Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Suskiv
#57491
När vi var och tittade på ett dagsi så sa föreståndaren. En sjal vad kul, vet du om att det finns en förening som heter sjalbarn?.
Användarens profilbild
Av sandrasol
#57574
"jaha... så du har blivit sådär modern..."
sa dom till mig :shock:
njaaa... har haft den sen odin var några månader men visst... han är ju bara snart 2år...
#73480
Helen skrev:Märker ni någon skillnad på hur ni blir bemötta efter att sjalarnas värld varit på tapeten i medierna?

Jag tycker att jag får fler igenkännande leenden nu.
Det var många blickar tidigare också. En del leenden andra funderasamma och vissa mycket skeptiska blickar.

Märker ni skillnad?
Jag har också fått kommentarer om att "det var värst vad du är inne" etc, då säger jag bara glatt och ironiskt att "ja visst är jag, kolla bara mina kläder". Har varken ekonomi eller intresse att vara speciellt inne. Sen är det ju många som tycker att det verkar mysigt och praktiskt mm, men fick faktiskt en negativ kommentar av kassörska på ICA häromdagen. Bebis satt i sjalen och 2 åringen i kundvagnen. Bebis hade tappat nappen och var allmänt trött och grinig och började gnälla. "Ja se där, det där (sjalen) var inte så roligt (för bebisen)". - Jodå hon gillar den jättemycket, men nu är hon trött och har tappat nappen (hittade den inte). Kassörskan: -Jaså det ser ju jätteobekvämt ut, som hon sitter i spagat! (Bebis satt på magen i ett bas-X). Då tände jag till och fräste: -Nej det är precis så här de SKA sitta enligt alla barnläkare etc etc.
Då kom faktiskt en tjej i kön till min räddning och säger: -Jag tycker det ser jättemysigt ut jag!
Då hittar jag precis nappen, stoppar in den i bebis mun som tvärtystnar. Kassörskan ser sig besegrad och mumlar nåt om att ja, det var visst nappen som fattades..

Suck. Jobbig kärring...
Användarens profilbild
Av karra1
#73836
Var på BVC igår och min BVC-sköterska sa till alla andra mammor som också var där - att det här är det mest optimala för ett litet spädbarn. Hon är dryga 60 år också - och det var vårt första besök med sjal :-)

Har inte hört nått negativt alls - inte från någon (annat än att jag är lite egennyttig med bebisen.... och de aldrig får hålla, men det är ju en annan sak).

Däremot får man många positiva kommentarer :-)

Jag är ju så ny på det här med sjal.
Användarens profilbild
Av Marina
#79192
Bor ju i en liten stad så här tittar många lååååångt efter mig och maken, vänder sig om, tisslar och tasslar *Suck*

Har också fått kommentarer som "ja det där är ju himla populärt" eh.. köpte min innan Viktor föddes och även om det bara är några månader sedan var det inte så värst "inne" då...

Jag har fått höra att människor refererar till mig som "hon med sjalen" :lol:
Användarens profilbild
Av mica
#79678
Jag möts bara av positiva kommentarer. De är:
1) Damer över 50 som säger "Åh vad mysigt att ha honom/få vara så nära"
2) Tjejer med nyfödd som säger "Hur gör man? Är det svårt? etc"

Har inte blivit anklagad för att vara inne än. :)

Men när jag läser tråden så tänker jag att oj, sjalarna måste verkligen ha nått ut till gemene man nu. Det är väl bra!
Användarens profilbild
Av amöba
#79686
Jag använde inte sjal (annat än min egensydda ringsjal här hemma) förrän ungefär samtidigt som de dök upp i media så jag har inget före att jämföra med. Men jag tycker att bemötandet i största allmänhet är positivt. Har i alla fall inte fått några negativa kommentarer även om vissa blickar kunde varit vänligare. Det närmaste en negativ kommentar jag fått höra av ett par kvinnor är att de själva aldrig vågade bära sina barn så. Fattar inte varför man inte skulle våga - jag tycker själv att sjalen känns väldigt mycket säkrare än min gamla bb-sele. Annars är det, som många skrivit, kommentarer om hur mysigt det ser ut för tösen. Många tycker ju att det är roligt att hon kommer i ansiktshöjd med dem också. I går var det faktiskt en som dök på mig på stan och undrade var jag hade köpt min sjal så jag passade förstås på att även tipsa om Sjalbarn.se :)

Allra mest positiv till sjalen har nog min mamma varit. Det visade sig att hon experimenterat en del med att få till en bärsjal själv när min bror föddes 1970 och hon hade två små barn att ta hand om. Tyvärr lyckades hon inte. Vad coolt det hade varit att ha varit sjalbarn född på slutet av 60-talet :D
Användarens profilbild
Av Ina
#91835
Tycker man hör mer, av typen jasså det är det nya du har hakat på??

Fast man igentligen har lust å säga det är inget nytt och jag började innan det stog om det i tidningarna.

Men annars är det ju en del som är intresserade av hur det funkar å så.
Användarens profilbild
Av Linnea
#104117
min mamma (=mormor) är såå stolt över att jag bär Lova i sjal! när vi var på restaurang med släkten så satte jag lova i sjalen för att hon skulle kunna sova då sa min mamma:

"åhh ska hon få sitta i trasan nu, va mysigt" :lol: :lol:

jag höll på å gå åt av skratt, som att jag skulle vira in Lova i en wettexduk typ :roll: :lol:
Användarens profilbild
Av Kotten
#104156
Jag tycker inte att folk säger så jättemycket, men det är klart att en del frågar och vill prata. Fast alla är positiva. Mig spelar det inte så stor roll om sjal är ute eller inne, det enda smolket i bägaren är när folk får veta vad sjalen kostat. "Va?! Betalade du det för en gammal lase?!". Men i ärlighetens namn har jag nog också skrattat då.
Användarens profilbild
Av Therese
#117413
Många blickar blir det... Ibland känner jag mej som ett vandrande UFO. Det är nästan bättre med de som frågar, eller kommenterar...Fast ibland har man ju inte tid, eller lust så då är ju UFO-känslan OK.

På jobbet, när jag varit där och hälsat på är det glada miner, dom har ju sedan förut noterat att det är lite "hippievarning" över mej. :lol:

Mamma såg på nåt TVprogram om moderlösa apor och dom blev burna av människor istället, då drog hon raskt paralellen till mej som bär på bebben och hon tyckte jag var sååå klok. (Vid nåt annat tillfälle har hon tjatat att jag ska lära Tuva, drygt ett år, att åka vagn, för det gååår ju inte att bära ett så stort barn! Du får ju ont i ryggen! VA??? får jag, det har jag inte märkt!
Hon är inte helt konsekvent, min mamma.)

Men de flesta jag stött på är rara och tycker Tuva ser ut att ha det bra där i sjalen. :D
Användarens profilbild
Av Buscilla
#119162
Jag har uteslutande fått uppskattande, positiva och kanske ännu mer nyfikna kommentarer. "Tänk om jag hade haft en sjal..." är det många, många som säger. Det är superkul :lol: . Tyvärr så bär jag inte så mycket som jag skulle vilja för Sture gillar inte sjalen lika mycket som jag :? . Han är en riktig vagnkille och alldeles för rörlig och företagsam om du frågar mig :shock: och han kan inte komma till ro och sova lika länge i sjalen, till mammans STORA förtret... :cry: :cry: :cry:
Men, men man kan ju som bekant inte få allt här i livet...

Sjalen underlättar verkligen tillvaron och jag ser fram emot att använda den riktigt flitigt på vår stundande semester.

/Cecilia

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?