Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Busig
#749846
:D Hej tänkte starta en tråd om boken "the secret"

En otroligt bra bok som belyser hur universum fungerar. För vissa en helt ny värld o andra ett gammalt budskap i ny dräkt. Men otroligt givande för dem flesta! En positiv bok som jag rekomenderar alla att läsa lr se dvd filmen.'


www.thesecret.tv

Tänkte att vi som är intresserade av detta o läser/läst boken lr sett filmen kan skriva här o byta erfarenheter.

En positiv uppmuntrande tråd där vi kan hjälpa varandra att se positivt på tillvaron istället för negativt.





"Destiny is not a matter o chance , it is a matter of choice"


:wink:
Användarens profilbild
Av Monique29
#750312
Inte många känner till the secret men jag rekommenderar den starkt också.
Den är visst super trendig i Amerika nu så det dröjer väl inte länge innan svensken anammar den.
Ska skriva mer sen.
Av Busig
#750604
:D Nej precis.. Verkar inte som att det är några som känner till den ialla fall här inne :wink:
Användarens profilbild
Av Caroline
#750616
Jag har sett filmen och den är verkligen inspirerande, men svårt att omsätta i praktiken. :wink:
Användarens profilbild
Av Monique29
#750619
Caroline skrev:Jag har sett filmen och den är verkligen inspirerande, men svårt att omsätta i praktiken. :wink:
:wink:
Användarens profilbild
Av Monique29
#750625
Recension:

The Secret redan en bästsäljare - nu tryckt i över 3,7 miljoner exemplar!


Fragment av den stora hemligheten har funnits tillgänglig i många berättartraditioner, i litteraturen, inom religionen och filosofier i århundraden. Nu finns för första gången alla pusselbitar samlade i en bok som kan vara livsavgörande för den som tar in budskapet. The Secret - Hemligheten innehåller praktisk kunskap som gör att läsaren får en större förståelse för och insikt om hur man blir mästaren i sitt eget liv.


I boken lär man sig att tillämpa The Secret på alla sätt i livet, vare sig det handlar om hälsa, relationer, lycka, yrkeslivet eller pengar, och dessutom i samspelet med andra i världen. Budskapet handlar om att återupptäcka den dolda, outnyttjade kraften i sitt inre och den vetskapen för med sig glädje på alla områden i ens liv.


The Secret innehåller visdom från samtida lärare och inspiratörer - kvinnor och män som är läkare och medicinare, psykologer, historiker, teologer och vetenskapsmän, samt ledande inom näringsliv och ekonomi - som har använt sig av hemligheten för att uppnå hälsa, välbefinnande och lycka. Genom att börja tillämpa kunskapen i The Secret visar de hur sjukdomar kan botas, hur man kan uppnå bättre levnadsstandard, bemästra hinder och begränsningar, samt nå dit många vanligtvis anser vara omöjligt - sina drömmars mål. Boken är svaret på vad många hoppas på - ett skifte på vilket sätt människor i hela världen tänker, går från ord till handling och därtill bemöter varandra.


The Secret - Hemligheten är boken som bygger på den enastående och inspirerade filmen med samma namn. The Secret hör hemma bland dessa nya filmer som håller på att förändra vår världsbild, bland andra "What the bleep do we k(now)", "Samtal med Gud" om Neale Donald Walsch och "How to know God" av Deepak Chopra.
Användarens profilbild
Av Monique29
#750634
Kika på denna sidan:

http://www.life-motivational-speaker.co ... ecret.html

Oprah pratar nu i nästan varje program om the secret och har levt därefter.
Det handlar om att du attraherar positivt eller negativt i ditt liv.
Hur många dörrar som kan öppnas för dig genom ditt tänk.
Användarens profilbild
Av sagogrynet
#750637
Tack för recension Monique29!
Det låter ju spännande. Kanske man ska se den filmen då... Eller ska man hellre läsa boken?
"Samtal med Gud" av Neale Donald Walsch har jag läst.
Användarens profilbild
Av Monique29
#750643
Jag skulle nog föredra boken tror jag.
Kostat 350 och säljs nu för 168:- adlibris.
Användarens profilbild
Av sagogrynet
#750648
Monique29 skrev:Jag skulle nog föredra boken tror jag.
Kostat 350 och säljs nu för 168:- adlibris.
Okej! The secret, av ...?
Användarens profilbild
Av Monique29
#750905
Rhonda Byrnes
Användarens profilbild
Av sagogrynet
#750948
Monique29 skrev:Rhonda Byrnes
Tackar! :D

:notes:
Av Busig
#752857
:D Ja jag har läst boken o den e grym. Väntar med stor otålighet efter den beställda dvdn!


