Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Martin
#78466
Hej allihopa! :-)

Här inne finns det ju väldigt många som fått upp ögonen för människans ursprungliga ungvårdnad (där en del är att bära barnet) men det finns så mycket mer man kan göra för en själv och sitt barn!

Vi är ett gäng som ganska nyligen startat upp en förening för att samla alla dem som är intresserade av någon av alla de olika "bitar" som finns inom människans ursprungliga livsstil och fungerande.

Om ni tycker det låter intressant så är ni varmt välkomna till www.Paleo-Life.com :-D


Mvh,

Martin
Användarens profilbild
Av verre
#1223565
ganska interssant....
Av ninen
#1241679
Tack, intressant. Jag skulle rekommendera en lite omarbetning av introduktionstexten :hide:
Det är viktigt med ett bra språk man vill locka folk. Tycker jag. Nu blev jag mest skeptisk när jag såg sidan, fast jag egentligen är jätteinne på den typen av ideer.
Användarens profilbild
Av Bollen
#1420721
ninen skrev:Tack, intressant. Jag skulle rekommendera en lite omarbetning av introduktionstexten :hide:
Det är viktigt med ett bra språk man vill locka folk. Tycker jag. Nu blev jag mest skeptisk när jag såg sidan, fast jag egentligen är jätteinne på den typen av ideer.
Håller helt med. Ett bra språk är viktigt för att behålla trovärdigheten. Detta är ju extra viktigt när man skriver om ämnen som i mångas ögon är kontroversiella eller på gränsen till flummiga. Precis som du ninen blev jag också skeptisk, men då mera till hemsidesportalen i sig, inte till idéerna.
Användarens profilbild
Av Asia
#1420760
Bollen skrev:
ninen skrev:Tack, intressant. Jag skulle rekommendera en lite omarbetning av introduktionstexten :hide:
Det är viktigt med ett bra språk man vill locka folk. Tycker jag. Nu blev jag mest skeptisk när jag såg sidan, fast jag egentligen är jätteinne på den typen av ideer.
Håller helt med. Ett bra språk är viktigt för att behålla trovärdigheten. Detta är ju extra viktigt när man skriver om ämnen som i mångas ögon är kontroversiella eller på gränsen till flummiga. Precis som du ninen blev jag också skeptisk, men då mera till hemsidesportalen i sig, inte till idéerna.
:iagree:
Användarens profilbild
Av Kotten
#1420769
Asia skrev:
Bollen skrev:
ninen skrev:Tack, intressant. Jag skulle rekommendera en lite omarbetning av introduktionstexten :hide:
Det är viktigt med ett bra språk man vill locka folk. Tycker jag. Nu blev jag mest skeptisk när jag såg sidan, fast jag egentligen är jätteinne på den typen av ideer.
Håller helt med. Ett bra språk är viktigt för att behålla trovärdigheten. Detta är ju extra viktigt när man skriver om ämnen som i mångas ögon är kontroversiella eller på gränsen till flummiga. Precis som du ninen blev jag också skeptisk, men då mera till hemsidesportalen i sig, inte till idéerna.
:iagree:
Ni kanske får precisera er lite angående hur ni vill att språket ska ändras. Det kan ju vara en god hjälp.

Jag tyckte också att det var spännande.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
#1420853
Jag reagerade direkt på uttrycket "icke civiliserade" människor. Jag kan inte tänka mig att det idag finns några icke civiliserade människor (förutom möjligen enstaka personer). Alla samhällen är civilisationer.

Vad författaren menar, gissar jag, är samhällen som inte är högteknologiska, eller samhällen som består av ursprungsfolk. Men bara för att en samhälle består av samlare och jägare betyder inte det att samhället ifråga är mer "ursprungligt" än andra. Även "ursprungliga" civilisationer förändras över tiden, inte minst genom kontakter med andra samhällen. Mycket få samhällen idag är/har varit helt isolerade, och även de samhällena har troligen förändrats.

Det kluriga är att försöka lista ut på vilka sätt. :wink:
Av ninen
#1423509
bollen: exakt!

kotten: det är mer omfattande än att det räcker med några exempel. Varenda mening behöver skrivas om. Författaren behöver hjälp av någon som kan skriva om rubbet.

Sorry :hide:
Användarens profilbild
Av Bollen
#1424250
ninen skrev:det är mer omfattande än att det räcker med några exempel. Varenda mening behöver skrivas om. Författaren behöver hjälp av någon som kan skriva om rubbet.
Vi verkar ha samma syn på det där. Jag började skriva ett inlägg där jag "rättade" texten, men jag gav upp efter ett antal "här kunde texten flyta bättre", "vad betyder den här meningen" osv, förutom alla rena fel. Jag är absolut ingen språkexpert, men jag läser hellre en mer lättläst men korrekt text, än en text som försöker låta seriös och saklig, men bara krånglar in sig i syftningsfel och skum grammatik.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?