Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad ska jag köpa?

Didy wellen violett 4,2m
11
24%
Mei tai från Babyhawk
20
44%
nya pocketblöjor
14
31%
Användarens profilbild
Av AnKa
#108514
Eftersom Antiguan ska få flytta till Sarah så får jag lite sköna shoppingpengar :D men vad ska jag göra med dem, tycker ni???

Mitt sjalbarn gillar ju mest att gå just nu så jag sjalar inte så mycket och somliga anser det nog vara vansinne att enns tänka på att köpa en ny sjal ... :roll:

Men jag har ju helt enkelt kärat ner mig i Wellen violett och en Mei Tai vill väl alla ha. Och vi skulle ju oxå behöva fylla på i blöjlådan.....:?
Användarens profilbild
Av sus
#108525
Majken vill inte heller bli buren så mycket, men det har inte hindrat mig fråna tt köpa ny sjal så jag röstar för Didyn. Är man kär i en sjal och har pengar över så MÅSTE man bara få känna glädjen av att äga Sjalen (med stort S).
Nog behöver man testa en Mei Tai också, men jag tänkte vänta tills det börjar komma lite begagnade som man kan köpa lite billigare.
Pocketblöjor är ju roligare att köpa än engångsblöjor, men SÅ roliga är dom inte att dom äverglänser ett bärredskap :wink:
Av Petra
#108538
En ny sjal är väl inte dumt. :lol:
Användarens profilbild
Av Ester
#108545
Jag röstar för en Mei Tai -
den funkar bra till att bära lite större barn snabbt upp&ner på ryggen - jag som aldrig lyckas få till ryggknytningar med sjal.

Sen tar den liten plats och är ju bara för snygg!!!! :D
Användarens profilbild
Av Anso
#108552
Efter lite velande så valde jag tycker jag att du ska prova en Mei Tai. Som Elin sa, lätt att kyta på ryggen med ett barn som vill upp och ner en hel del. Avlastar inte som en långsjal men man kanske inte bär i flera timmar i sträck längre.

Fast iofs så vore det ju spännande om någon köpte en Didy violett så att vi andra fick se den....... :roll:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
#108557
Mei Tai har jag röstat på. Smidigare med större barn kanske? Funkar kanske utomhus (med tjocka kläder emellan?)
Användarens profilbild
Av Alven
#108584
Jag röstar på Mei Tai, för det hade jag köpt! De är ju såååååå snygga... och mycket mer praktiskt när man har ett "jag kan själv" barn.

Fast iofs, han väljer själv sjalen mer och mer... :)
Användarens profilbild
Av Snurrfian
#108598
En Mei Thai... Jag kan ju även konstatera att de flesta anser att ditt barn ska sluta med blöjor.... :lol:
Användarens profilbild
Av mallinpallin
#108618
Köp didyn!
Jag vill se den in action :D :wink:
Användarens profilbild
Av mammahappy
#108620
Å jag gick mot strömmen lite å röstade för tyblöjor!!! :lol:
Användarens profilbild
Av Clärchen
#108631
Röstar också för didyn, men är så trött att jag har glömt varför :lol:
Användarens profilbild
Av AnKa
#108644
:lol: :lol: Här blev jag inte mycket klokare.

Ja Didyn är ju underbar och blir det kanske en trea med tiden så är det ju inte dumt med en långsjal till men i ärlighetens namn så är frågan hur mycket den inte mest skulle ligga och samla damm :?

En Mei Tai skulle kanske vara bättre, till och från Dagis i vår kanske. Rymms lätt på Dagishyllan eller i min handväska.
Men det finns ju så många fina tyger så det är ju helt omöjligt att välja, jag vill ha alla :D

Men blöjor är nog det vi skulle behöva mest men det kanske kan få plats i budgeten ändå :wink:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
#108654
Jag röstar på en Mei Tai, det känns bra om man har ett barn som inte vill bäras lika mycket. Den är ju snabbare än en långsjal, och fin så man kan ha den om man ska på fest :D
Annars röstar jag på tygblöjor...
Användarens profilbild
Av maimiti
#108682
Jag röstar på Didyn... av rent egoistiska skäl kanske. Jag vill se hur den ser ut och bilden på Didymos hemsida är så dålig ;)
Användarens profilbild
Av miapia
#108686
AnKa skrev:men i ärlighetens namn så är frågan hur mycket den inte mest skulle ligga och samla damm :? :
Synd på en fin sjal att ligga och samla damm. Det gör min babybjörn och det passar den bra till, men en sjal??? Näe, det är ovärdigt! :x
AnKa skrev:En Mei Tai skulle kanske vara bättre, till och från Dagis i vår kanske. Rymms lätt på Dagishyllan eller i min handväska.
Men det finns ju så många fina tyger så det är ju helt omöjligt att välja, jag vill ha alla :D
Bra argument!
:idea: Kan vi inte skapa en elektronisk mei tai tärning här inne så att det blir lättare att välja! :idea:

Tycker du ska satsa på em mei tai. jag tror den är enklare och snabbare om han inte vill bli buren så mycket.
AnKa skrev:Men blöjor är nog det vi skulle behöva mest men det kanske kan få plats i budgeten ändå :wink:
Det gör det säkert! :wink:

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?