Det handlar om hur universum fungerar! Det handlar om hur att allt i sitt liv drar man till sig. Attraktionslagen! Så om du går o tänker positiva tankar o känner likadant så signalerar du ut det till Universum. O lagen om attraktion ser till att du likt en magnet drar till dej allt gott. Eftersom att du signalerar ut positiva känslor o tankar!

Tänk efter lite i livet..visst e det ALLTID så att när man börjar tänka negativt så följer allt annat efter??

Här är lite från boken...


Michael Bernard Beckwith

" Vi lever i ett universum där det finns lagar, precis som lagen om gravitation. Om du ramlar ner från ett högt hus spelar det ingen roll om du är en god eller dålig människa, du kommer ändå att slå i marken"



Lagen om attraktion är en naturlag. Den är lika opartisk och opersonlig som lagen om gravitation. Den är mycket precis och exakt.


Joe Vitale

Allt som omger dig just nu i ditt liv, även det som du klagar på, har du dragit till dig. Jag vet att det här är ett påstående som du vid första anblicken inte alls gillar. Du kommer genast att tycka; " Jag har inte dragit till mig den där biloclyckan. Jag har inte dragit till mig den där kunden som är så besvärlig. Jag har inte dragit till mig mina skulder".

Min uppgift är att ifrågasätta dina konstaterande och säga, jo du har faktiskt dragit till dig dem. Det här är ett av de svåraste begreppen att ta till sig, men när man väl har accepterat det kan det förändra hela ens liv."




Ofta när människor får höra talas om den här delen av Hemligheten tänker de på historiska händelser då många människoliv gick till spillo. Man tycker att det är ofattbart att så många människor skulle ha dragit till sig ett sådant stort lidande.
Men enligt lagen om attraktion måste de helt enkelt ha befunnit sig på samma frekvens som själva händelsen. Det innebär inte nödvändigtsvis att det tänkt sig något sådant, utan att frekvensen på deras tankar överenstämde med händelsens frekvens. Om människor tror att man kan vara på fel plats vid fel tillfälle och att man inte har någon kontroll över yttre omständigheter, kan de här tankarna som präglas av rädsla, separation och maktlöshet- om de är tillräckligt ihållande- göra att dessa människor dras till en situation där de är på fel plats vid fel tillfälle.

Du kan välja här och nu. Vill du tro att allt som händer bara är en ren tillfällighet och att något negativt kan hända dig när som helst? Vill du tro på tanken att du kan vara vid fel plats vid fel tillfälle?

Att du inte har någon kontroll över yttre omständigheter?
Eller vill du tro och veta att din livsupplevelse ligger i dina händer och att bara gott kan komma in i ditt liv för att det är så du tänker?
Du har möjlighet att välja, och det du väljer att tro blir det du upplever i ditt liv.
Ingenting kan bli din livsupplevelse som inte är ett resultat av dina djupt rotade och ihållande tankar.


Bob Doyle

"För det flesta fungerar dragningskraften omedvetet och automatiskt. Vi tror helt enkelt att vi inte har någon kontroll över den. Våra tankar och känslor går på autopilot och på så sätt kommer allting till oss utan att vi har gjort ett medvetet val."



Ingen skulle någonsin med avsikt dra till sig något som de inte vill ha. Utan kunskapen om Hemligheten är det lätt att se hur onönskade händelser kan ha uppnått i ditt eller andra människors liv. De har hetl enkelt uppstått ur en bristande medvetenhet om tankens skapandes kraft.





Det var lite grann ur hemligheten...boken. Om det finns intresse kan jag skriva ned lite mer-..

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?