Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#51047
Märker ni någon skillnad på hur ni blir bemötta efter att sjalarnas värld varit på tapeten i medierna?

Jag tycker att jag får fler igenkännande leenden nu.
Det var många blickar tidigare också. En del leenden andra funderasamma och vissa mycket skeptiska blickar.

Märker ni skillnad?
Användarens profilbild
Av Anso
#51086
Helt klart fler som "självmant" börjar prata med mig om att bära i sjal. Och många undrar var man kan köpa.
Skaran växer - när blir vi 1000 stycken? :D
Användarens profilbild
Av lotte
#51602
De sista veckorna har jag fått flera kommentarer typ ja, det är ju du som har den där inne-grejen till ditt barn
Användarens profilbild
Av Alex
#51731
Igår var vi på släktkalas, och när Kalle vid sju blev lite trött och gnällig, så tog jag upp honom i sjalen. Alla tyckte att det där var ju praktiskt, mysigt, dät sitter han ju bra, ocv. Min pappas moster sa:
-Oh, har du börjat med såndär sjal!!
-Njeä, sade jag, den har jag haft sedan Carlos föddes.
-Du måste visa hur det funkar, jag har hört sååå mycket om dem på radio!! (hrrm)
Så jag fick vackert packa ur Carlos ur de fem metrarna (folk började samlas) och alla sade - ooh, vad lång den är! Sedan haglade kommentarerna och komplimangerna. allt positivt.

Och när MIN släkt är inblandade, då är det officiellt! :D
Av HelenaL
#51751
Numera vet folk vad jag bär barnen i :D Det är ju alltid positivt.
Användarens profilbild
Av Kusmi
#51755
Fler vet vad det är. Jo jag tycker att det har blivit bättre och jag har nog blivit bättre på att använda sjalen också.
Användarens profilbild
Av Gabnus
#51850
Lin skrev:Igår fick jag höra att det var nya innegrejen med sjalar, en ny fluga typ... :? Lite irriterande kan jag känna, men, men... :roll: Jag svarade i alla fall raskt: "Ja vi har gått från totalt ute, hippivarning, till hetaste trenden på ett par veckor. Det är ju lite chockerande..." :wink:
:lol: Där fann du dig riktigt snabbt!
JAg brukar bara komma på såna bra saker långt efteråt..
Användarens profilbild
Av vanja77
#52043
vet inte om jag skall skratta eller gråta ibland jag har idag blivit anklagad för att vara ett sådant där svagt "inne freak" som bara hänger på alla dom senaste trenderna och att denna flugan (sjalen) nog kommer blåsa över snart och då kommer jag snopet stå där med alla mina meter tyg :shock: :lol: :shock:
jaja... jag bara tittade på personenifråga och gick
*skakar på huvudet*
Man blir visst aldrig riktigt nöjd
Användarens profilbild
Av vanja77
#52048
Lin skrev:Igår fick jag höra att det var nya innegrejen med sjalar, en ny fluga typ... :? Lite irriterande kan jag känna, men, men... :roll: Jag svarade i alla fall raskt: "Ja vi har gått från totalt ute, hippivarning, till hetaste trenden på ett par veckor. Det är ju lite chockerande..." :wink:
Varför kommer jag aldrig på något sådant att svara :D
Kan inte du följa med mig som min extra hjärna? *ler*
Användarens profilbild
Av Snurrfian
#57245
Nu har jag inte hunnit varit ute så mycket med sjalen än men de kommentarer jag har fått har varit från äldre damer som önskar att det hade funnits när de hade små barn... En talde om att hon hade "en sån där babybjörn men det gjorde ju bara ont att bära i" Och en annan skulle tala om för sin gravida dotter att det gick att köpa sjalar på nätet för hon hade inte sett någon i någon butik...

Och om det nu anses som det nya modet så är det väl bara bra? Det är ju knappast någon som kommer att hitta något bättre...
Användarens profilbild
Av Lingling
#57350
Jag har aldrig fått några otrevliga kommentarer eller ens blickar vare sig före eller efter; en på jobbet (som ska få barn lite senare) sa när jag var där "jaså du är på trenden" ungefär, men det är det närmsta att det haft anknytning till vad som sagts i media, och han verkade varken positiv eller negativ. En del frågar om det är krångligt eller barnet får luft, och många glada eller undrande, blickar. Undrande som i vad är det där alltså.
Användarens profilbild
Av Pyron
#57387
Får fortfarande en massa blickar men ingen har sagt något negativt.

Det är ju alltid nåt. :lol:
Användarens profilbild
Av Suskiv
#57491
När vi var och tittade på ett dagsi så sa föreståndaren. En sjal vad kul, vet du om att det finns en förening som heter sjalbarn?.
Användarens profilbild
Av sandrasol
#57574
"jaha... så du har blivit sådär modern..."
sa dom till mig :shock:
njaaa... har haft den sen odin var några månader men visst... han är ju bara snart 2år...
#73480
Helen skrev:Märker ni någon skillnad på hur ni blir bemötta efter att sjalarnas värld varit på tapeten i medierna?

Jag tycker att jag får fler igenkännande leenden nu.
Det var många blickar tidigare också. En del leenden andra funderasamma och vissa mycket skeptiska blickar.

Märker ni skillnad?
Jag har också fått kommentarer om att "det var värst vad du är inne" etc, då säger jag bara glatt och ironiskt att "ja visst är jag, kolla bara mina kläder". Har varken ekonomi eller intresse att vara speciellt inne. Sen är det ju många som tycker att det verkar mysigt och praktiskt mm, men fick faktiskt en negativ kommentar av kassörska på ICA häromdagen. Bebis satt i sjalen och 2 åringen i kundvagnen. Bebis hade tappat nappen och var allmänt trött och grinig och började gnälla. "Ja se där, det där (sjalen) var inte så roligt (för bebisen)". - Jodå hon gillar den jättemycket, men nu är hon trött och har tappat nappen (hittade den inte). Kassörskan: -Jaså det ser ju jätteobekvämt ut, som hon sitter i spagat! (Bebis satt på magen i ett bas-X). Då tände jag till och fräste: -Nej det är precis så här de SKA sitta enligt alla barnläkare etc etc.
Då kom faktiskt en tjej i kön till min räddning och säger: -Jag tycker det ser jättemysigt ut jag!
Då hittar jag precis nappen, stoppar in den i bebis mun som tvärtystnar. Kassörskan ser sig besegrad och mumlar nåt om att ja, det var visst nappen som fattades..

Suck. Jobbig kärring...

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?