr skulle ju vara trevligt :wink:
För jag har ju förstått att det finns något annat där bakom som inte var för oss vanliga dödliga :)
Användarens profilbild
Av Anso
#12552
Jag har försökt att komma till Sumpans tygaffär i flera år så nu måste jag snart ta mig dit! Fresterskor där!!!
Användarens profilbild
Av Lingling
#12556
:?: Var det någon av er som var på Syfestivalen? för ett litet tag sedan?
Korpen var där, och jag såg på en annan sida att en del närmast klagade över att där "bara fanns" linnetyger ...
Användarens profilbild
Av Zandra
#12615
Dinturiel skrev:
Linneviskosen blir ju både mjukare och stretchigare æn hellinne. Jættehærligt material
Precis! Det är superskönt! :)
Användarens profilbild
Av tinaw
#12631
I vilken temperatur tvättar man linne?


beror på vad man vill åstadkomma. För att behålla glans och styvhet gärna 40 grader. För att verkligen mjuka till det 90 grader. Kanske lite försiktigare om man är rädd att färgen tar skada.

Åh, jag vill oxå till Sumpan ju! Fiskbensmönstrat är kypert. Bra till sjalar. Tuskaft är saom vanlig lakansväv, en under en över. Men gå på töjet i tyget, inte vävsättet, ibland blir man överraskad! Visste inte att man kunda handla annat än lajvtyger bakom där, spännande!
Användarens profilbild
Av tinaw
#12643
Lajvtyger är tyger som är gångbara på lajv :lol: . Beroende på vilket lajv kan det vara allt från vikingastil till 1800-tal... eller ren fantasy, eller Star Wars... Men i princip blir det mycket medeltid, så mest linne och ylle, samt sånt som ser ut som linne och ylle :wink: . Och en massa band och grejor att sy på. På Sumpan finns allt, ungefär!
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?