Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lingling
#12006
Är det någon som sytt en sjal i linnetyg, lång eller kort, ringar?
Började fundera på om det går apropå svala tyger till sommaren ...
Användarens profilbild
Av Zandra
#12085
Har sytt en långsjal i linneviskose (hmm, stavning???) och väntar nu på att det ska bli lite varmare så att jag kan bära utan massor av kläder. Har bara använt den ett par gånger men den är jätteskön.

Tror att den blir jätteskön, lite stretchig men ändå härlig linnekvalitet.
Användarens profilbild
Av Suskiv
#12089
Jag har sytt ringsjal i hellinne. Lite stelt i början men efter ett par tvättar är den underbar.
Användarens profilbild
Av tinaw
#12097
Jag har en långsjal i linne, tyget är randigt i fiskbensmönstrat (diagonalvävt) och tuskaft. Annars skulle det nog vara i ostretchigaste laget för en långsjal. Svalt och skönt jämfört med Girasolen.
Användarens profilbild
Av Anso
#12114
tinaw:
Har du tips på var man kan hitta sånt linnetyg?
Det är ju nästan ett måste för mig som kommer ifrån linlandet Hälsingland och dessutom hade nära till Växbo Lins Väveri att göra en sjal i linne eller hur....
Användarens profilbild
Av Zandra
#12117
Åh, till Växbo brukade vi åka på somrarna när jag var liten, kan riktigt känna doften av linet. :-)
Användarens profilbild
Av Anso
#12118
Zandra skrev:Åh, till Växbo brukade vi åka på somrarna när jag var liten, kan riktigt känna doften av linet. :-)
Visst är det mysigt? Jag har en f.d klasskompis som jobbar där - lite avis blir man.
Fikat vid Växbo kvarn också? Rekommenderas att köpa med sig fika från bageriet och vandra en liten bit i Trolldalen.
Användarens profilbild
Av Zandra
#12121
Jättemysigt! Vilken trevlig arbetsmiljö för f.d klasskompisen.

Vi brukade knalla runt i Trolldalen, fikat minns jag inte riktigt - det är nog dags för ett nytt besök snart. :)
Användarens profilbild
Av Anso
#12123
Och så åker man ju förbi metropolen Bollnäs också!!
Hem ljuva hem....
Ska kanske ringa och fråga om de har ngt lämplig sjaltyg i Växbo men det brukar ju vara väldans dyra MEN fina tyger de har. :?
Användarens profilbild
Av Lingling
#12232
Ska nog testa att göra en ringsjal i linne iaf ... säljs mkt lajvartyger på min närmsta lilla affär, om det sedan kan bli en liten kråka med kolt till så också ...
Användarens profilbild
Av Tiz
#12249
[quote="Lingling"] säljs mkt lajvartyger på min närmsta lilla affär quote]

Var ligger den?? *nyfiken*
Användarens profilbild
Av tinaw
#12409
Har du tips på var man kan hitta sånt linnetyg?
Köpte det av Korps handelsbod utanför Sala, men det är inte säkert att de har det längre. Såg samma tyg i en annan färgställning i en lokal tyghandel här för nåt år sen, så jag tror att det kan finnas liknande lite överalt. Sundbybergs tygcentrum annars, lajvbutik med massor av linnetyg.
Användarens profilbild
Av Tabby
#12418
Har ännu inte sytt ringsjalen som jag inhandlat linne för.
Köpte tyg et på rea för halva priset :-)

Måste köpa ringar innan jag kan sätta igång.
I vilken temperatur tvättar man linne?
Av Dinturiel
#12480
Linneviskosen blir ju både mjukare och stretchigare æn hellinne. Jættehærligt material
Användarens profilbild
Av Lingling
#12512
Tiz skrev:
Lingling skrev: säljs mkt lajvartyger på min närmsta lilla affär
Var ligger den?? *nyfiken*
Berga Centrum - men de kanske inte har sååå mycket, men jag får för mig att en stor del av de klädtyger som säljs är till lajvare.
Annars är det gardiner och lapptäcken som håller dem igång. Klädtyger är inte stort i nuläget. Jo, abiturientklänningarna också, såna är det säsong för nu.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?