Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ja, hur och var förvarar ni dem när ni inte använder dem?

Den är alltid på
Inga röster
0%
Prydligt hopvikt i en garderob/byrålåda eller liknande
17
22%
I sängen/soffan/på bordet där jag tog av den senast
36
47%
Ingen aning, jag får alltid leta
2
3%
Någon annanstans (precisera gärna)
22
29%
Användarens profilbild
Av Sarai
#115686
Försöker numera lägga sjalarna ihopvikta på en stol i vardagsrummet, åtminstone när jag städar. Men varje kväll ligger de lite utspridda där de åkte av, och oftast är det ju inte helt fel, (i alla fall om man har flera), det brukar finnas en i närheten.
Fast vattenringsjalen bor i badrummet och festringsjalen i garderoben i Karls rum. De används inte så ofta.
Användarens profilbild
Av Helen
#115696
Jag har köpt " brallis" på Ikea.(Köpte 2 för säkerhets skull) Där hänger sjalarna på rad och ringsjalarna hänger på pinnen längst ner.
Sen ligger det några provsjalar i hyllan.

Om inte den sista använda sjalen hinner upp på brallisen så ligger den i en hög på byrån i hallen.
Användarens profilbild
Av mojsan
#115711
..men när jag tänker efter kankse det bara stämmer nästan. Har ju några stycken, och den övervägande delen ligger fdm ihopvikt i låda/hallmöbel, men, ok, en ringsjal brukar ligga slarvigt i en hög på hallmöbeln, och ringon har ett tag legat i en hög på mitt skrivbord, till kattens förtjusning. På dörren till arbetsrummet har vi lösa krokar, och mot hallen hängeer ergon och ryggan, in mot arbetsrummet hänger tre hemmagjorda ringisar. Vanligen ligger en bärabarnsjal ihopvikt under sulkyn.

Just nu ligger en tunn långsjal på badkarskanten, vår febriga sjukling satt och kräktes i den och lite på den, men jag tänker inte tvätta bort det lilla nu, utan sjalen får funka under kvällen också, när hon vaknat. Didyn ligger och är snygg på våra juldekorations-banankartonger, sambon gjorde snabbstädning inför nyår.. Näö, måste ta o flytta på den, så inte katten får för sig att gosa med klorna.
Användarens profilbild
Av zandrama
#115713
Mobyn ligger där jag tog av den (oftast brevid sängen i en hög) och ringsjalen ligger oftast under vagnen eller i skötväskan så jag har den lättillgänglig när Vidar inte vill ligga i vagnen mera (eller så ligger den där jag la den senast :roll: ).
Användarens profilbild
Av Eld77
#115721
Långsjalarna ligger antingen i en hög där de använts senast, eller vikta och upphängda på en brallis på garderobsdörren. Ergon har en krok i hallen, de två ringisar som inte används bor i en byrålåda och den som vi använder hänger på en krok eller ligger i hög.
Användarens profilbild
Av trollmamma
#115724
Här är det sjalar övelallt :lol:

1-2 st hänger oftast i hallen dem man använder mest vid utgång ...
Jag har ofta en på trappräcket det är den som hänger på tork för den har blivit tvättad :P o ja i köket brukar en vara den som jag bär i När jag lagar mat eller använder för att binda fast Axel i stolen :lol: .

Men nu känner jag att jag bär så mycket mindre än innan att jag har 2-3 sjalar på utlåning o vi har en massa bråte under trappan så där hänger ingen sjal för tillfället :oops: :roll: .

Men det kommer väl vara under trappan dem kommer hamna se'n i vänt på bättre användning 8)
Av Agneta H
#115731
Hm...vår familj hör till de där väldigt oordningssamma familjerna :oops: så här ligger sjalarna precis som alla andra prylar lite var som helst. Hos oss är det så att ligger en sak på dess rätta plats så hittar man den inte för där är man inte van vid att den ligger. :roll:
Användarens profilbild
Av Kristina
#115748
ihopknölade i ett förvaringsfack från ikea (kan snoka fram bild sen) som hänger i en garderob.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
#115760
Jag har en röd sjalhängare från ikea men just nu ligger julian i spjälsängen, ergon på köksgolvet och jordgubben i soffan :roll: :oops:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
#115763
Mina sjalar och patapumen bor på pianopallen i vardagsrummet. Gissa med andra ord hur ofta jag spelar på pianot... ;-)
Användarens profilbild
Av AnKa
#115778
Jag som inte är mycket för att vika mina sjalar :oops: förvara dem i en sån här
Bild
där går det bra att bara knöla in dem.

Men så har jag förståss någon ringsjal strategiskt utplacerad oxå och en som faktiskt alltid hänger på en krok i hallen. Patapumen hänger på hatthyllan.
Användarens profilbild
Av Anso
#115803
AnKa skrev:Jag som inte är mycket för att vika mina sjalar :oops: förvara dem i en sån här
Bild
där går det bra att bara knöla in dem.
Jag har också en sån i en garderob.
Sedan så hänger det en ringsjal i hallen också.
Användarens profilbild
Av Bina
#115817
En period lät jag alla sjalar pryda vår trappa, men jag tröttnade på att de samlade damm och mat-os där.

Nu ligger Didy Wellen prydligt vikt tillsammans med Ergo i en låda... Ringo hänger på en krok, redo för snabbanvändandet (vår ständiga) brukshäst... skönheten av siden, Zolo hänger prydligt på en galge i väntan på sin alldeles egna krok som skall sättas upp :oops:
Av ma-jo
#115821
Jag har numera en fin sjalkorg! :D Där gillar jag ha sjalarna, de har det bra tillsammans där, tror sjalar är typiska flockdjur.


Förrut hade jag alltid en sjal på mig och resten hängandes över kanterna på vår himmelssäng.

Numera bär jag mest bara ute och kortare stunder inne o då försöker jag ha dem i korgen när de inte används.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?